تجمع اعتراضی معلمان در تهران، اهواز، کرمانشاه، تبریز، اصفهان

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
دوشنبه  ۱۴ مرداد ۱٣۹٨ –  ۵ اوت ۲۰۱۹

 
صدها معلم بازنشسته، شاغل و حق التدریسی روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۳ و ۱۴ مرداد در شهرهای در تهران، اهواز، کرمانشاه، تبریز، اصفهان برای پیگیری خواستهایشان در مقابل مراکز آموزش و پروش تجمع کردند. در تهران بیش از هزار نفر از معلمان حق التدریسی برای دومین روز در برابر ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

بنا بر خبرهایی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است معلمان شاغل و بازنشسته در اصفهان طی بیانیه ای ضمن تاکید بر مشترک بودن خواسته هایشان با معلمان در تمام استانها مطالبات خود را   در ٦ بند اعلام کردند که در راس آن خواست آزادی فعالان صنفی فرهنگی و بسته شدن همه پرونده ها در این زمینه و لغو وثیقه های سنگین قرار دارد. 
دیگر بندهای مطالباتی معلمان اصفهان عبارت هستند از: رفع موانع قانونی برای فعالیت رسمی و آزاد تشکلهای معلمان، توقف سیاست پولی سازی مدارس، اجرای تمام و کمال نظام رتبه بندی معلمان، ترمیم اساسی حقوق فرهنگیان و پرداخت تمام معوقات آنها اعم از اضافه کاری، مطالبات معلمان خرید خدمت، حق التدریسی، و همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی با شاغلان و ارتقای آن به بالاتر ازحد خط فقر هفت میلیونی. 

در اصفهان برای جلوگیری از پیوستن والدین دانش آموزان به تجمع معلمان، ماموران امنیتی مداخله کردند.

درتبریز جمعی از معلمان شاغل و بازنشسته در اعتراض به پاسخ نگرفتن به مطالبات شان و مطابق فراخوان شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان در مقابل اداره آموزش و پرورش تجمع کردند. آنها تراکت های اعتراضی در دست داشتند که روی آنها از جمله نوشته شده بود: جای معلم زندان نیست. ما خواهان افزایش حقوق معلم هستیم. ما خواهان طرح رتبه بندی معلمین هستیم، ما خواهان آموزش رایگان و با کیفیت هستیم و همینطور خواست بیمه ی تکمیلی، ایمن سازی و نوسازی مدارس.

در تهران معلمان حق التدریس با تاکید بر خواست استخدام فوری خود در آموزش و پرورش با شعار هایی چون “تا حقم را نگیرم، از اینجا نمی رم”، “معیشت، منزلت حق مسلم ماست ” برای دومین روز متوالی برابر ساختمان وزارت آموزش و پرورش اجتماع کردند.

خبرگزاری مهر در گزارش خود در باره اجتماع اعتراضی معلمان تهران نوشت: این معلمان خواهان روشن شدن وضعیت استخدامی خود بودند و پلاکاردهایی که بر روی آن‌ها نوشته شده بود، «معلم حق التدریس، استخدام» و «بودجه تعیین شده کجا هزینه می‌شود» در دست داشتند.

این معلمان می گویند: قرار بود وزارت آموزش و پرورش، مجلس و سازمان امور اداری و استخدامی آئین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس را تدوین کنند، اما یک سال است که این آئین‌نامه بلاتکلیف است و وضعیتش مشخص نیست. از سوی دیگر ۴۵۰ میلیارد تومان بابت استخدام ۳۲ هزار معلم حق‌التدریس تعیین شده است، اما متاسفانه می‌خواهند ۱۳ هزار نفر را استخدام کنند. پرسش ما این است که چرا باید ۱۳ هزار نفر استخدام شوند و تکلیف بقیه معلمان حق‌التدریس چه می‌شود؟ 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی معلمان در سالهای اخیر به اشکال مختلف از جمله سازماندهی تحصن معلمان در مدارس، بارها درباره مشکلات معیشتی و صنفی معلمان اطلاع رسانی کرده و خواستار رسیدگی شده است. اما به گفته فعالان صنفی معلمان تاکنون مقامات پاسخی در این باره نداده و تعدادی از معلمان معترض بازداشت و زندانی شده‌اند. اسماعیل عبدی، محمد حبیبی، محمود بهشتی لنگرودی، عبدالرضا قنبری و محمد ثانی از جمله معلمانی هستند که به دلیل پی‌گیری خواسته های صنفی در زندان بسر می‌برند.




