مازندران همچنان درگیر بحران سیل

• در حالی حدود شش روز از باران شدید و وقوع سیلاب آخر زمستان ۹۷ در ۱۲ شهرستان مازندران می گذرد، همچنان آثار مخرب این حادثه کم سابقه در سه دهه اخیر در شهرها و روستاهای این استان سنگینی می کند …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
آدينه  ۲ فروردين ۱٣۹٨ –  ۲۲ مارس ۲۰۱۹

در حالی حدود شش روز از باران شدید و وقوع سیلاب آخر زمستان ۹۷ در ۱۲ شهرستان مازندران می گذرد، همچنان آثار مخرب این حادثه کم سابقه در سه دهه اخیر بر چهره برخی شهرها و روستاهای این استان سنگینی می کند. مردم، دولت را به کم کاری در رسیدگی به وضعیت سیل زدگان و مناطق سیل زده متهم می کنند.

براساس گزارش ستاد مدیریت بحران مازندران این سیلاب حدود ۲۰۰ روستای استان را درگیر کرد و یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی درمناطق شهری و روستایی بین ٣۰ تا ۵۰ درصد خسارت وارد شد و علاوه بر آن دهها دهنه پل ارتباطی در محورهای فرعی و روستایی تخریب و یا دچار خسارت کلی شدند.
قطع راه ارتباطی، آب، برق و گاز بیش از ۲۰۰ روستا در ارتفاعات استان براثر بارش برف به خصوص در مناطق شرق مازندران از جمله نکاء و بهشهر از دیگر خسارت های ناشی از سیل و برف درآخرین روزهای زمستان سال ۹۷ بود که همچنان اکثر دستگاههای اجرایی استان را درگیر خود کرد.
اگرچه بنا به اظهار استاندار مازندران بحران سیل و برف آخر زمستانی در این استان تا حدود ٨۰ درصد فروکش کرد ولی همچنان راه ارتباطی بیش از ۷۰ روستا و برق کمتر از ۵۰ روستا قطع است و پیش بینی می شود پاکسازی اثرات ناشی از سیل در این خطه شمال کشور حداقل تا ۴٨ ساعت دیگر ادامه داشته باشد.
همچنین سیلاب آب شرب چند شهر از جمله بابل پرجمعیت ترین شهر مازندران را با مشکل مواجه کرد و آب شرب این شهرها به خصوص در برخی نقاط بابل از طریق تانکر از سوی آبفای شهری تامین می شود و تلاش برای رفع مشکل آب شرب در این مناطق ادامه دارد.پ

فروکش کردن بحران سیل در ٨۰ درصد مناطق مازندران 
استاندار مازندران گفت: با بسیج امکانات دولتی، عمومی و نیروهای مسلح در نخستین ساعات وقوع سیل در این استان برای کمک رسانی به مردم با گذشت حدود ۵ روز با تلاش شبانه روزی حدود ٨۰ درصد از بحران سیل و برف در این استان فروکش کرد.
احمد حسین زادگان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایط فعلی بیشترین مسایل ناشی از سیل در برخی مناطق شهرستان سیمرغ، بهنمیر، بابل، بهشهر و نکاء در بخش آب، برق و گاز و راه ارتباطی همچنان باقی است که تلاش برای رفع بحران در این مناطق ادامه دارد.
وی اضافه کرد: براثر وقوع سیل و آسیب به شبکه آبرسانی در شهر بابل، آب شرب شهروندان این شهر با مشکل مواجه شد و شرکت آبفا سرگرم تامین آب شرب مورد نیاز از طریق تانکر است و رفع مشکل کدری آب نیز با فرایندی کارشناسی در دست اقدام است و پیش بینی می شود این مشکل بزودی رفع شود.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران مازندران افزود : سیل شبکه گاز شهر قائمشهر را دچار آسیب کرد که به دلیل نشات گاز از این لوله، چند ساعت گاز مصرفی برخی از شهروندان قائمشهر قطع بود که این مشکل نیز برطرف شد.
حسین زادگان در مورد آبگرفتگی واحدهای مسکونی روستاییان در برخی شهرستان های مناطق مرکزی استان اظهارداشت: با مشارکت مردم و دستگاههای اجرایی به خصوص نیروهای مسلح آب از طریق جداول و رودخانه های محلی به سمت دریا هدایت شد و تا حد زیادی داخل روستاها مشکل برطرف شد و کار پاکسازی آثار سیل در منازل همچنان ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مشکل اصلی آبگرفتگی مربوط به روستاهای پایین دست و حاشیه دریای خزر در برخی شهرستان های استان از جمله ساری وجود دارد که عملیات هدایت این آبها نیز به سمت دریا ادامه دارد تا بتوانیم شرایط را برای پاکسازی آثار سیل در منازل و اقامت روستاییان فراهم کنیم.

قطع ارتباط حدود ۷۰ روستا در شرق مازندران 
استاندار مازندران گفت: با وجود بسیج امکانات راهداری و حمل و نقل جاده ای و سایر دستگاههای دولتی و عمومی همچنان راه ارتباطی حدود ۷۰ روستا در شهرستان های نکاء و بهشهر براثر رانش جاده و برف و کولاک شدید در مناطق هزارجریب این شهرستان ها بسته است.
حسین زادگان خاطرنشان کرد: راه ارتباطی ۵۰ روستای بخش هزارجریب شهرستان نکاء در شرق استان از چند روز گذشته تاکنون قطع شد و اتصال راه اصلی به دلیل خسارت شدید در روزهای آینده وجود ندارد و ما به دنبال ایجاد راه فرعی برای کمک به روستاییان هزارجریب نکاء هستیم.
وی دلیل تاخیر در بازگشایی محور روستایی بخش هزارجریب نکاء را حجم زیاد خسارت و رانش راه ارتباطی اصلی بیان کرد.
به گفته وی همزمان با ایجاد راه ارتباطی جدید کار برقراری برق روستاییان این بخش از شهرستان نکاء نیز در دستور کار قرار گرفت وبرق تعداد زیادی از روستاهای این بخش وصل شد.
استاندارمازندران گفت: براثر برف و کولاک شدید در ارتفاعات شهرستان بهشهر راه روستایی حدود ۵۲ روستای بخش یانه سر این شهرستان بسته شد که با تلاش راهداران و بسیج سازندگی تاکنون راه ارتباطی بیش از ٣۰ روستا باز شد.
حسین زادگان افزود: کار برفروبی در سطح جاده بخش یانه سر همچنان ادامه دارد و تلاش گروه های راهداری برقراری راه این روستاها در روز جاری است.
وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین گزارش برق اکثر روستاهای این منطقه نیز با تلاش شرکت توزیع برق وصل شد و روستاهای باقی مانده نیز مشکلاتشان تا روز جاری برطرف می شود.

