همبستگی تشکیلات دموکراتیک زنان ایران با قربانیان فاجعه سیل روزهای اخیر در کشور

نویدنو  11/01/139

  • تشکیلات دمکراتیک زنان ایران ضمن همدردی با مردم سیل زده  میهن ما و تسلیت به قربانیان این فاجعه ، خود را در غم آنان شریک دانسته و درود فراوان خود را به گروههای مردمی و فعالان مدنی  و همه شهروندانی که با امکانات ابتدایی خود به یاری هموطنان سیل زده  شتافتند ، نثار می کند

 ما از کمک های بی دریغ گروه های مردمی و فعالان مدنی ایران به سیل زدگان قدردانی می کنیم.

نوروز و بهار سال ۱۳۹۸ با فاجعه سیل خانمانسوز و در غیاب هشدارهای ضروری هواشناسی ،  در شمال و در بسیاری از استان های  ایران آغاز شد. روستاهای زیادی زیر آب رفتند و یا در محاصره آب قرار گرفتند . در این فاجعه  علاوه بر خسارت فراوان مادی  و نابودی زمین های کشاورزی، طبق اعلام پزشکی قانونی ۴۵ نفر جان باختند که تعدادی از آنان را کودکان و زنان تشکیل داده است. تعداد مصدومان تنها در شهر شیراز ۹۴ نفر اعلام شده و مقامات تاکنون از انتشار رسمی میزان خسارت در کشور امتناع کرده اند.

در روزهای آغازین سیل در حالی که از نهادهای دولتی و بسیج افکار عمومی توسط خبر گزاری های رسمی برای کمک های اولیه و اطلاع رسانی  خبری نبود، و مردم یک بار دیگر شاهد بی کفایتی  و بی مسئولیتی سران رژیم ولایت فقیه در مدیریت بحران بودند، فعالان مدنی و گروه های مردمی، جان بر کف به یاری هموطنان سیل زده خود شتافتند و در برابر رژیمی که همواره به منافع توده ها بی اعتنا و در صحنه  نیز غایب بود ، با شعار « ما هم دیگر را داریم» به کمک هموطنان سیل زده برخاستند . مردم شجاع میهن ما در این زمینه از هیچ تلاشی فرو گذار نکرده تا جایی که بنا به گزارش ها در حادثه واژگونی یکی از قایق های کمک رسانی، چند نفر از نیروهای داوطلب مردمی نیز جان باختند.

بر اساس ارزیابی بسیاری  از کارشناسان محیط زیست، سیاست های مخرب  رژیم ولایت فقیه از جمله سد سازی های بی برنامه و غیر کارشناسی شده و بی توجه به اثرات اقلیمی، مسدود کردن مسیل سیلاب ها به سوی رودخانه ، جنگل زدایی و تخریب  و نابودی محیط زیست  و نا کارایی و بی کفایتی در مدیریت بحران و .. سبب شده است تا خسارت های جانی و مالی بیشتری  به مردم ستمدیده تحمیل شود. در جبران این خسارت ها ، تنها می توان به این بسنده کرد با تمام وعده های بی پشتوانه  رژیم طبق اخبار رسانه های رسمی، هنوز هم بسیاری از هموطنان زلزله زده ما در غرب کشور مثل سر پل ذهاب، پس از بیش از دو سال در کانکس ها و چادرها زندگی می کنند .

تشکیلات دمکراتیک زنان ایران ضمن همدردی با مردم سیل زده  میهن ما و تسلیت به قربانیان این فاجعه ، خود را در غم آنان شریک دانسته و درود فراوان خود را به گروههای مردمی و فعالان مدنی  و همه شهروندانی که با امکانات ابتدایی خود به یاری هموطنان سیل زده  شتافتند ، نثار می کند. کمک های فوری توسط نهاد های خودجوش مردمی به آسیب دیدگان ،  با و جود همه موانع حکومتی ، در عین حال نشان دهنده همبستگی انسان دوستانه و  بی دریغ مردم ستمدیده  میهن ما ست . مردمی که زیر فشار شدید اقتصادی و محدودیت های اجتماعی سیاسی، علیه رژیم ولایت فقیه هم چنان مبارزه می کنند ، در عین حال در برهه های حساس تاریخی و حوادث  جوی  و طبیعی مانند زلزله و سیل، از هیچ تلاش و یاری  به هم دیگر کوتاهی  نکرده و نمی کنند. تلاش و مبارزه و همبستگی ما ، رمز پیروزی ماست. 