بیانیه کنشگران مدنی حوزه زنان در داخل کشور برای استعفای رهبر و گذار از جمهوری‌اسلامی

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
دوشنبه  ۱۴ مرداد ۱٣۹٨ –  ۵ اوت ۲۰۱۹

 
هموطنان شریف؛
چهار دهه حکومتِ ولایت مطلقه فقیه منجر به حذف ضدانسانی نیمی از جمعیت کشور، “با همه ظرفیت‌ها و توانایی‌های‌شان” از حیث حقوق شهروندی برابر و کرامت انسانی شده است.
هموطنان آزاده؛
پس از انقلاب و برقراری رژیم جمهوری‌اسلامی، بسیاری از حقوق اولیه و انسانی ما زنان ایران سلب شد و جنسیت و هویت زنانه ما تحت قیمومیت ولایت مطلقه و جنسیت مردانه و فرهنگ مردسالارانه در آمد، و هر کس علیه این تبعیض جنسیتی لب به اعتراض گشود به توهین و تحقیر، ضرب و شتم و حبس و حتی در مواردی به شکنجه و اعدام گرفتار گردید!
در دنیائی که زنان بسیاری از کشورها در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی پابه‌پای مردان به پیش می‌روند، در جمهوری‌اسلامی زنان همچنان برای حقوق اولیه انسانی تلاش می‌کنند!
هموطنان همدرد؛ ما ۱۴ تن از زنان داخل کشور، از فعالان حوزه جنبش زنان ایران در اعتراض به این “آپارتاید جنسی” که حاصل نگاه مردسالارانه نظام فقاهتی است، علیه این نظام ضدزن که ارزش‌های انسانی ما را محو نموده است، به پاخاسته و خواستار گذار کامل از نظام جمهوری‌اسلامی و تدوین قانون اساسی جدیدی هستیم، نظام و قانونی که در آن کرامت و هویت و حقوق برابر زنان در تمامی عرصه‌ها برسمیت شناخته شود. با احترام به میثاق ۱۴ تن از مبارزان این کشور که با شجاعت پرچم اتحاد و همبستگی ملی ایرانیان داخل و خارج از کشور را برافراشته اند، ما فعالان جنبش زنان اعلام می‌داریم که طی ۴۰ سال حکومت جمهوری‌اسلامی، با زور و سرکوب و تصویب قوانین غیرانسانی و ضد زن از متن جامعه به حاشیه رانده شده‌ایم و ادامه این وضعیت برای ما قابل تحمل نیست.
لذا با اعتقاد به تساوی حقوق زن و مرد در تمامی عرصه‌ها مبتنی بر اعلامیه جهانی حقوق بشر، خواستار حکومتی سکولار دموکرات با حفظ تمامیت ارضی ایران عزیز هستیم که بتواند تضمین کننده حقوق زنان جامعه باشد..
ما ۱۴ تن از فعالان حوزه حقوق زنان مصمم هستیم با شیوه‌ای مدنی و بدون خشونت، مبارزه خود را همچون پیش‌قراولان آزادی وطن با گفتن “نه به جمهوری اسلامی” تا رسیدن به خواسته‌های کامل خود ادامه دهیم. خواسته‌های ما یک مطالبه ملی و حقوق بشری‌ست که با پیوستن شما هموطنان به ما و حمایت از خواسته‌های ما می‌تواند به جنبشی فراگیر و سراسری تبدیل شود.