برگشت روزهای آرام در ۴٨ ساعت آینده 
حسین زادگان پیش بینی کرد حداکثر تا ۴٨ ساعت آینده بحران ناشی از سیل و برف در این استان خاتمه یابد و زندگی عادی در تمام مناطق سیلزده از سر گرفته شود.
براساس گزارش ستاد مدیریت بحران مازندران این استان در زمره استان های در معرض خطر بلایای طبیعی از جمله سیل و طوفان قرار دارد به طوری که در ۱۰ ماهه سال جاری بلایای طبیعی به این استان افزون بر ۵ هزار میلیارد ریال خسارت زد که با برآورد اولیه خسارت سیل اخیر پیش بینی می شود حجم این خسارت ها به ۲۰ هزار میلیارد ریال برسد.




نامه سپیده قلیان از زندان سپیدار اهواز

با تمام توانم سعی می کنم برخیزم! 

• ‌ای بهترین رنگ در سیاهی ممتد، حالم بد نیست. به زودی بهار از راه می‌رسد. همه‌ را به طبیعت و گل‌های لاله و بنفشه می‌سپارم …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
چهارشنبه  ۲۹ اسفند ۱٣۹۷ –  ۲۰ مارس ۲۰۱۹

اخبار روز: سپیده ی قلیان، دختر مبارزی که به دلیل دفاعش از مبارزات کارگران هفت تپه به نام «دختر شجاع هفت تپه» مشهور شده است، بعد از مدت ها بی خبری از زندان سپیدار اهواز به مناسبت نزدیک شدن بهار نامه ی کوتاهی نوشته است. این نامه را می خوانید:

دلم از مشعل‌های نور فروزان شد
شماره‌ام را به دیوار‌ها نوشتند
دیوارها به چمنزارهای سبز بدل شد

سلام،
حس می‌کنم یک لایه از قلبم را برداشته‌ام. امروز آفتاب به صورت عمود به چشمانم تابید و یک آن همه چیز سیاه شد. من از دنیای صداها به سپیدار آمدم …
صدای تق تق دمپایی و باز شدن در سلول و کسی که می‌گوید: «ببین! کُلمنت رو به حال خودش نذار. دو سه روزی یه بار بشورش …»
حالا تمام این صداها جای خودشان را به تصاویر داده‌اند. دلتنگ می‌شوم اما به هیچ عنوان اندوهگین نیستم؛ البته نه به این معنی که شادمانم. بیش از هر چیز واهمه دارم. ترسی عین بختک به جانم افتاده است که مبادا به واسطه اتهام یا مسائلی از این دست خود را تافته‌ای جدا بافته بدانم و مرزی بین خود و خواهران گرفتار در بندم ایجاد کنم. تمام تلاشم این است که در رنج‌شان سهیم باشم و برای همین نه دیگر آزادی به قید وثیقه برایم اهمیت دارد نه اصلا به این مسئله فکر می‌کنم.
فرصت گریستن ندارم. با تمام توانم سعی می‌کنم برخیزم. البته که در این مدت ننشسته‌ام اما انتظارم از خودم بیشتر از این حرف‌هاست. حالا دیگر یقین دارم که زندگی ابدا در دل خانه و دانشگاه جریان ندارد. زندگی همین سفره‌ی شام با سه متهمی است که برای هیچ‌کداممان اهمیت ندارد به چه جرم و اتهامی در سپیدار شب را به صبح می‌رسانیم. زندگی دقیقا در راهروی زندانی جاری‌ست که زنی با شکم برآمده از آن خندان و آرام عبور می‌کند (مبادا لیز بخورد) یکهو قهقهه‌اش بلند می‌شود و زیر لب می‌گوید: «لگد می‌زند …»
من درست در قلب زندگی در بندی که نامش نرگس است شعری از محمود درویش را برای هم‌بندی‌ام می‌خوانم. سپس برای نوزادی لالایی می‌خوانم که چند ماه پیش همین جا به دنیا آمده است.
‌ای بهترین رنگ در سیاهی ممتد، این‌ها را نوشتم تا بدانی حالم بد نیست. به زودی بهار از راه می‌رسد. همه‌تان را به طبیعت و گل‌های لاله و بنفشه می‌سپارم.

سپیده از سپیدار
۹۷/۱۲/۲۰ – بند گل نرگس 




اعتراضات معلمان در سال جدید ادامه خواهد یافت

• شورای‌ هماهنگی‌ تشکل های‌ صنفی‌ فرهنگیان‌ ایراﻥ، با انتشار بیانیه ای ضمن تاکید بر خواست های تحصن اسفند ماه معلمین، تاکید کرد مبارزه معلمین در سال جدید ادامه خواهد یافت …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
دوشنبه  ۲۷ اسفند ۱٣۹۷ –  ۱٨ مارس ۲۰۱۹

اخبار روز: شورای‌ هماهنگی‌ تشکل های‌ صنفی‌ فرهنگیان‌ ایراﻥ، روز ۲۷ اسفند ماه با انتشار بیانیه ای ضمن تاکید بر خواست های تحصن اسفند ماه معلمین و انتقاد از بی توجهی حکومت به خواست های فرهنگیان، اقدامات سرکوبگرانه علیه تشکل ها و اعتراضات صنفی را محکوم و گفته است مطالب معلمان را در سال جدید پیگیری خواهد کرد.
مشروح بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران را در زیر می خوانید:

همه می دانیم یا لازم است بدانیم ﺗﺸﻜﻞ ﻫﺎی ﻣﺪنی و صنفی یکی اﺯ ﺳﺘﻮﻥ ﻫﺎ و ﭘﺎﻳﻪ ﻫﺎی اصلی ﺟﺎﻣﻌﻪ مدنی ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺩﺭ اﻳﺭان بیش از ﺩﻭ ﺩﻫﻪ اﺳﺖ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺤﺪﻭﺩﻳﺖ ﻫﺎ، ﺗﺸﻜﻞ ﻫﺎی صنفی فرهنگیان ﺑﺮای اﻋﺘﻼی ﻓﺮﻫﻨﮓ و ﺁﻣﻮﺯﺵ ﻛﺸﻮﺭ ﺗﻼﺵ می ﻛﻨﻨﺪ و اینک ﺟﻨﺒﺶ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ اﻳﺮاﻥ یک ﺟﻨﺒﺶ ﭘﻮﻳﺎ است و شورای هماهنگی در رأس آن ﻧﻘﺶ اصلی را در پیگیری حقوق فرهنگیان و دانش آموزان بر عهده ﺩاﺭﺩ. اﻣﺎ ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﺣﺎﻛﻤﻴﺖ با اعتراف بر اهمیت ﺗﺸﻜﻞ ﻫﺎ، به دلیل احساس خطر در مدیریت آنها، می ﻛﻮﺷﺪ ﺑﻪ ﻫﺮ ﻧﺤﻮ ﻣﻤﻜﻦ ﺗﺸﻜﻞ ﻫﺎ ﺭا ﺑﻪ ﻣﺤﺎﻕ ﺑﺒﺮﺩ.
ﻣﺮﻭﺭی ﺑﺮ ﻋﻤﻠﻜﺮﺩﻫﺎ ﻧﺸﺎﻥ می ﺩﻫﺪ شورای هماهنگی تشکلهای صنفی ایران تاکنون از تمام روشهای مسالمت آمیز و قانونی مانند ارسال و پیگیری درخواستهای متعدد، تشکیل جلسات هم اندیشی، مذاکره، تجمع و تحصن کوشیده تا خواسته‌های به حق فرهنگیان را به گوش مسئولان برساند. اما متاسفانه رویه بی توجهی به خواسته‌های به حق معلمان کشور به نوعی لجبازی و بی توجهی عامدانه تبدیل شده است.
بنابراین وقتی پیام تحصن مهر و آبان و جلسات مذاکره با مسئولان از آذر تا اسفند مورد توجه فرادستان قرار نگرفت ، تحصن اسفندماه رقم ﺧﻮﺭﺩ.
دوباره در فراخوان تحصن اسفند ماه و بیانیه پایانی، بر مذاکره و گفتگو تأکید شد، متاسفانه نه تنها در طول تحصن شاهد هیچ حرکت مثبتی از سوی حکومت نبودیم بلکه در روز آخر تحصن ، مقام وزارت و مجموعه مدیریتی تحت امر، با موضع‌گیریهای غیرمسئولانه و ضدتربیتی خواندن و نسبت شیطنت در بازنمایی تصاویر تحصن، باعث جریحه دار شدن افکار عمومی معلمان شدند. 
از سوی دیگر فشارها در روزهای قبل و حین تحصن از سوی حراست‌ها و نهادهای امنیتی برای ناکام نمودن تحصن جایش را به پرونده سازی و تهدید فعالان صنفی از سوی هیات‌های تخلفات اداری در بعد از تحصن داد تا جایی که شاهد پرونده سازی در چند استان‌ مختلف اﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻟﺮﺳﺘﺎﻥ، اﻟﺒﺮﺯ، ﻓﺎﺭﺱ و ﺧﺮاﺳﺎﻥ ﺭﺿﻮی علیه فعالان صنفی بوده و هستیم. 

ﺳﻮاﻝ ﻣﺎ اﺯ ﻓﺮاﺩﺳﺘﺎﻥ و ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ ﺳﺎﺯاﻥ اﻳﻦ اﺳﺖ:
۱- وقتی به اعتراف تمام مسئولان نظام خواسته‌های فرهنگیان به حق و به جاست، دلیل این همه لجبازی و بی توجهی به این خواسته‌ها چیست؟
۲- با توجه به نقش پراهمیت آموزش در سرنوشت اجتماعی، آیا مسئولان ذیربط که در صدد اولویت بخشی به آموزش و پرورش و تحقق خواسته‌های به حق فرهنگیان نیستند میتوانند مدعی خیرخواهی برای مردم ایران باشند؟
۳- اﻳﻦ ﭼﻪ امنیتی اﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ ﻋﺪاﻟﺘﺨﻮاﻩ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﻣﻂﺎﻟﺒﻪ ﺣﻘﻮﻕ و ﺩﺳﺘﻤﺰﺩ ﺑﺎﻻی ﺧﻄ ﻓﻘﺮ و ﺁﻣﻮﺯﺵ ﺭاﻳﮕﺎﻥ و ﻋﺎﺩﻻﻧﻪ و ﺑﺎ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺩﺭ ﺯﻧﺪاﻥ ﻫﺴﺘﻨﺪ اﻣﺎ ﺩﺯﺩاﻥ و ﻣﺠﺮﻣﺎﻥ و اﺧﺘﻼﺳﮕﺮاﻥ ﺁﺯاﺩﻧﺪ؟ ﺗﺎ کی می ﺧﻮاﻫﻴﺪ ﻋﻠﻴﻪ ﻣﻌﻠﻤﺎﻥ اﻳﻦ ﺭﻭﻳﻪ ﻏﻠﻄ ﺭا اﺩاﻣﻪ ﺩﻫﻴﺪ؟ 

شورای هماهنگی در چنین شرایطی و در روزهای پایانی سال ۹۷ ﺿﻤﻦ اﺳﺘﻘﺒﺎﻝ از گفتگو و مذاکره جهت تحقق مطالبات صنفی، مصرانه پیگیر تحقق مطالبات فراخوان اسفند ماه است و اعلام می‌دارد اگر همچنان روند رسیدگی به مشکلات و پاسخگویی به مطالبات مورد بی توجهی قرار گیرد و دولت و مجلس و سایر نهادهای ذیربط، مطالبات فرهنگیان را نادیده بگیرند، این شورا اعتراضات صنفی و مدنی خود را با تمام قدرت پس از فروردین از سر می گیرد. 
شورای هماهنگی باور دارد بدون مشارکت واقعی مردم، آن هم از طریق نهاد های مدنی و صنفی مستقل، دولت توانایی حل مشکلات را ندارد، پس با آگاهی از رسالت تاریخی خود، از هیچ کوششی دریغ نمی کند و ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ تداوم این روند و بی توجهی به نظام آموزش و پرورش کشور، اقدامات بعدی ونحوه و زمان آن را در بیانیه های دیگر به اطلاع فرهنگیان عزیز می رساند.