تشکیلات دمکراتیک زنان ایران

۱۰ فروردین ماه ۱۳۹۸




بیانیه بیش از هشتاد تشکل کارگران ساختمانی

• انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در بیانیه‌ای مشترک بر خطوط کلی مطالبات خود تاکید کردند و خواستار روشن شدن دستمزد کارگران ساختمانی شدند …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
آدينه  ۹ فروردين ۱٣۹٨ –  ۲۹ مارس ۲۰۱۹

انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی در بیانیه‌ای مشترک بر خطوط کلی مطالبات خود تاکید کردند و خواستار روشن شدن دستمزد کارگران ساختمانی شدند.

در بیانیه ٨۴ انجمن صنفی کارگری آمده است: آیا کارگران ساختمانی در این کشور جز کارگران محسوب نمی‌شوند؟ یا خرج و مخارج زندگی اینها کمتر از سایر کارگران شاغل است؟ اصلا تعیین دستمزد در سرنوشت کارگران ساختمانی تاثیرگذار است یا نه؟ چرا هیچوقت هیچ تلاشی نشده است که برای کارگران ساختمانی نیز به‌سان سایر کارگران یک قیمت قانونی مصوب کنند تا کارفرمایان نیز از آن تبعیت کنند؟ هیچ می‌دانید برخی کارگران ساختمانی در برخی ماه‌های سال به ندرت ۵ روز کار می‌کنند؟ بی‌شک کارگران ساختمانی مظلومترین و فقیرترین قشر از کارگران هستند که هیچ مقام رسمی در حمایت از معیشت آنها هیچ جلسه‌ای را برگزار نمی‌کند؛ گاها برخی انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی مستقل در کشور در این باب تلاش نموده‌اند که تاثیر بسزایی در سرنوشت‌شان ایجاد نکرده است.

در ادامه این بیانیه، خواسته‌های کارگران ساختمانی به شرح زیر بیان شده است:
    ۱- تعیین دستمزد برای تمامی رسته‌های ساختمانی بصورت منطقه‌ای.
    ۲- کاهش سن بازنشستگی از ۶۰ سال به حداقل ۵۵ سال.
    ۳- گماردن کارهای ساختمانی در زمره کارهای سخت و زیان آور.
    ۴- پرداخت غرامت بیماری چه ناشی از کار چه غیر ناشی از کار بدون هیچ پیش شرطی.
    ۵ – اجرای قانون واریزی حق بیمه کارگران ساختمانی با ۷ درصد حداقل حقوق قانون کار.