14 مرداد 1389
5 اگوست 2019

1- شهلا انتصاری(فعال سیاسی، کارگری و حقوق زنان)
2- نصرت بهشتی(معلم بازنششته و فعال حقوق زنان)
3- فرشته تصویبی(فعال حقوق زنان)
4- پروا (سکینه) پاچیده (نویسنده و شاعر و فعال حقوق زنان)
5- گیتی پورفاضل(وکیل دادگستری و عضو کانون نویسندگان و فعال حقوق زنان)
6- عزت جوادی‌حصار(فعال حقوق زنان)
7- زهرا جمالی(فعال حقوق زنان)
8- شهلا جهان‌بین(حامی حقوق زندانیان بیگناه سیاسی و فعال حقوق زنان)
9- فاطمه سپهری(همسر شهید و فعال مدنی و حقوق زنان)
10- مریم سلیمانی(فعال مدنی و حقوق زنان)
11- سوسن طاهرخانی(دبیر بازنشسته و فعال مدنی و حقوق زنان)
12- فرنگیسِ مظلوم(فعال مدنی و حقوق زنان، زندانی سیاسی و مادر سهیل عربی)
13- نرگس منصوری(فعال مدنی و کارگری [عضو سندیکای شرکت واحد] و مدافع حقوق زنان، فرزند جانباز شهید) 
14- کیمیا نوروزی‌صابر(فعال مدنی و حقوق زنان) 




سپیده قلیان با پیروزی به اعتصاب غذایش را پایان داد

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
دوشنبه  ۱۴ مرداد ۱٣۹٨ –  ۵ اوت ۲۰۱۹

برگرفته از صفحه اینستاگرامی جمال حیدری منش، وکیل سپیده قلیان: 

با توجه به اعلام سپیده قلیان مبنی بر اعتصاب غذا تا جلسه دادگاه و برآورده شدن بسیاری از خواسته های او در جهت رفع مشکلات زندان زنان شهر ری ، بنا به تقاضاهای مکرر خانواده و دوستان، او ضمن حمایت و همدلی با امیر حسین محمدی فر ،اعتصاب غذای خود را شکست. 

از جمله نتایج اعتصاب او می توان به موارد ذیل اشاره کرد: 
_ تهیه ۱۲ عدد ویلچیر 
_ بهبود کیفیت غذا 
_ آبسردکن 
_ جامایعی مخزن دار 
_ رنگ آمیزی سالن 
_ کولر سالن ورزش 
_ سیستم صوتی سالن ورزش 
و اقداماتی دیگر که در حال اجراست و هر کدام می تواند به گذر آرامتر ایام حبس زندانیان و حقوق اولیه‌شان کمک کند. 
سپیده طی مدت اعتصاب غذا بدلیل عوارض آن ، بارها در درمانگاه و یک شب در بیمارستان تحت درمان قرار گرفت. 
او بخاطر زندانیان دیگر ، خود را در معرض فشار قرار داد تا کمی شرایط بهتر شود . 
سپیده در همراهی با کارگران هفت تپه نیز برای وصول مطالباتشان، با آنها همراه شد تا درد این طبقه زحمتکش اندکی فروکاسته شود و نتیجه آن ، انبوه اتهاماتی شد که اکنون گرفتار آنست!! قضاوت با مردم




اسماعیل بخشی: خط قرمز من، کارگران هفت‌تپه و وکیلم است

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
دوشنبه  ۱۴ مرداد ۱٣۹٨ –  ۵ اوت ۲۰۱۹

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه گزارش کوتاهی از دومین روز جلسه دادگاه متهمین پرونده هفت تپه منتشر کرده که در زیر عین آن می آید :

دومین روز دادگاهی اسماعیل بخشی

به گزارش رسیده امروز یکشنبه ۱۳ مرداد، جلسه دوم دادگاه اسماعیل بخشی تشکیل شد. در ادامه روند بی قانونی های دیروز، امروز در ابتدای جلسه قاضی مقیسه از ورود وکیل دوم پرونده, خانم راضیه زیدی به دادگاه جلوگیری نمود.

همچنین زمانی که نوبت به ایراد دفاعیات توسط وکیل اسماعیل بخشی رسید، مقیسه اعلام کرد که نیازی به حضور آقای بخشی نماینده کارگران هفت‌تپه در جلسه دادگاه نیست، که با اعتراض وکیل, این قضیه منتفی شد.

همچنین اسماعیل بخشی نماینده کارگران هفت‌تپه به قاضی اعلام نمود که خط قرمز من، کارگران هفت‌تپه و وکیلم است و هرگونه توهین به کارگران هفت‌تپه و وکیلم با پاسخ قاطع اینجانب روبرو خواهد شد.