۲۷ اسفندماه ۹۷

شورای‌هماهنگی‌تشکلهای‌صنفی‌فرهنگیان‌ایران




ابراهیم رئیسی باید در جایگاه متهمان یک دادگاه عادلانه بنشیند

جمهوری اسلامی: تبهکاران در رأس قدرت؛ گسترش سرکوب سازمان‌یافته 

• در این نامه جمعی انتصاب رئیسی نشانه اوج‌گیری بیداد در دستگاه قضایی و گسترش سرکوب سازمان‌یافته در جمهوری اسلامی ارزیابی شده است …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
دوشنبه  ۲۷ اسفند ۱٣۹۷ –  ۱٨ مارس ۲۰۱۹

ابراهیم رئیسی که در جایگاه عضویت “هیئت مرگ” در تابستان ۱۳۶۷ حکم اعدام هزاران زندانی سیاسی را صادر کرد، به حکم علی خامنه‌ای در کشور ما به ریاست قوه قضاییه رسیده است. این انتصاب نشانه اوج‌گیری بیداد در دستگاه قضایی و گسترش سرکوب سازمان‌یافته در جمهوری اسلامی است. 
کارنامه ننگین ابراهیم رئیسی که برخی با تعبیر آن به تجربه قضایی وی حقوق هزاران قربانی او و بازماندگان آنها را زیر پا گذاشته‌اند، از سال ۱۳۵۹ آغاز شد. او ابتدا به سمت دادیاری و سپس دادستانی انقلاب کرج، یکی از خشن‌ترین حوزه‌های دادستانی رسید. 
پس از آن به دادستانی انقلاب همدان و تهران منصوب شد؛ مقام‌هایی که در دهه ۶۰ به معنای شرکت در سرکوب فراگیر مخالفان سیاسی با اعمال شکنجه و اعتراف‌گیری و نیز صدور احکام گسترده اعدام بود. 
اوج ننگ در کارنامه ابراهیم رئیسی به تابستان ۶۷ بازمی‌گردد: زمانی که او به عضویت هیئتی درآمد که به “هیئت مرگ” معروف است و حکم قتل هزاران زندانی سیاسی را صادر کرد. 
ابراهیم رئیسی از آن پس نیز همواره صاحب سمت‌های کلیدی در دستگاه قضایی، به عنوان یکی از اهرم‌های اصلی سرکوب در جامعه بوده است. از جمله ریاست سازمان بازرسی کل کشور، معاون اول قوه قضاییه، دادستان کل کشور و دادستان کل دادگاه ویژه روحانیت. 
شرکت در صدور حکم قتل برنامه‌ریزی شده هزاران زندانی سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ به تنهایی کافی‌ست تا ابراهیم رئیسی در جایگاه متهمان به ارتکاب جنایت بر ضد بشریت قرار گیرد. فاجعه تابستان ۶۷ را کلیه سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و همچنین قاضی‌های بلندپایه با اعتبار بین‌المللی به عنوان جنایت بر ضد بشریت شناخته‌اند. 
حتی آیت‌الله حسینعلی منتظری ـ در زمانی که جانشین خمینی محسوب می‌شد ـ نیز از این اعدام‌ها به عنوان بزرگ‌ترین جنایت در جمهوری اسلامی نام برده و اعضای هیئت مرگ را بزرگ‌ترین جنایتکاران دانسته است. 
انتصاب ابراهیم رئیسی به ریاست دستگاه قضایی، اوج وارونگی داد و بیداد در نظام حکومتی ایران است. 
ما، امضاکنندگان این متن که هر یک به نحوی جور و ستم این دستگاه بیدادگر را تجربه کرده‌ایم، با ابراز خشم و انزجار خود از این انتصاب، اعلام می‌کنیم که به روشنگری و اعتراض خود ادامه خواهیم داد تا روزی که این فرد و دیگر همدستان و نیز آمران او رسوا و در برابر دادگاهی عادل و صالح وادار به پاسخ‌گویی شوند. 

امضاکنندگان: 
دلجو آبادی- دلناز آبادی- شعله آتش- مهرانه آتشی- سرژ آراکلی- سعید آرمان- آزاده آزاد- ناصر آزرافروز- نعمت آزرم- شکوفه آذرماسوله- ناهید آذری- ابراهیم آوخ- خسرو آهنگر 
باقر ابراهیم زاده- سهیلا ابطحی- تورج ابوذرخانی- منیژه اتمامی- حمید احمدی- فریدون احمدی- پریسا احمدیان- مهدی اخوان- محمدرضا اردبیلی- پروین اردلان- اردوان ارشاد- شهرزاد ارشدی- مهدی استعدادی شاد- محمدتوفیق اسدی- هوشنگ اسدی- محمدرضا اسکندری- پروین اشرفی- مینوش اشرفی- فرید اشکان- طیبه اصغرزاده- جعفر اصفهانیان- لیلا اصلانی- امیرهوشنگ اطیابی- ناصر اعتمادی- محمد اعظمی- کوروش افشارپناه- رضا افشاری- علی افشاری- کوروش افطسی- اقبال اقبالی- مریم اکبری- رضا اکرمی- نسرین الماسی- بهرام امامی- الهه امانی- علی امانی- کوروش امجدی- امیررضا بختیار- شاهین امیری- کامران امیری- مهرداد امیری- آسیه امینی- جمشید امینی- مهدی امینی- محمدهادی امینیان- الناز انصاری- ایراندخت انصاری- رضا انصاری- منصور انصاری- وهاب انصاری- حسین انورحقیقی- مریم اهری- زری ایرانی- بهروز ایراندوست- اصغر ایزدی- آذین ایزدی فر 
مهرداد باباعلی- حسین باقرزاده- نگین بانک- مهران براتی- منیره برادران- بابک بازرگان- بنفشه بازرگان- لادن بازرگان- لاله بازرگان- نیلوفر بازرگان- اعظم بختیاری- رویا برومند- لادن برومند- هما بدیهیان- علی برزو- نسرین بصیری- فرامرز بهار- محمد بهبودی- اعظم بهرامی- منصوره بهکیش- سیما بهمنش- بهروز بیات- حسن بیات- هوشنگ بیات- منصور بیات زاده- نورا بیانی- اکرم بیرم وند- نیلوفر بیضائی- سیروس بینا 
کوشیار پارسی- ناصر پاکدامن- شعله پاکروان- کوروش پایدار- مهناز پراکند- ژینوس پزشکی- مهشید پگاهی- فریده پورعبدالله- سعید پورعبدالله- علی پورنقوی- حسن پویا 
فاطمه تاجدینی- خسرو تجربه کار- محمود تجلی مهر- منوچهر تقوی- مریم تنگستانی- دریادل توانا- نیره توحیدی- امیرحسین توسطی- دلبر توکلی وسکاس- ملیحه تیره گل 
فریبا ثابت 
اسفند جاوید- فلور جاوید- سیروس جاویدی- بابک جزنی- میهن جزنی- حسن جعفری- رضا جعفری- محمود جعفری- مهری جعفری- اعظم جوادی- جلوه جواهری- جواد جواهری – فروغ جواهری- ذبیح الله جودکی- حمید جهانبخش- گلرخ جهانگیری 
پروانه حاجیلو- رضا حاجی‌حسینی- قدسی حجازی- علی حجت- امین حسامی- رخشنده حسین پور- بهروز حشمت- غلامرضا حق شناس- حمید حمیدی- نسرین حمیدی- ملیحه حیاتی- شهلا حیدری- محمد حیدری 
محمدحسین خاکباز- نسیم خاکسار- مهدی خانباباتهرانی- مهین خدیوی- جواد خرمی- طاهره خرمی- بهروز خسروی- زهره خیام 
مجید دارابیگی- مهوش دالائی- مرضیه دانش- معصومه دانشمند- رقیه دانشگری- عباس دانشور- پرویز داور پناه- مهرداد درویش پور- علی دماوندی- عزت دولت آبادی- نعیمه دوستدار- امیر دها- سحر دیناروند 
سیاوش راجی- فریبا راد- نجمه راد- احمد رافت- لئوناردو رافت- نیما رافت- مهشید راستی- حسن راهی- ابراهیم رحمانیان- زهره رحمانیان- ریموند رخشانی- ایرن رضازاده- فاطمه رضائی- فریده رضوی- احمد رناسی- تقی روزبه- محمود روغنی- میهن روستا- هایده روش- نسیم روشنائی- سعید رهنما- جواد ریاحی 
ناصر زراعتی- فخری زرشکه- شعله زمینی- ماندانا زندیان- حسن زهتاب 
کیومرث سابغی- رحمان ساکی- نینا سبز- علی ستاری- جمال سجادی- ناهید سروستانی- آیدا سعادت- مسعود سعادت- کیومرث سلطان آبادی- هدایت سلطان زاده- گیتی سلامی- بهروز سورن- اکبر سوری- فرزانه سوری- سهیل سوزانی- اسد سیف- اکبر سیف 
ناصر شاهین پر- منصوره شجاعی- امیرساسان شرفی- مهشید شریف- ملیحه شریف زاده- کیوان شعاعی- اقدس شعبانی- شهلا شفیق- روحی شفیعی- گلناز شفیعی- عباس شکری- جواد شکوری- مازیار شکوری گیل چالان- خدیجه شکیبائی-کمره ای- مختار شلالوند- زهرا شمس- فاطمه شمس- رضا شمیرانی- پروین شهبازی- کفایه شهبازی صدری- شهاب شیخی- صادق شهابی- زهره شیشه 
بانو صابری- سرور صاحبی- سیما صاحبی- مریم صالحی- زهرا صداقت- الهه صدر- علی صدرزاده-ضیاء صدرالاشرافی- محمدحسین صدیق یزدی- میترا صفاری- علی اکبر صفائیان- اسماعیل صفرزاد- جمال صفری- علی صمد- پرویزصیاد متحیر 
مرتضی ضیاباری 
راحله طارانی- ژاله طالب حریری- نازیلا طوبائی- نینا طوبائی 
شیرین عبادی- سیاوش عبقری- شهلا عبقری- گیتی عدالتی- منیژه عرفانی فر- مریم عظیمی- هژیر عطاری- رضا علامه زاده- کاظم علمداری- رضا علوی- محمدصادق علی اصغری- رضا علیجانی- ثریا علی محمدی 
فیروزه غفاری- رویا غیاثی 
مقصود کاسبی- صادق کار- مهرانگیز کار- علی کامرانی- محمود کتیرائی- کاظم کردوانی- کاوه کرمانشاهی- بهزاد کریمی- ثریا کریمی- رضا کریمی- احمد کریمی حکاک- سیروس کسرائیان – رضا کعبی- رئوف کعبی- علی کلائی- سیاوش کوهرنگ- اکرم کوهساری مرند 
سمیر گرشاسبی- سهیلا گلشاهی- منوچهر گلشن- رضا گوهرزاد 
آذر فارسی- سپیده فارسی- محمد فارسی- پرستو فاطمی- محمود فاطمی- رضا فانی یزدی- مهدی فتاپور- مسعود فتحی- صدیقه فخرآبادی- مسعود فراز- فهیمه فرسائی- پرستو فروهر- ملیحه فرهنگ- ویدا فرهودی- شهیلا فرید- علی فیروزبخش 
کامبیز قائم مقام- مهناز قزلو- قدرت قلی زاده- سام قندچی- شهرام قنبری- شهره قنبری- ناهید قره خانی- باقر قلیائی- الهه قهرمان- هوشنگ قهرمانلو- عباس قیائی 
ژاله لاکنر-گوهری- مینا لبادی- محمد لطفی- مزدک لیماکشی 
والت مارتین- رحمت مافان- عفت ماهباز- بهمن مبشری- حسین منتظرحقیقی- مهناز متین- شهرزاد مجاب- محبوبه مجتهد- بهار مجدزاده- سپیده مجیدیان- فرزانه محمدپور- فرحناز محمدی- بهمن محمدی چاهکی- ضرغام محمودی- معصومه محمودی- پرویز مختاری- سهراب مختاری- منوچهر مختاری- سوفیا محرابیان- مرسده محسنی- علی مدد- تورج مرادی- هما مرادی- شنهاز مرتب- گرجی مرزبان- ایرج مصداقی- مهران مصطفوی- بهروز معظمی- دانش معلم- محمود معمارنژاد- خاطره معینی- منیژه مغیثی- هایده مغیثی- خدیجه مقدم- رضوان مقدم- احمد مقیمی- مهرآفاق مقیمی نیاکی- حسن مکارمی- شورا مکارمی- مرتضی ملک- میلاد ملک- سیروس ملکوتی- میرشجاع ملکوتیان- کیوان ملکی- شکوفه منتظری- مرجان منصور- ناصر مهاجر- جمشید مهر- محمدعلی مهرآسا- جهان نور مهربخش- شیرین مهربد- همایون مهمنش- ذبیح موسوی- فردوس میرآبادی- شکوه میرزادگی- انور میرستاری- آرش مینهاس 
محسن نادری- حجت نارنجی- هوشنگ ناصری- منیژه ناظم- توران ناظمی- ناهید ناظمی- نوشزاد ناظمی- محسن نژاد- باریش نصیریان- حسن نایب هاشم- احمد نائینی- حسن نجفی- فریدون نجفی- صبری نجفی- نیکزاد نجومی- جمیله ندائی- علی ندیمی- مینا نصر- ناهید نصرت- فرهاد نعمانی- مجید نفیسی- حسین نقی پور- شهین نوائی- مریم نوری- حمید نوذری- پرویز نویدی- مانا نیستانی- حمیلا نیسگیللی- فیروز نیکخواه 
سیروس والی- سهیلا وحدتی- وحید وحدت حق- شیدان وثیق- شمسی ورزنده- اسماعیل وفایغمائی- تونیا ولی اوغلی 
اکبر هادی پور- مریم هادی پور- نرگس هاشمی- پرویز هدائی- میترا هروی ویتمن- توران همتی- مجید هوشیار 
محسن یلفانی- مهدی یوسفی 

کسانی که مایل به امضا هستند، لطفا به لینک این دادخواهی مراجعه کنید: 
www.tribunezamaneh.com




بیانیه شورای بازنشستگان ایران در باره تعیین حداقل دستمزد

• شورای بازنشستگان ایران ضمن انتقاد از مذاکرات بی نتیجه در مورد حداقل دستمزد، تاکید کرده کارگران و بازنشستگان برای تحقق دستمزد متناسب با سطح زندگی با تجمعات اعتراضی خود، متحدانه تلاش و مبارزه خواهد کرد …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
يکشنبه  ۲۶ اسفند ۱٣۹۷ –  ۱۷ مارس ۲۰۱۹

شورای بازنشستگان ایران با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد از مذاکرات بی نتیجه در مورد حداقل دستمزد سال آینده، تاکید کرده است کارگران و بازنشستگان برای تحقق دستمزد متناسب با سطح زندگی با گردهمائی و تجمعات اعتراضی خود، متحدانه تلاش و مبارزه خواهد کرد.

سال ۹۷ رو به پایان است ، اما نمایش دولتی “کمیته دستمزد شورای عالی کار” هنوز پایان نیافته ست.
علیرغم همه فشار ها و مطالبه روشن کارگران و مشخص بودن هزینه سبد معیشت خانوار از طرف کارشناسان مستقل، و حتی صراحت ماده ۴۱ قانون کار فعلی، تعیین حداقل مزد همچنان بلاتکلیف و مسکوت مانده تا در نهایت بی توجه به این واقعیت ها، در آخرین روز سال درصد ناچیزی به دستمزد کارگران اضافه شود که پیشاپیش با گرانی فعلی، هنوز پرداخت نشده، در حال بازپس گیری ست.

سال ها این سناریوی تعیین مزد در حالی بهمین سبک و سیاق اجرا میشود که نیروی کارمزدی فاقد تشکل های مستقل قدرتمند و سراسری برای دفاع از سطح معیشت خود است. در نتیجه ادعای سه جانبه گرائی در تعیین مزد (کارگران/ کارفرمایان/ دولت) بدون حضور نمایندگان مستقل و منتخب کارگری، دروغی بیش نیست. و عملا یکجانبه گرائی با اراده صاحبان قدرت و سرمایه از بالا “حداقل مزد” را تعیین و اجرا میکنند.

مزد صرفا” یک پرداخت ساده ماهیانه نیست. بلکه سهم ما از تمام زندگی در این مناسبات است. مناسباتی که در آن کشمکش و صف بندی بنیادین ۱درصدی در مقابل ۹۹ درصدی ها، سرنو‌شت انسانها را برای سهم واقعی شان از زندگی تعیین میکند. در نتیجه تعیین مبلغ مزد بر کل شرایط زیست اکثریت مردم تاثیر مستقیم و تعیین کننده ای دارد.

مزد حیاتی ترین پدیده دنیای سرمایه داری و رابطه اصلی بین کار و سرمایه ست. در جوامع پیشرفته، “حداقل دستمزد”، تعیین حداقل های هزینه یک زندگی با استانداردهای کنونی است.
طبقه کارگر ایران فارغ از اینکه نهاد دولتی “شورای عالی کار” تا کجا سکوت خواهد کرد و بالاخره چه تصمیمی خواهد گرفت، تامین نیازهای زندگی خود، مطابق با محاسبات کارشناسی شده “سبد خانوار” را حق اولیه و طبیعی خود میداند و برای تحقق آن با گردهمائی و تجمعات اعتراضی خود، متحدانه تلاش و مبارزه خواهد کرد.

شورای بازنشستگان ایران
۲۶/۱۲/۱٣۹۷




تظاهرات دانش‌آموزان در ۵ قاره جهان در حمایت از محیط زیست

• ده‌ها هزار دانش‌آموز از پنج قاره جهان روز جمعه به جای رفتن سر کلاس در اعتراض به سیاست‌های آب و هوایی به خیابان‌ها ریختند تا صدای خود را به گوش رهبران جهان برسانند …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
آدينه  ۲۴ اسفند ۱٣۹۷ –  ۱۵ مارس ۲۰۱۹

ده‌ها هزار دانش‌آموز از پنج قاره جهان روز جمعه به جای رفتن سر کلاس در اعتراض به سیاست‌های آب و هوایی به خیابان‌ها ریختند تا صدای خود را به گوش رهبران جهان برسانند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، برگزار‌کنندگان این «اعتصاب دانش‌آموزی» امیدوارند که در بیش از صد کشور جهان هزار راهپیمایی در این زمینه به راه بیفتد.

تاکنون گزارش‌ها حاکی از آن است که از بانکوک تا برلین و از لاگوس تا لندن کلاس‌های درس خالی مانده و دانش‌آموزان در عوض با شعار «سیاره دیگری نداریم» و «شما دارید آینده ما را خراب می‌کنید» خطاب به سیاستمداران در خیابان‌ها حاضر شده‌اند.

به‌رغم حدود ۳۰ سال هشدار و اخطار از طرف دانشمندان، در دو سال گذشته میلادی یعنی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میزان دی‌اکسیدکربن آزادشده در هوا رکورد زده است.

در همین زمینه روز چهارشنبه سازمان ملل بر مبنای نتایج یک تحقیق اعلام کرد که افزایش ۳ تا ۵ درجه‌ای دما در قطب شمال به مرحله اجتناب‌ناپذیر رسیده و حتی اجرای کامل پیمان پاریس نیز مانع از تحقق آن نیست.




پارلمان اروپا خواهان آزادی فوری نسرین ستوده شد

• اعضای پارلمان اروپا قطعنامه ای را تصویب کردند که در آن با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در ایران از مقامات این کشور خواستند تا درباره وضعیت حقوق بشر در این کشور پاسخگو باشند و فعالان حقوق بشر را آزاد کنند …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
پنج‌شنبه  ۲٣ اسفند ۱٣۹۷ –  ۱۴ مارس ۲۰۱۹

اعضای پارلمان اروپا امروز (پنجشنبه پنج‌شنبه ۲۳ اسفند، ۱۴ مارس) در استراسبورگ فرانسه، قطعنامه ای را تصویب کردند که در آن با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در ایران از مقامات این کشور خواستند تا درباره وضعیت حقوق بشر در این کشور پاسخگو باشند و فعالان حقوق بشر و روزنامه‌نگاران زندانی را آزاد کنند.

به گزارش بی بی سی در این قطعنامه همچنین از مقام های بلندپایه اروپایی خواسته شده که در مقابل نقض حقوق بشر ایران ساکت نباشند و از ابزارهای دیپلماتیک برای دفاع از مدافعان حقوق بشر استفاده کنند.
آزادی سایر فعالان حقوق بشر و زندانیان عقیدتی و روزنامه نگاران و پایان فشار و تعقیب قضایی خبرنگاران و خانواده‌هایشان از جمله کارکنان بی‌بی‌سی فارسی و همکاری با گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران از جمله دیگر خواسته‌های اعضای پارلمان اروپاست.

در این قطعنامه تاکید شده که مقامات ایران باید در همه شرایط اطمینان حاصل کنند که فعالان حقوق بشر، وکلا و روزنامه‌نگاران بدون تهدید، ارعاب و مانع تراشی میتوانند به وظیفه خود عمل کنند.
اعضای پارلمان اروپا در بند دوم قطعنامه خود خواستار آزادی بی قید و شرط نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر زندانی در ایران شده و از صدور حکم سنگین برای او انتقاد کردند.

خانم ستوده عضو کانون مدافعان حقوق بشر است که دیگر اعضای آن چون نرگس محمدی، عبدالفتاح سلطانی و محمد سیف زاده نیز با برخوردهای سنگین قضایی روبرو بوده اند. او یکی از هفت وکیل حقوق بشری است که سال پیش بازداشت شدند.

در این قطعنامه ۱۶ بندی بر ضرورت تامین امنیت و سلامت زندانیان و دسترسی آنها به امکانات پزشکی و درمانی مناسب تاکید شده است.
پارلمان اروپا از اصلاح قانون مجازات محکومان مواد مخدر در ایران استقبال کرده اما از این کشور خواسته تا به سوی لغو کامل اعدام گام بردارد.

اعضای پارلمان اروپا همچنین خواهان انجام تحقیقات مستقل درباره مرگ کاووس سیدامامی در زندان و ادعاهای مطرح شده درباره شکنجه فعالان مدنی و محروم کردن زندانیان سیاسی از خدمات درمانی شدند.
آنا گومس، نماینده پارلمان اروپا در این‌باره گفت: “مرگ کاووس سید امامی ، فعال محیط زیست در زندان ، وحشتناک است ، وحشتناک. همینطور حکم زندان برای نسرین ستوده. و بسیاری دیگر در ایران. ما نمی توانیم این را تحمل کنیم. حکم نسرین ستوده بیش از هر چیز توهین به تمدن ایران است. ما این را تحمل نمی کنیم و فدریکا موگرینی باید صدایش را بلند کند “

از مقامات ایران همچنین خواسته شده که به بازداشت، محاکمه و آزار روزنامه نگاران، فعالان رسانه‌های اینترنتی و خانواده های آنها و همچنین سانسور اینترنت پایان دهند و شرایطی را فراهم کنند که اصل آزادی بیان بتواند در این کشور اجرا شود.
در قطعنامه پارلمان اروپا با اشاره به مشکلات و فشارها بر روزنامه نگاران، از جمله کارکنان بی‌بی‌سی فارسی آمده است: “دولت ایران با توسل به شیوه های گوناگون از جمله تحقیقات کیفری، مسدود کردن اموال، بازداشت خودسرانه، حبس، تجسس، ارعاب و همچنین پراکندن شایعات مجعول، کینه توزانه، و افتراآمیز به گونه‌ای پیگیر روزنامه نگاران از جمله کارکنان بخش فارسی بی بی سی را هدف قرار داده، و در حال حاضر دست‌کم هشت روزنامه نگار در ایران زندانی هستند.”

جودی کرتون، یک نماینده دیگر پارلمان اروپا در جلسه امروز بررسی این قطعنامه گفت: “مقام های ایران به گونه ای سیستماتیک ، کارکنان بی بی سی فارسی را هدف گرفته اند. همینطور کارکنان دیگر رسانه های اروپایی را. خانواده های آنها در ایران هم از این حمله‌ها در امان نبوده اند. در سال ۲۰۱۷ ، مقام های ایران صد و پنجاه و دو نفر از کارکنان بی بی سی فارسی را ناعادلانه ممنوع المعامله کردند. خانواده هایشان شاهد آزار ، بازداشت و ممنوع‌الخروجی بوده اند. همینطور می خواهم توجه تان را به تهمت های جنسی جلب کنم که به ویژه کارکنان زن بی بی سی را هدف گرفته اند. من از اتحادیه اروپا می خواهم که در مقابل این حملات به زنان و روزنامه نگاران اروپایی سکوت نکند. “
در قطعنامه پارلمان اروپا همچنین از مقامات ایران خواسته شده که با جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران همکاری کنند و از جمله به او اجازه سفر به ایران را بدهند.

پارلمان اروپا از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و موسسات اروپایی خواست که مساله بازداشت مدافعان حقوق بشر در ایران را با همتایان ایرانی خود و در نشست آتی حقوق بشر سازمان ملل در ژنو هم این مساله را مطرح کنند.
مساله شکنجه فعالان مدنی زندانی در ایرانی از دیگر موارد نگرانی اعضای پارلمان اروپا بوده است که دراین قطعنامه خواستار انجام تحقیقات مستقل درباره آن شده‌اند.

اعضای پارلمان اروپا همچنین از کشورهای دارای حضور دیپلماتیک در تهران می‌خواهد که با استفاده تمامی سازوکارهای پیش بینی شده در مقررات اتحادیه اروپا در زمینه دفاع از حقوق بشر، از جمله انتشار بیانیه‌های رسمی، ارسال یادداشت دیپلماتیک، زیر نظر داشتن روند محاکمات و بازدید از زندان‌ها از این اشخاص حمایت و حفاظت به عمل آورند. 
***

اتحادیه اروپا خواستار تجدیدنظر فوری در حکم نسرین ستوده شد 

• سخنگوی فدریکا موگرینی، روز سه شنبه ۲۱ اسفند در بیانیه‌ای صدور حکم «زندان و شلاق» برای نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر، را تحولی «نگران کننده» خوانده و خواستار «تجدید نظر فوری» در این حکم شده است …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
سه‌شنبه  ۲۱ اسفند ۱٣۹۷ –  ۱۲ مارس ۲۰۱۹

سخنگوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه ی اروپا، روز سه شنبه ۲۱ اسفند در بیانیه‌ای صدور حکم «زندان و شلاق» برای نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر، را تحولی «نگران کننده» خوانده و خواستار «تجدید نظر فوری» در این حکم شده است.

به گزارش رادیو فردا، مایا کوتسیانچیچ، سخنگوی فدریکا موگرینی نوشته است: «محکومیت اخیر نسرین ستوده، وکیل حقوق بشری، به دست‌کم هفت سال زندان یک تحول نگران‌کننده است»
سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه خود تصریح کرده است که نسرین ستوده، درفرایندی فاقد دادرسی عادلانه و با نقض ابتدایی ترین حقوق متهم به طور غیابی محاکمه و محکوم شده است.
در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا انتظار دارد، در حکم صادره برای نسرین ستوده و همسرش رضا خندان، که در ژانویه گذشته به شش سال زندان محکوم شد، فورا تجدید نظر شود.
سخنگوی فدریکا موگرینی تاکید کرده است: اتحادیه اروپا همچنین انتظار دارد ایران حق رضا خندان و نسرین ستوده را برای تجدیدنظر خواهی در احکام خود رعایت کند و محترم بشمارد.

در همین زمینه، آنتونیو تایانی، رئیس پارلمان اروپا هم صدور حکم تازه برای نسرین ستوده را به شدت محکوم کرده است.
آنتونیو تایانی در توییتر نوشته است که نسرین ستوده زندگی خود را صرف دفاع از حقوق زنان و در مخالفت با مجازات اعدام سخن گفته است. پارلمان اتحادیه در کنار او می ایستد.




پیام سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه خطاب به کارگران هفت تپه

• سندیکای کارگران هفت تپه روز دوشنبه در پیامی خطاب به کارگران این شرکت آن ها را فرا خواند همراه با مادر اسماعیل بخشی مبارزه ی خود برای آزادی نماینده شان تشدید کنند …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
دوشنبه  ۲۰ اسفند ۱٣۹۷ –  ۱۱ مارس ۲۰۱۹

سندیکای کارگران هفت تپه روز دوشنبه در پیامی خطاب به کارگران این شرکت آن ها را فرا خواند همراه با مادر اسماعیل بخشی مبارزه ی خود را برای آزادی نماینده شان تشدید کنند.
در این پیام آمده است:

امروز دوشنبه، مادر اسماعیل بخشی در اعتراض به ادامه بازداشت فرزند عزیزش که نماینده کارگران و همچنین عضو سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه است در جمع شما در کارخانه حضور داشت.
امروز جمعی از کارگران که تقریبا ۱۵۰ نفر بودند در کمال دلسوزی از خواست این مادر فداکار حمایت کردند و امید دوباره ای به همگی بخشیدند.
مادر فداکار و رنج دیده اسماعیل، بعد از پیگیری های مکرر در مقابل دادگستری!؟ و عدم در یافت جواب از طرف مسئولین!! به این نتیجه رسید که چاره کار آنجا نیست، بلکه او باید به نیروی همکاران اسماعیل پشت ببندد.
به این دلیل مادر رنج دیده اسماعیل در کارخانه حضور پیدا کرد و تعدادی از کارگران که از حضور مادر اسماعیل خبردار شدند در کمال صداقت با او همراه شدند.

کارگران!
ما بار ها گفته ایم که باید به نیروی خود باور داشت، همانطور که بارها اسماعیل در جمع اعتصابات از آن سخن گفته است.
ادامه بازداشت اسماعیل باید پایان بپذیرد. اسماعیل نه مجرم است و نه متهم، اسماعیل نماینده کارگران است و برای دفاع از مطالبات کارگران، خود را به آب و آتش زده تا حق به حق دار برسد. 
باید بتوانیم با اعتراض های گسترده خواستار آزادی اسماعیل بشویم. 
اسماعیل هیج وقت تنها نبوده و تنها نیست، اسماعیل فریاد حق خواهی هزاران کارگر و خانواده کارگران هفت تپه و صدای میلیون ها کارگر و خانواده کارگری در ایران است.
او شعار نان کار آزادی را با شما بلند فریاد زد. او به صاحبان سرمایه گفت به این بیحقوقی ها پایان دهید. ما نان می خواهیم، ما آزادی میخواهیم که برای خواست نان، کسی ما را زندانی نکند و اعلام کرد کار می خواهیم، یعنی اینکه کسی حق ندارد امنیت شغلی ما را به خطر بیاندازد و ما را اخراج کند.

کارگران شریف و آگاه هفت تپه!
چشم امید مادر اسماعیل بخشی، به شماست که با اعتراض هم شرایط آزادی اسماعیل بخشی را فراهم کنیم و هم امنیت شغلی و دریافت حقوق های معوقه و دیگر مطالبات خود را در دست آوریم. 
اسماعیل بخشی، کارگر زندانی منتظر اقدام شماست. برای پایان دادن به ادامه بازداشت اسماعیل و برای اینکه هیچ کارگر معترض و حق خواهی بازداشت و زندانی نشود، باید به نیروی خود خواستار آزادی اسماعیل بخشی شویم.