این بیانیه را تشکل‌های زیر امضا کرده‌اند:
۱- انجمن صنفی کارگران ساختمانی میاندوآب 
۲- انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان وسرواباد
۳-انجمن صنفی کارگران ساختمانی ارومیه
۴- انجمن صنفی کارگران ساختمانی خوی
۵-انجمن صنفی کارگران ساختمانی نقده
۶- انجمن صنفی کارگران ساختمانی پیرانشهر
۷- انجمن صنفی کارگران ساختمانی بوکان
۸- انجمن صنفی کارگران ساختمانی مهاباد
۹-انجمن صنفی کارگران ساختمانی اشنویه
۱۰- انجمن صنفی کارگران ساختمانی سردشت
۱۱- انجمن صنفی کارگران ساختمانی شاهین دژ
۱۲- انجمن صنفی کارگران ساختمانی کامیاران
۱۳- انجمن صنفی کارگران ساختمانی بناب
۱۴- انجمن صنفی کارگران ساختمانی ملکان
۱۵- انجمن صنفی نقاشان پاکدشت
۱۶- انجمن صنفی کارگران ساختمانی ماهشهر
۱۷-انجمن صنفی کارگران ساختمانی لارستان
۱۸- انجمن صنفی عایق کاران خنج
۱۹- انجمن صنفی گچ کاران و نقاشان خنج
۲۰-انجمن صنفی کارگران ساختمانی سقز
۲۱-انجمن صنفی کارگران ساختمانی آبادان
۲۲- انجمن صنفی کارگران ساختمانی پاوه
۲۳- انجمن صنفی کارگران ساختمانی جوانرود
۲۴- انجمن صنفی کارگران ساختمانی روانسر
۲۵- انجمن صنفی کارگران ساختمانی رشت
۲۶-انجمن صنفی کارگران ساختمانی شادگان
۲۷-انجمن صنفی کارگران ساختمانی کازرون _فارس
۲۸-انجمن صنفی کارگران ساختمانی ری .حسن اباد
۲۹- انجمن صنفی کارگران ساختمانی دیواندره
۳۰-انجمن صنفی برقکاران ساختمانی کرمانشاه
۳۱-انجمن صنفی کارگران ساختمانی دورود
۳۲-انجمن صنفی کارگران ساختمانی بانه
۳۳- انجمن صنفی کارگران ساختمانی قزوین
۳۴- انجمن صنفی کارگران ساختمانی مراغه
۳۵-انجمن صنفی استادکاران و کارگران ساختمانی ابهر
۳۶- انجمن صنفی کارگران ساختمانی الیگودرز
۳۷- انجمن صنفی کارگران ساختمانی یزد
۳۸- انجمن صنفی کارگران ساختمانی بوئین زهرا
۳۹- انجمن صنفی کارگران ساختمانی امیدیه_و_آغاجاری
۴۰- انجمن صنفی نقاشان کاشان
۴۱- انجمن صنفی کارگران ساختمانی اردبیل
۴۲-کانون انجمنهای صنفی کارگران ساختمانی اردبیل
۴۳-انجمن صنفی کارگران ساختمانی نمین
۴۴-انجمن صنفی کارگران ساختمانی نیر
۴۵-انجمن صنفی کارگران صنفی سرعین
۴۶- انجمن صنفی کارگران ساختمانی گرمی
۴۷-انجمن صنفی کارگران ساختمانی پارس آباد
۴۸-انجمن صنفی کارگران ساختمانی مشکین شهر
۴۹-انجمن صنفی کارگران ساختمانی اصلاندوز
۵۰- انجمن صنفی کارگران ساختمانی چناران
۵۱-انجمن صنفی لوله کشان مشهد
۵۲-انجمن صنفی کارگران ساختمانی درگز
۵۳-انجمن صنفی کارگران ساختمانی طرقبه و شاندیز 
۵۴-انجمن صنفی کارگران ساختمانی بندر_انزلی
۵۵-انجمن صنفی کارگران ساختمانی شیروان و چرداول
۵۶-انجمن صنفی کارگران ساختمانی خرمدره
۵۷- انجمن صنفی کارگران ساختمانی هندیجان
۵۸- انجمن صنفی کارگران ساختمانی رامهرمز
۵۹- انجمن صنفی کارگران ساختمانی تبریز
۶۰-انجمن صنفی کارگران ساختمانی عجبشیر
۶۱- انجمن صنفی کارگران ساختمانی خدابنده
۶۲-انجمن صنفی کارگران ساختمانی خواف
۶۳-انجمن صنفی کارگران ساختمانی اردکان
۶۴-انجمن صنفی استادکاران ساختمانی مشهد
۶۵- انجمن صنفی بنایان سفت کار مشهد
۶۶- انجمن صنفی گچ کاران مشهد
۶۷- انجمن صنفی سنگ‌کاران مشهد
۶۸ – انجمن صنفی کاشی کاران مشهد
۶۹ – انجمن صنفی کارگران ساختمانی کاشان
۷۰ – انجمن صنفی کارگران ساختمانی میانه
۷۱- انجمن صنفی کارگران ساختمانی دماوند
۷۲- انجمن صنفی کارگران ساختمانی فیروزآباد
۷۳- انجمن صنفی کارگران ساختمانی قرچک
۷۴-انجمن صنفی کارگران ساختمانی اسالم
۷۵-انجمن صنفی کارگران ساختمانی بیله سوار
۷۶- انجمن صنفی کارگران ساختمانی خرمشهر
۷۷-انجمن صنفی کارگران ساختمانی فاروج
۷۸- انجمن صنفی کارگران ساختمانی ساوه 
۷۹- کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان اصفهان
۸۰- انجمن صنفی کارگران ساختمانی دهگلان
۸۱- انجمن صنفی کارگران ساختمانی چهارمحال_بختیاری
۸۲-انجمن صنفی کارگران ساختمانی شوش_دانیال
۸۳- انجمن صنفی کارگران ساختمانی سمنان
۸۴- کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان قم 