در یکی از بخشهای پرسش و پاسخ از اسماعیل بخشی، قاضی مقیسه به بخشی گفت: “شعار نان، کار، آزادی” شعاری کمونیستی است؛ که بخشی به او اعلام نمود که این شعار معیشتی و مطالباتی است و از خواسته کارگران هفت‌تپه دفاع نمود. قاضی مقیسه در پاسخ به دفاع بخشی از این شعار کارگران هفت تپه گفت: شعار “نان کار آزادی شعاری زیر شکمی و بالای شکمی است.”

همچنین قاضی مقیسه ، قرار عسل محمدی را به ۲ میلیارد افزایش داد. درضمن لازم به ذکر میباشد به علت عدم تودیع وثیقه دو میلیارد تومانی, عسل محمدی به زندان منتقل شد.

۱۳ مرداد ۹۸
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه




تجمع معلمان حق‌التدریس مقابل وزارت آموزش‌وپرورش

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
يکشنبه  ۱٣ مرداد ۱٣۹٨ –  ۴ اوت ۲۰۱۹

حدود یک هزار نفر از معلمان حق‌التدریس سراسر کشور در اعتراض به عدم اجرای قانون استخدام معلمان حق‌التدریس امروز مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.

آن‌ها در این تجمع شعار‌هایی همچون “ماده ۲۸ باید توقف بشه”، ۳۰” هزار حق‌التدریس استخدام”، “بودجه تعیین شده کجا هزینه می‌شه” خواهان تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود تا مهر امسال شدند.

آن‌ها خطاب به سرپرست وزارت آموزش و پرورش مطرح کردند، “پنجره‌ها را وا کن عدالت را اجرا کن”.

یکی از این معلمان حق‌التدریس که از استان لرستان آمده بود، در گفتگو با تسنیم اظهار کرد: ۱۲ سال به عنوان نیروی پیش دبستانی فعالیت می‌کردم و هم اکنون ۵ سال است که حق‌التدریس هستم، عمر و جوانی ما در کلاس‌های درس گذشته و حالا که بودجه مربوطه در مجلس تصویب شده است به جای استخدام ۳۰ هزار نفر معلم حق‌التدریس می‌خواهند ۱۲ هزار نفر را استخدام کنند. من نزدیک به ۴۰ سال دارم و بعد از این آیا فرصت استخدام پیدا می‌کنم.

یکی دیگر از معلمان حق‌التدریس که در هنرستانی در تهران مشغول به تدریس است به خبرنگار تسنیم گفت: مقرر شد وزارت آموزش و پرورش، مجلس و سازمان امور اداری و استخدامی آئین‌نامه استخدام معلمان حق‌التدریس را تدوین کنند، اما یک سال است که این آئین‌نامه در دولت بلاتکلیف است و وضعیتش مشخص نیست. از سوی دیگر ۴۵۰ میلیارد تومان بابت استخدام ۳۲ هزار معلم حق‌التدریس تعیین شده است، اما متاسفانه می‌خواهند ۱۳ هزار نفر را استخدام کنند. پرسش ما این است که چرا باید ۱۳ هزار نفر استخدام شوند و تکلیف بقیه معلمان حق‌التدریس چه می‌شود؟ چرا باید وقتی معلمان حق‌التدریس بلاتکلیف هستند به صورت استخدام آزاد و از طریق ماده ۲۸ کلاس‌های درس را پر کنند؟

گفتنی است، عدم تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس در شرایطی است که تعدادی از آن‌ها سال‌ها به عنوان مربی پیش‌دبستانی یا معلم حق‌التدریس درمدارس کشور مشغول به فعالیت هستند و با بالا رفتن سن آن‌ها این شرایط آخرین فرصت استخدامی برایشان محسوب می‌شود.




منشور اتحاد سراسری بازنشستگان ایران

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
يکشنبه  ۱٣ مرداد ۱٣۹٨ –  ۴ اوت ۲۰۱۹

 

منشور اتحاد سراسری بازنشستگان ایران:

۱- اتحاد سراسری بازنشستگان دربرگیرنده بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری در سراسرایران است که به منظور بهبود شرایط زندگی (اعم از بهبود معیشت، بهداشت تن و روان و موضوعات رفاهی بدون تبعیض) و دفاع از حقوق مادی و معنوی و حیثیت اجتماعی بازنشستگان و مستمری بگیران فعالیت می کند.
۲- اتحاد سراسری بازنشستگان ایران، مستقل است وبه هیچ حزب، نهاد، جمعیت، انجمن، سازمان، ونهاد دولتی و غیر دولتی وابسته نیست .
۳- اتحاد سراسری بازنشستگان ایران، تشکلی مطالباتی است که برای تحقق موضوعات زیر فعالیت می کند : 
– پیگیری اجرای وظایف دولت در اصول 29و 30و31 قانون اساسی؛
– مستمری متناسب با معیشت و کرامت بازنشستگان ؛
– درمان وبهداشت همه جانبه بدون هزینه برای بازنشستگان؛
– امکانات رفاهی برای حفظ سلامت تن و روان بازنشستگان؛
– امکان دخالتگری بازنشستگان عضو کانون های بازنشستگی بدون هیچ تبعیض و ایجاد ساز و کارهای مناسب برای کنترل و نظارت برصندوق های بازنشستگی؛ 
– تامین شفافیت عملکردهای مالی صندوق هاازطریق نظارت فعال نمایندگان واقعی بازنشستگان در کانون ها؛ 
– الغای هیات امناء غیرقانونی که به قصد غارت منابع صندوق تامین اجتماعی جایگزین شورای عالی تامین اجتماعی شده‌است. واحیا وابقای شورای عالی تامین اجتماعی وایجاد نهادی شورایی در سایرصندوق‌های مشابه درسازمان بازنشستگی کشوری باحضور اکثریت قاطع نمایندگان کارگران وکارمندان، زحمتکشان شاغل و بازنشسته در آن شورا؛
۴- از آنجا که منابع مالی کانون‌های بازنشستگی ازمحل دریافت حق ِعضویت بازنشستگان (با کسرحق عضویت از مستمری بازنشسته) تامین می‌گردد، اتحاد سراسری بازنشستگان ایران حق تمامی بازنشستگان ومستمری بگیران می‌داند که بی هیچ تبعیض و بدون هیچ مانعی حق انتخاب کردن، انتخاب شدن وفعالیت درارکان مختلف کانون‌های بازنشستگان را داشته‌ باشند. اتحاد سراسری بازنشستگان ایران برای تامین این حق تلاش می‌کند .
۵- منابع سازمان تامین اجتماعی، صندوق‌ بازنشستگی کشوری وسایر صندوق‌ها متعلق به بیمه شدگان آنها ومالکیت بین النسلی است ومدیریت آنها درنبود اتحادیه های قدرتمند کارگران و بازنشستگان به امانت به دولت ها سپرده شده است، هر گونه تصمیم گیری درباره منابع آن‌ها، تنها از سوی شورای عالی صندوق‌ها و با تضمین منافع شاغلین و بازنشستگان از سوی دولت‌ها همراه با بالاترین درجه شفافیت امکان پذیراست، اتحاد سراسری بازنشستگان ایران درراه ایجاد مناسباتی که تضمین کننده این منافع باشد، فعالیت می‌کند .
۶- درپیگیری مطالبات، اولویت استفاده از تمامی ظرفیت های رسمی و قانونی است. بدیهی است در صورت عدم دست‌یابی به مطالبات خود، اتحاد سراسری بازنشستگان ایران، استفاده از سایر راهکارهای اعتراضی مسالمت آمیز را برابربا اصل بیست وهفتم قانون اساسی، حق مسلم بازنشستگان می داند. 
۷- اتحاد سراسری بازنشستگان ایران با اشخاص و نهادهایی که همکاری با آن ها با اصول و آرمان های مندرج در این منشورمغایر نباشد، همکاری می کند.




انتقال سه حامی فعالان کارگری در بند به اوین

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
يکشنبه  ۱٣ مرداد ۱٣۹٨ –  ۴ اوت ۲۰۱۹

 
هیراد پیربداقی، رهام یگانه و فرید لطف آبادی سه فعال کارگری که روز گذشته در تجمع مقابل دادگاه انقلاب بازداشت شده بودند، صبح امروز پس از تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت موقت در دادسرای اوین به زندان اوین منتقل شدند. صبح روز گذشته در جریان تجمع خانواده متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب، دستکم سه فعال کارگری به نام های هیراد پیربداقی، رهام یگانه و فرید لطف آبادی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

خبرگزاری هرانا نوشت: به گفته یک منبع مطلع، هیراد پیربداقی و فرید لطف آبادی در شعبه ۷ بازپرسی و رهام یگانه در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای اوین پس از تفهیم اتهام “اخلال در نظم عمومی” و صدور قرار بازداشت موقت به زندان اوین منتقل شدند. این منبع در ادامه گفت که علیرغم پیگیری خانواده بازداشت شدگان درخصوص مدت زمان قرار بازداشت تعیین شده برای این افراد، ماموران به آنها گفته‌اند مدت زمان تعیین شده مشخص نیست و آنها به اوین منتقل شده‌اند.

صبح روز گذشته در جریان تجمع خانواده متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب، دستکم شش نفر از جمله سه فعال کارگری به نام های هیراد پیربداقی، رهام یگانه و فرید لطف آبادی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به دادسرای اوین منتقل شده بودند.

صبح روز گذشته متهمین اعتراضات هفت تپه طبق ابلاغ قبلی، جهت شرکت در جلسه دادگاه به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران منتقل شده بودند. به گفته یکی از حاضرین، پیش از برگزاری دادگاه امروز خانواده متهمین به همراه تعدادی از فعالین کارگری و مدنی در مقابل ساختمان محل برگزاری دادگاه تجمع کرده بودند که مامورین علاوه بر بازداشت تعدادی از حاضران با محدود کردن تردد به سمت این تجمع مانع پیوستن تعدادی دیگر شده بودند.

لازم به ذکر است رهام یگانه پیشتر نیز در آذرماه سال گذشته به همراه ۴ فعال کارگری دیگر بازداشت و پس از یک روز آزاد شده بود.

عسل محمدی، از متهمان پرونده اعتراضات هفت تپه نیز، صبح امروز در پی حضور در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران بازداشت شد. گفته می شود که قاضی مقیسه بر اساس شکایت وزارت اطلاعات قرار وثیقه وی را به قرار بازداشت تبدیل کرده است. جلسه رسیدگی به اتهامات مهمان اعتراضات هفت تپه روز گذشته به تاریخ دیگری موکول شده بود که از میان آنها، قرار بود امروز جلسه دادگاه اسماعیل بخشی و عسل محمدی برگزار شود.




دادگاه، بخشی را به نمایندگی از همه کارگران هفت تپه محاکمه می کند

خبار روز: www.akhbar-rooz.com 
شنبه  ۱۲ مرداد ۱٣۹٨ –  ٣ اوت ۲۰۱۹

علیرغم حضور متهمین پرونده اعتراضات هفت تپه، برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آنان به روزهای آتی موکول شد. اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، علی نجاتی، امیر امیرقلی، ساناز اله یاری، امیرحسین محمدی فرد و عسل محمدی هفت متهم این پرونده هستند که پیشتر در همین شعبه کیفرخواست به آنان ابلاغ شده بود.

امروز شنبه ۱۲ مردادماه ۹۸، هفت متهم پرونده اعتراضات هفت تپه بر اساس ابلاغیه قبلی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران حاضر شدند.

جلسه دادگاه قرار بود صبح روز جاری با حضور متهمین پرونده در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شود با این حال این جلسه به روزهای آتی موکول شد. گفته می شود قاضی دادگاه برخورد تندی با متهمین داشته و قرار شده است این دادگاه در قالب جلسات جمعی و یا دسته بندی های کوچکتر در روزهای آتی برگزار شود.

همزمان با انتقال متهمین به ساختمان دادگاه انقلاب جمعی از خانواده های متهمین و فعالین مدنی و کارگری در محل اجتماع کردند که تعدادی از فعالان مدنی از جمله ۳ فعال کارگری به نام های رهام یگانه، هیراد پیربداقی و فرید لطف آبادی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

بازداشت شدگان روز جاری در تجمع مقابل دادگاه انقلاب ساعاتی پیش در شعبه ۷ بازپرسی مورد تفهیم اتهام قرار گرفته و صبح روز یکشنبه به دادسرای اوین منتقل خواهند شد. علیرغم پیگیری های خانواده این فعالین کارگری، اطلاع دقیقی از وضعیت و محل نگهداری آنان در دست نیست. 