شرح وضعیت وخیم مدافعان حقوق بشر در ایران

گزارش به سازمان ملل 
شرح وضعیت وخیم مدافعان حقوق بشر در ایران 

• فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر، سازمان جهانی مبارزه با شکنجه و جامعه‌ی دفاع از حقوق بشر در ایران گزارش مشترکی به اجلاس سازمان ملل درباره‌ی کارنامه‌ی حقوق بشر ایران ارائه کرده‌اند …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
پنج‌شنبه  ٨ فروردين ۱٣۹٨ –  ۲٨ مارس ۲۰۱۹

فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر (FIDH)، سازمان جهانی مبارزه با شکنجه (OMCT) و جامعه‌ی دفاع از حقوق بشر در ایران (LDDHI) گزارش مشترکی به اجلاس سی‌وچهارم گروه تحقیق سازمان ملل درباره‌ی کارنامه‌ی حقوق بشر ایران که در نوامبر ۲۰۱۹ برگزار می‌شود، ارائه کرده‌اند. این گزارش وضعیت مدافعان حقوق بشر، به ویژه وکلای حقوق بشری را مورد بررسی قرار می‌دهد که از سال ۲۰۱۷ تحت آزار قضایی قرار داشته‌اند، و توصیه‌هایی به دور سوم بررسی ادواری عمومی (UPR) کارنامه‌ی حقوق بشر ایران ارائه می‌کند.

از زمان دور دوم بررسی ادواری عمومی کارنامه حقوق بشر ایران در اکتبر ۲۰۱۴، وضعیت مدافعان حقوق بشر در ایران، از جمله وکلای دادگستری، روبه‌وخامت رفته است، به ویژه پس از اینکه اعتراض‌های خیابانی در دی‌ماه ۱۳۹۶ در واکنش به سیاست‌های اقتصادی دولت آغاز شد و در مخالفت با مسائل بیشتری ادامه یافت. دولتمردان از شماری از مقررات قانونی مربوط به امنیت برای محدود کردن آزادی بیان، آزادی تشکل و گردهمایی مسالمت‌آمیز در پرونده‌هایی با انگیزه‌ی سیاسی علیه مدافعان حقوق بشر و نقض حق محاکمه‌ی عادلانه استفاده کرده‌اند. استفاده از این مقررات به وسیله‌ی قوه‌ی قضاییه‌ای امکان‌پذیر شده است که از قوه‌ی اجرایی دولتی مستقل نیست و به تعهدهای ایران بر اساس حقوق بین‌المللی در زمینه‌ی حق محاکمه‌ی عادلانه اعتنا نمی‌کند.

مدافعان حقوق بشر، از جمله وکلای دادگستری، اغلب بدون اتهام دستگیر می‌شوند، بدون دسترسی به وکیل مدافع انتخابی خود در بازداشت طولانی می‌مانند، در پی محاکمه‌های ناعادلانه به زندان‌های طولانی مدت محکوم می‌شوند و در شرایط بدی حکم زندان را می‌گذرانند.




خوان گوایدو از ریاست مجلس ملی ونزوئلا برکنار شد

• دولت نیکلاس مادورو همچنین حضور گوایدو را در مقام‌های دولتی برای ۱۵ سال ممنوع اعلام کرد. این تصمیم روز پنج‌شنبه از سوی ناظر دولت ونزوئلا اعلام شد …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
پنج‌شنبه  ٨ فروردين ۱٣۹٨ –  ۲٨ مارس ۲۰۱۹

خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا از سمت خود در جایگاه ریاست مجلس ملی این کشور برکنار شد. دولت نیکلاس مادورو همچنین حضور گوایدو را در مقام‌های دولتی برای ۱۵ سال ممنوع اعلام کرد. این تصمیم روز پنج‌شنبه از سوی ناظر دولت ونزوئلا اعلام شد. 

همزمان الویس آموروسو، از متحدان نزدیک نیکلاس مادورو نیز ادعا کرد که در پرونده‌های مالی گوآیدو تخلفاتی دیده شده است. 
مقامات دولت ونزوئلا در ماه جاری میلادی نیز روبرتو ماررو، رئیس دفتر خوان گوایدو را به اتهام دخالت در طرحی «تروریستی» برای سرنگونی دولت دستگیر کرده بودند. 
در واکنش، گوایدو اعلام کرد که به کارزار خود برای برکناری نیکلاس مادورو ادامه خواهد داد. او افزود که اعتراضات خیابانی در ونزوئلا همچنان ادامه خواهد داشت. 
مبارزه برای کسب قدرت میان نیکلاس مادورو و خوان گوایدو منجر به تشدید بحران اقتصادی و سیاسی ونزوئلا شده است. خاموشی‌های گسترده در این کشور ادامه دارد و قطع شدن برق، کسب و کارها را فلج کرده است. 
هم طرفداران دولت مادورو و هم مخالفان او قصد دارند که شنبه ی آینده راهپیمایی بزرگی را در کاراکاس برگزار کنند.  

روسیه: نیروهای خود را از ونزوئلا خارج نمی‌کنیم 
سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به درخواست ترامپ برای خروج نظامیان این کشور از سوریه اعلام کرد حضور نیروهای روسیه در ونزوئلا کاملا قانونی و مطابق با قانون اساسی این کشور آمریکای لاتین است. 
خبرگزاری ریا نووستی روسیه در گزارش خود به نقل از مقامات این کشور اعلام کرد روسیه قصد ندارد تا اطلاع ثانوی نیروهایش را از خاک ونزوئلا خارج کند. 
ترامپ روز چهارشنبه از روسیه خواسته بود نیروهای نظامی‌اش را از خاک ونزوئلا خارج کند و هشدار داد که تمام گزینه‌ها برای تحقق این خواسته آمریکا روی میز است. 
روز گذشته دونالد ترامپ و مایک پنس، معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا با فابیانا روزالس، همسر خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا دیدار و حمایت خود را از رئیس جمهوری خودخوانده این کشور اعلام کردند. 
او همچنین افزود که با وجود همه فشارهایی که بر مخالفان وارد می‌شود خوان گوایدو از موضع خود پائین نخواهد آمد. 
دمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس‌حمهوری روسیه نیز در این باره گفت: «روسیه قصد دخالت در امور داخلی ونزوئلا را ندارد و کرملین امیدوار است دیگر کشورها نیز اجازه دهند که ونزوئلا سرنوشت خود را تعیین کند.»




صدای آسیب دیدگان باشیم!

بیانیه شورای بازنشستگان ایران

• دولت و همه ارگانهای ذیربط هم برای اقدامات سریع برای حفظ جان و مال مردم و هم جبران خسارت به آسیب دیدگان، مسئولیت دارند …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
چهارشنبه  ۷ فروردين ۱٣۹٨ –  ۲۷ مارس ۲۰۱۹

با تاثر عمیق از درد و رنجی که مردم بر اثر سیلی ویرانگر در پهنه وسیعی از جامعه متحمل شده و تعدادی نیز جان خود را از دست داده اند و همچنین با درک و احترام به حس همدردی و انساندوستی که در این موارد سراسر جامعه را فرا میگیرد، باید گفت که کمک رسانی و امداد حضوری، همچنین جمع آوری اقلام مورد نیاز از طرف مردم گرچه نشانه عمق نوعدوستی و همبستگی در جامعه است اما براستی وظیفه مردم نیست.
در جوامع امروزی آمادگی قبل از وقوع و واکنش سریع در کمک و امدادرسانی از طریق بکارگیری همه امکانات و ظرفیت ها و جبران مناسب خسارتها، وظیفه دولت هاست. 
اما در ایران برای چندمین بار طی سالهای اخیر مسولین دولتهای مختلف، بی کفایتی، لاقیدی وعدم پاسخگویی خود را در واکنش بموقع و مناسب، با مدیریتی ناکارآمد و آشفته، نشان داده و هر بار با سوءاستفاده از فضای اشتیاق برای مشارکت عمومی، دست به سوی مردم دراز کرده اند. 
مزدبگیران جامعه با کار و دسترنج خود و با دادن مالیات ها و عوارض و هزینه از منابع عمومی، امکانات و زیرساخت های مادی و لجستیکی فراوانی را در اختیار دولت برای چنین روزهایی قرار داده اند. مردم با دادن بودجه و امکانات و اختیارات کامل به مسولین، پیشاپیش مشارکت و همیاری خودشان را عملی کردند.
بنابراین بعداز وقوع اینگونه حوادث، بهره بردن از فضای شور و اشتیاق عمومی در یاری رساندن به آسیب دیدگان با فراخوان به حضور یا گشایش حساب های بانکی یا جمع آوری اقلام از زندگی مردم از طرف حکومت یا اشخاص و فعالان اجتماعی انتقال هزینه و تبعات بحران بر دوش مردم است.
مردمی که درحقیقت ارگانها، نهادها، تجهیزات، کارشناس، پرسنل و بودجه از درآمدهای عمومی را دراختیار دولتی با امکانات وسیع فنی و تکنیکی و مادی قرار داده اند، نمیتوانند هیچ قصوری در حفاظت از جان و مالشان را تحمل کنند. 
دولت و همه ارگانهای ذیربط هم به دلیل وقوع این ابعاد از ویرانگری قبل از حادثه و هم برای اقدامات سریع و بموقع برای حفظ جان و مال مردم حین وقوع بحران و هم جبران خسارت به آسیب دیدگان پس از بحران، مسولیت دارند. 
واقعیت این است که اعمال اراده مستقیم مردم در صورتی میتواند جایگزین مناسب بجای وظایف دولت باشد که خود مردم مرجع تصمیم گیری باشند و امکانات و ظرفیت ها و بودجه و منابع جامعه را دراختیار بگیرند. در غیر اینصورت به جمعیتی بزرگ تبدیل خواهند شد که حکومت هم برای رهانیدن خود از زیر فشارهای تعرضی و هم برای حل بحران هایش از آنان بهره برداری خواهد نمود.
بجای توسل به منابع مردم، باید دولتی را که با امکانات و بودجه و ستادهای بحرانش،‌ وظیفه صیانت از جان و مال آسیب دیدگان را بعهده دارد برای انجام وظایفش تحت نظارت و فشار قرار داد. 
حضور و ارسال کمک‌ها، نه وظیفه مردم، بلکه نشان دهنده قصور و کم کاری مسولین است.

شورای بازنشستگان ایران 
۷ فروردین ۱۳۹۸




«برخورد قضایی» با «بزرگنمایی»ی مشکلات ناشی از سیل!

• در حالی که مردم و شبکه های اجتماعی به شدت از ناتوانی و بی مسئولیتی دولت در مقابله با بحران اخیر ناراضی هستند وزیر کشور گفت دستور قضایی برای مقابله با ناراضیان داده شده است …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
سه‌شنبه  ۶ فروردين ۱٣۹٨ –  ۲۶ مارس ۲۰۱۹

 در حالی که وقوع سیل در نقاط مختلف کشور و عدم امدادرسانی به موقع حکومت با موجی از انتقاد، خشم و تاسف در میآن مردم همراه است و گوشه ای از آن در شبکه های اجتماعی بازتاب می یابد، مسئولان حکومتی به تهدید و امنیتی کردن مناطق آسیب دیده روی آورده اند.

به دنبال آن چه «مسائل مطرح شده در فضای مجازی در ارتباط با سیل های اخیر» خوانده شده، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شامگاه دوشنبه در جلسه با علما و معتمدین اهل سنت و شیعه گلستان، گفت: به مراجع قضایی و دادستان گفته‌ام با عوامل که با نشر خبر دروغ و کذب به دنبال بزرگنمایی مشکلات مناطق سیل‌زده هستند، برخورد قانونی شود تا آرامش عمومی و روانی خسارت دیدگان تامین شود!

همزمان وزیر اطلاعات دولت روحانی عازم شیراز که سیل روز گذشته به مرگ هیجده نفر انجامید شد تا در جلسه ی ستاد بحران این شهر شرکت کند. دلیلی برای حضور وزیر اطلاعات و شرکت او در جلسه ی ستاد بحران اعلام نشده است. وزیر اطلاعات به دستور حسن روحانی، به شیراز رفته تا «ابعاد سیل و شناسایی مقصران احتمالی این حادثه» را بررسی کند و ضمن ملاقات با آسیب‌دیگان سیل دیروز شیراز، در جلسه ستاد بحران هم شرکت کند. 

حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی نیز شخصا با رد انتقادهای گسترده ای که از عدم آمادگی حکومت و ناتوانی آن در مقابله با شرایط بحرانی ناشی از سیل در سطح جامعه وجود دارد، مدعی شده همه نیروها از ابتدا پای کار بوده‌اند و عده‌ای مردم را مایوس نکنند. 
او با اشاره به آن چه « تلاش شبانه روزی همه مسوولان، نیروهای مسلح و امدادی و خدماتی» می خواند، اظهار داشت: متأسفانه در این شرایط که نیازمند یکپارچگی برای خدمت به مردم هستیم، عده‌ای هم در فضای مجازی، سخنانی غیرواقع را مطرح می‌کنند که اینگونه اقدامات علاوه بر آنکه اتهام و سخنی نارواست، موجب مأیوس شدن مردم نیز خواهد بود. مردم توجه داشته باشند که همه نیروها اعم از دولتی و نیروهای مسلح از ابتدای امرپای کار بوده اند؛ عده ای در فضای مجازی کاری انجام ندهند که هم اتهام، سخنی ناروا است و هم موجب مایوس کردن مردم می‌شود.

سیل همچنان در کمین است
از اولین روز بهار ۹۸، باران میهمان بیشتر شهرهای ایران شده است. شدت بارش در برخی استان‌ها به قدری بالا بوده که طغیان رودخانه‌ها و سیل را به بار آورده است. در روزهای گذشته علاوه بر گلستان و مازندران، شیراز، لرستان، قم و همچنین خوزستان و بوشهر نیز درگیر بارش شدید و سیلاب هستند.
به گزارش ایسنا، سیل‌های اخیر چندین کشته و ده‌ها مجروح داشت. آن طور که سازمان هواشناسی پیش‌بینی کرده است خطر وقوع سیل برای استان‌های جنوبی کشور از جمله خوزستان و بوشهر همچنان جدی است.
همچنین بنا به گفته احد وظیفه مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، موج جدید بارشی فردا (۷ فروردین) وارد ایران می‌شود و نوار غرب و شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، همچنین در ادامه این سامانه بارشی ۸ فروردین، در مناطق غرب و شمال غرب کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و به‌تدریج بخش‌هایی از شمال شرق کشور باعث بارش باران و برف می‌شود.
سرهنگ نادر رحمانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در گفت وگو با این خبرگزاری، تاکید کرد: امروز با توجه به شرایط جوی وضعیت جاده‌های کشور نیمه‌بحرانی است و روز مناسبی برای سفر نیست.

بهنام سعیدی سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور نیز به شهروندان توصیه کرد که از حاشیه رودخانه‌ها دور شوند و این طور توضیح دادکه قربانیان سیل شیراز، تماشاچیان سیل بودند. دیروز در شیراز افرادی که گرفتار سیلاب شدند، تماشاچیان سیل بودند که در حاشیه ایستاده‌بودند و آن اتفاق ناگوار برای آنها رخ داد.

هشدارهای مدیریت بحران به شهروندان در مورد باران شدید تهران
در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران که ظهر امروز در مرکز فرماندهی و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، احمد صادقی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به احتمال بارش‌های سیل آسا از عصر امروز در تهران از شهروندان خواست که از تردد غیرضروری در سطح شهر این ساعات خودداری کنند. او تاکید کرد که پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از حوالی ساعات ۱۶ امروز تا ۲۰ شاهد بارش‌های شدید در تهران خواهیم بود.
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: بر این اساس بوستان‌های نهج‌البلاغه، جوانمردان، جمشیدیه و دیگر پارک های این محدوده تا اطلاع ثانوی تعطیل است، همچنین رستوران ها و سفره خانه های حاشیه رود کن، دربند و درکه و… نیز تعطیل است.
به دلیل بارش باران شدید در تهران، سرهنگ موسوی پور پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با ایسنا، از ممنوعیت تردد در بزرگراه امام علی و چند نقطه دیگر از پایتخت در ساعات آینده درپی بارش‌های اخیر خبر داد.
افزون بر این، امیرناصر هراتی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۲ تهران در گفت و گو با ایسنا، از تعطیلی بوستان نهج البلاغه تا رفع خطر سیلاب خبر داد و اعلام کرد: با توجه به احتمال جاری شدن سیلابهای بهاری و آبگرفتگی شدید و ایجاد خطر برای مسافران نوروزی و شهروندان تهرانی در حاشیه رود دره بوستان نهج البلاغه و به منظور حفظ امنیت شهروندان، بوستان نهج البلاغه تا پایان بارش های شدید تهران و رفع خطر سیلاب تعطیل است.




مردم از گرانی کمرشکن می گویند

• امسال اصلا چیزی نمی خریم. اومدیم یک دوری بزنیم و برویم. نمی توانیم بخریم. مسئولین خودشان گوشت و میوه نمی خرند؟ نمی دانند پول آب، برق، گاز چقدر شده؟ تا کی باید نظاره گر باشیم؟ چرا ما همه اش می ترسیم بی پرده حرف بزنیم. ما حاضریم بیایند ما را بگیرند و ببرند …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
شنبه  ٣ فروردين ۱٣۹٨ –  ۲٣ مارس ۲۰۱۹

https://www.facebook.com/291732764282211/videos/421630811931861/




به امید آزادی، برابری و عدالت!

پیام اسماعیل بخشی از زندان مرکزی اهواز به مناسبت سال جدید

• از پشت میله های زندان به طبقه کارگر، دانشجویان، دادفران و همه عدالت طلبان و برابری خواهان درود می فرستم، نوروز را شادباش می گویم …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
آدينه  ۲ فروردين ۱٣۹٨ –  ۲۲ مارس ۲۰۱۹

اسماعیل بخشی نماینده ی کارگران هفت تپه که اکنون به مشهورترین فعال کارگری در ایران بدل شده است، از زندان مرکزی اهواز به مناسبت سال نو پیامی فرستاده است. به گزارش محافل کارگری از شوش، متن این پیام به شرح زیر است:

راز زندگی در سعادت است
راز سعادت در شادی
راز شادی در سلامت است
پس شاد باشید و سلامت…

زندگی چیزی جز رنج نیست
معنای زیستن را در رنج می یابیم
پس بیائید در رنج ها، بر رنج ها بخندیم…

سبزی ات پایدار هفت تپه، سبز بمان و آن روز که دیگر سبز نباشی، روز مرگ من است.

همکاران عزیزم، هفته تپه، سرزمین سبزم
طبیعت در فصلی می میرد و در فصلی دیگر دوباره شقایق ها،گل ها و سرسبزی ها قد می کشند، بنگر که دگرگونی، تغییر و ساختن فردای بهتر سرفصل روشن سال است.
از پشت میله های زندان به طبقه کارگر، دانشجویان، دادفران و همه عدالت طلبان و برابری خواهان درود می فرستم، نو روز را شادباش می گویم. چه بگویم که واژه ها برای قدردانی از حمایت مردم عزیز، خواهران و برادرانم، بی وزن هستند.

به امید آزادی، برابری و عدالت