به گفته یک منبع مطلع، هیراد پیربداقی، رهام یگانه و فرید لطف آبادی ساعاتی پس از بازداشت در شعبه ۷ بازپرسی تحت عنوان اتهام “اخلال در نظم عمومی” تفهیم اتهام شده و قرار است روز یکشنبه ۱۳ مردادماه به دادسرای اوین منتقل شوند.
گفته می شود پیگیری خانواده این شهروندان تاکنون در ارتباط با وضعیت و محل نگهداری آنا بی نتیجه بوده است.

اوایل ماه گذشته پرونده هفت متهم پرونده اعتراضات هفت تپه به نام‌های “اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی فرد، ساناز اله یاری، علی نجاتی و عسل محمدی” پس از جلسه دفاع آخر به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال شده بود.

در تاریخ ۱۹ تیرماه بر اساس ابلاغیه این شعبه از هفت متهم پرونده خواسته شده بود که راس ساعت ۱۰ صبح روز جاری در این دادگاه حاضر شوند.

لازم به یادآوری است اسماعیل بخشی، فعال کارگری و سپیده قلیان فعال مدنی که هم اکنون به ترتیب در زندان های اوین و قرچک ورامین نگهداری می شوند در تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی به زندانهای شیبان و سپیدار اهواز منقل شده بودند. بازداشت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان در حالی صورت گرفته بود که تلویزیون ایران شب ۲۹ دی ماه در فیلمی با عنوان “طراحی سوخته” اعترافاتی از اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و علی نجاتی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه که در جریان بازداشت و بازجویی پیشین آنها ضبط شده بود را نمایش داد که در آن گفته بودند با “گروه‌های مارکسیستی و برانداز در خارج از ایران” ارتباط دارند.

سپیده قلیان در تاریخ ۱ مردادماه اعلام کرده بود که تا روز تشکیل دادگاه (روز جاری) در اعتراض به “سرکوب و فشار بر زندانیان سیاسی”، “وضعیت خوفناک زندانیان در زندان قرچک ورامین”، “بدرفتاری با خانواده اش در هنگام ملاقات” و “حمایت از امیرحسین محمدی فرد و ساناز اله یاری” دست به اعتصاب غذا می زند.

امیر امیرقلی عضو هیئت تحریریه نشریه گام نیز در رابطه با اعتراضات کارگران هفت تپه، در تاریخ ۲۶ دی‌ماه ۹۷ در شهر بابلسر و توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین در تهران منتقل شده بود. وی در تاریخ ۲۹ بهمن ماه سال گذشته به اداره اطلاعات اهواز و سپس به بند قرنطینه زندان شیبان اهواز منتقل شده بود. وی هم اکنون در بند ۴ زندان اوین به سر می برد.

                               اطلاعیه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه:

امروز ۱۲ مرداد جلسه اول دادگاه کارگران هفت‌تپه و اعضای نشریه گام در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار گردید.
در ابتدا کیفرخواست همه بازداشتی‌ها قرائت شد. سپس نفرات به بیرون دادگاه هدایت شدند. سپس اسماعیل بخشی به عنوان اولین متهم برای اخذ دفاعیات به به دادگاه رفت
قاضی مقسیه از همان ابتدا با برخورد توهین امیز سعی در متشنج کردن جو دادگاه داشت. این برخورد غیرقانونی مورد اعتراض اسماعیل و وکیل وی قرار گرفت.
قاضی مقیسه حتی حداقل‌های قانونی دادگاه را رعایت نکرده و به اعتراض وکیل اسماعیل بخشی به این شرایط نیز با الفاظ توهین‌ امیز برخورد کرد.
برخورد قاضی مقیسه نشان داد که این دادگاه نمایشی است و حکم‌ در جای دیگری صادر شده است.
برگزاری این دادگاه نشان داد که قوه قضائیه نه تنها نهادی مستقل نیست بلکه به عنوان بازوی حمایتی سرمایه داران ایفای نقش می کند.
همکاران عزیز این دادگاه در واقع اسماعیل بخشی را به نمایندگی از همه ما کارگران هفت تپه محاکمه می کند. 

اسماعیل تنها در اعتراض به حقوق های معوقه همه ی ما و از بین رفتن شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌ تپه محاکمه می شود.
درضمن اصل برعلنی بودن جلسه دادگاه است, پس بنابراین نباید هیچ مانعی برای حضور سایر اشخاص وخانواده های متهمین وخبرنگاران در جلسه دادگاه باشد 

۱۳ مرداد ۹۸ 
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه