سرعت عمل در رسیدگی به پرونده آوازخوانی دانش آموزان

/www.kaleme.com

چهارشنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۸

چکیده :وزارت آموزش و پرورش حتما با همان سرعت عملی که در ساخت و بازسای مدارس، حل معضلات اموزشی و پرورشی، حل مشکلات مدارس کپر نشین، حل مساله بخاری های نفتی مدارس و صدها مشکل دیگری که گریبان نظام آموزشی کشور را گرفته است عمل می کند، در خصوص آوازخوانی در مدارس نیز عمل کرده…

کلمه – گروه خبر: سخنگوی اداره‌کل آموزش‌وپرورش تهران از ارسال پرونده یک مدرسه پایتخت به قوه‌قضاییه در رابطه با کلیپ‌های جنجالی اخیر و شناسایی و بررسی دبستان دیگری در منطقه یک خبر داد.

هفته‌ی گذشته کلیپی از چند مدرسه پخش شد که در آن دانش آموزان همراه با ترانه یکی از خوانندگان خارج از ایران مشغول برگزاری یک جشن بودند.

پس از انتشار کلیپ آوازخوانی و جشن دانش آموزان، واکنش ها سریعا شروع شد و جریان های تندرو و اقتدارگرا خواستار برخورد با وزیر آموزش و پرورش و همچنین مدارس برگزار کننده چنین جشن هایی شدند و چون همیشه پای سند۲۰۳۰ به میان آمد.

هرچند که وزیر آموزش و پرورش نخست منکر هرگونه کلیپی شد و آن را ساختگی خواند اما با فراگیر شدن آن مجبور شد که بپذیرد در مدارس چنین آوازهای خوانده شده و نهایتا اعلام شد که بابت انتشار این کلیپ به پلیس فتا شکایت شده است.

وزارت آموزش و پرورش حتما با همان سرعت عملی که در ساخت و بازسای مدارس، حل معضلات اموزشی و پرورشی، حل مشکلات مدارس کپر نشین، حل مساله بخاری های نفتی مدارس و صدها مشکل دیگری که گریبان نظام آموزشی کشور را گرفته است عمل می کند، در خصوص آوازخوانی در مدارس نیز عمل کرده است.

و حتما قوه قضاییه نیز با سرعت عمل همیشگی خود در قبال پرونده های اینچنینی که مشابه آن در پرونده های سیاسی نیز می توان دید، وارد عمل شده و مدیران، معلمان و دانش آموزان خاطی را به سزای اعمال خود خواهند رساند.




سپیده قلیان، برای اخذ آخرین دفاعیات به دادسرا اعزام شد

/www.kaleme.com

چهارشنبه, ۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۸

چکیده :سپیده قلیان، فعال مدنی محبوس در بند زنان زندان اوین برای اخذ آخرین دفاعیات به دادسرا اعزام…

سپیده قلیان، فعال مدنی محبوس در بند زنان زندان اوین برای اخذ آخرین دفاعیات به دادسرا اعزام شد.

این فعال مدنی، دیروز ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ جهت ارائه‌ی آخرین دفاعیات خود از بند زنان زندان اوین به دادسرا اعزام شده است.

در این جلسه به وی ۴ اتهام از جمله فعالیت تبلیغی علیه نظام، اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت کشور، همکاری با گروهای معاند و اخلال در نظم عمومی تفهیم شده‌اند.

سپیده قلیان عصر روز ۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به بند زنان زندان اوین منتقل شد.وی پیش از آن در زندان اهواز در بازداشت بود.

اسماعیل بخشی، فعال کارگری و سپیده قلیان، فعال مدنی در تاریخ ۳۰ دی ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند.

در تاریخ ۱۳ اسفندماه ۹۷، اسماعیل بخشی و سپیده قلیان به زندان‌های شیبان و سپیدار اهواز منتقل شدند.




گزیده اخبار و رویدادهای کارگری طی روز گذشته

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
سه‌شنبه  ۲۴ ارديبهشت ۱٣۹٨ –  ۱۴ می ۲۰۱۹

افزایش فشار بر کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه 

در ادامه احضار و بازداشت روزهای گذشته کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه، روز جاری یکی دیگر از کارگران این مجتمع به نام حسین انصاری، پس از احضار به پلیس امنیت بازداشت شد. به تازگی نیز ۴ تن از کارگران این مجتمع برای چند روز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند. دور جدید بازداشت و احضار این کارگران در پی تجمع اعتراضی روز ۱۹ اردیبهشت کارگران این مجتمع آغاز شده است. 

به نقل از سندیکای کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه، امروز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۹۸، حسین انصاری، یکی از کارگران این مجتمع بازداشت شد. 

بر اساس این گزارش بازداشت وی در پی احضار به پلیس امنیت صورت گرفته است. 
لازم به ذکر است پیش از این نیز طی روزهای گذشته چهار کارگر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند. همزمان دستکم چهار تن دیگر به اسامی “محمد خنیفر، فیصل ثعالبی، عادل سماعی، رستم کثیر” به نهادهای قضایی و امنیتی احضار شده بودند. 

بازداشت شدگان با اسامی “صاحب ظهیری، ناصر نعامی، امید آزادی و کیانی نژاد” عصر روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه آزاد شدند. 
اطلاعیه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در این خصوص در زیر آمده است: 

بازداشت کارگران هفت‌تپه همچنان ادامه دارد! 

بر اساس آخرین خبر های دریافت شده امروز شش نفر دیگر از کارگران نیشکر هفت‌تپه، توسط پلیس اطلاعات امنیت بازداشت و به زندان دزفول انتقال داده شده اند. 

اسامی تعدادی از بازداشت شده گان‌ به قرار زیر است : 

۱ فیصل تعالبی 
۳ سید اسماعیل جعاوله 
۳ عادل سماعی 
۴ رستم کثیر 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه خواهان آن است که به احضار ،تهدید، بازداشت و زندانی کردن کارگران هفت‌تپه خاتمه داده شود و کلیه کارگران زندانی سریعا آزاد گردند. 

به جای زندانی کردن و ایجاد رعب و وحشت بهتر است جوابگوی خواست و مطالبه کارگران باشید. جای کارگر در زندان نیست! 

مطالبات کشاورزان چغندرکار از کارخانه قند نقده 

روز گذشته نماینده نقده در مجلس از عدم پرداخت مطالبات کشاورزان چغندرکار نقده، پیرانشهر، اشنویه، بوکان و مهاباد خبر داد. به گفته سلمان قدرتی، رییس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی آذربایجان غربی جلساتی که بین کشاورزان و مسئولان کارخانه برگزار کرده است، نتیجه‌ای در بر نداشته است. در خبری دیگر عضو شورای اسلامی شهرداری مهاباد از معوقات مزدی پرسنل شهرداری این شهر خبر داد. 
کشاورزان چغندرکار شهرهای نقده، پیرانشهر، اشنویه، بوکان و مهاباد که محصول خود را به کارخانه قند نقده تحویل می‌دهند، هنوز بهای محصول سال ۹۷ خود را دریافت نکرده‌اند. عدم پرداخت کامل مطالبات، آن‌ها را با مشکلات اقتصادی روبرو کرده است. 

چغندر کارانی که محصولشان را تحویل شرکت آذرقند نقده دادند، همچنان ۳۵ درصد از مطالباتشان را از پاییز ۹۷ تاکنون دریافت نکرده‌اند. این مساله موجبات اعتراض آنها را فراهم آورده است. در این میان مدیران شهری می‌گویند: قرار است تسهیلات بانکی‌ به شرکت داده شود. این موضوع در حال نهایی شدن است و امید می‌رود که طی هفته‌های آتی، تسهیلات؛ اعطا شده و متعاقبا مطالبات چغندر کاران تسویه شود. 

طی هفته‌های اخیر، کشاورزان چغندرکار نقده، پیرانشهر، اشنویه، بوکان و مهاباد به عدم تسویه کامل مطالباتشان از سوی کارخانه آذرقند نقده اعتراض کردند. 

رییس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان غربی در این رابطه، اشاره کرد: با توجه به تورم و گرانی‌های موجود، کشاورزانی که مطالباتشان را کامل نتوانستند دریافت کنند این روزها در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی بسیار زیادی هستند. در کنار این مسائل البته، برفِ بهاره امسال نیز موجب بروز خساراتی برای باغداران منطقه شده است. 

سعید دیلمقانی (عضو شورای شهر نقده، نماینده شهرستان نقده در شورای اسلامی استان آذربایجان غربی، نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها و نماینده شورای عالی استان‌ها در کمیسیون‌های اقتصادی دولت و مجلس) نیز، در توضیح مشکلات چغندر کاران معترض به شرکت آذرقند نقده، گفت: مسائل و مشکلات این شرکت، ناشی از اختلافات بین مدیرعامل و یک شخص حقیقی بوده است؛ اختلافاتی که موجب شد بخشی از تولیدات و درآمدهای شرکت توقیف شود.وی ادامه داد: اکنون کارخانه توانسته تا حدودی بر این مشکلات غلبه کرده و اصلاحاتی در فعالیت‌هایش صورت دهد. این در حالی‌ ست که هنوز از مجموع مطالبات کشاورزان، تقریبا ۳۰ درصد آنها باقی مانده است. 

معوقات مزدی کارگران کاشی کوثر یزد و معدن زغال سنگ البرز شرقی 

کارگران کاشی کوثر در ابرکوه یزد، از معوقات مزدی خود خبر دادند و گفتند حداقل سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده داریم و در عین حال نگران امنیت شغلی و آینده خود نیز هستیم، بنا بر گزارشی دیگر، کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی از حذف اضافه‌ کاری‌ها از اردیبهشت ماه و کاهش درآمد خود خبر دادند. 

به گزارش ایلنا، کارگران کاشی کوثر در ابرکوه یزد، روز گذشته به فرمانداری ابرکوه مراجعه کردند و خواستار پادرمیانی مسئولان محلی برای حل مشکل خود شدند. 

کارگران کاشی کوثر از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود انتقاد کردند. 

این کارگران می‌گویند: حداقل سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده داریم و در عین حال نگران امنیت شغلی و آینده خود نیز هستیم. 

کارگران روز گذشته به فرمانداری ابرکوه مراجعه کردند و خواستار پادرمیانی مسئولان محلی برای حل مشکل خود شدند. 

در پی مراجعه این کارگران به فرمانداری، فرماندار ابرکوه با تاکید بر اینکه مطالبات مزدی کارگران به زودی پرداخت می‌شود، گفت: جلسه‌ای برای رفع مسائل و مشکلات کارخانه کاشی کوثر با حضور مسئولان استان و سهامداران تشکیل و مقرر شد در راستای ارتقای بیش از پیش و استفاده حداکثری از ظرفیت کارخانه همچنین رونق تولید، اقدامات لازم توسط سهامداران عمده، هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت با همکاری بانک صنعت و معدن و دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد. 

یکی از کارگران این مجتمع کاشی در استان یزد می‌گوید: در شرایط اقتصادی فعلی، وقتی معوقات مزدی کارگران پرداخت نشود، چطور انتظار دارند کارگران بتوانند امورات خود و خانواده خود را بگذرانند؟

کارخانه کاشی کوثر در استان یزد، ابرکوه کیلومتر ۱۰ جاده ابرکوه –سورمق واقع شده و در حال حاضر حدود ۱۰۰ کارگر در آن مشغول به کار هستند. 

تجمع پیمانکاران شهرداری جلوی ساختمان بهشت در تهران 

صبح امروز تعداد زیادی از پیمانکاران منطقه ۲۲ شهرداری تهران که با گذشت سال ها هنوز طلب شان را از قسمت مالی شهرداری دریافت نکرده اند در جلوی ساختمان شهرداری در خیابان بهشت تجمع کردند. 

این پیمانکاران باگذشت سالها هنوز طلب شان را از شهرداری دریافت نکرده‌اند و این برای چندمین بار است که پیمانکاران در جلوی ساختمان بهشت تجمع کرده‌اند. 

تجمع اعتراضی کارگران کاشی کوثر در ابرکوه 

دیروز ۲۳ اردیبهشت ماه، کارگران کاشی کوثر که دست‌کم سه ماه حقوق نگرفته‌اند و نگران امنیت شغلی خود هستند، مقابل فرمانداری ابرکوه تجمع کردند. 

این چندمین تجمع کارگران کاشی کوثر مقابل فرمانداری ابرکوه بود که باز با وعده‌های فرماندار مواجه شد. فرماندار ابرکوه درپی اجتماع روز گذشته کارگران از تشکیل جلسه‌ای با حضور مسئولان استان و سهامداران کارخانه وعده داد مشکلات کارخانه با دریافت وام برطرف و مطالبات کارگران پرداخت شود.

کارخانه کاشی کوثر واقع در ابرکوه استان یزد ۱۵۰ کارگر داشت که از اسفند گذشته به‌رغم اعتراضات کارگران، در دو نوبت ۲۰ و ۴۰ نفر از کارگران آن اخراج شده‌اند و باقی آنها نیز در آستانه اخراج قرار دارند. 

مرگ و مصدومیت ۶ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار 

طی ۲۴ ساعت اخیر، در سایه فقدان ایمنی محیط کار دو کارگر طی حوادثی جداگانه جان خود را از دست دادند، دو کارگر در همین زمان مصدوم شدند و کارگر چاه کن دیگری پس از ریزش چاه مفقود شده است، با گذشت زمان و ناکامی تیم جستجو احتمال فوت وی نیز قوت می گیرد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است. 

امروز سه شنبه، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی گفت: برق گرفتگی در یک شرکت چاپ دو کشته و مصدوم بر جای گذاشت. 

وحید شادی نیا اظهار داشت: شب گذشته گزارش برق گرفتگی و کاهش هوشیاری دو نفر در یک شرکت چاپ در محدوده پلیس راه تبریز – میانه به مرکز اورژانس ۱۱۵ اطلاع و سریعا دو دستگاه آمبولانس اورژانس از پایگاه‌های باسمنج و شیبلی روانه محل شد. 

وی افزود: کارشناسان اعزامی اورژانس پس از بررسی وضعیت مصدومان فوت مرد ۵۵ ساله را تایید کردند و جوان ۳۷ساله تحت اقدامات اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع ) انتقال یافت. 
مرگ کارگر 

سرهنگ “حسین بهمنی” اظهار داشت: به دنبال اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ “پارس آباد” مبنی بر حادثه برق گرفتگی در بخش ۵ شرکت کشت و صنعت مغان، بلافاصله ماموران انتظامی پاسگاه شهرک شهید “غفاری” به محل مورد اعزام شدند. 

وی افزود: با بررسی های پلیس مشخص شد یکی از کارگران کشت و صنعت مغان هنگام تخلیه کود از کامیون، به علت اتصال برق به بدنه کامیون دچار برق گرفتگی شده است. 

فرمانده انتظامی شهرستان “پارس آباد” با اشاره به انتقال مصدوم به بیمارستان امام “خمینی”(ره) این شهرستان گفت: کارگر نگون بخت به علت شدت سوختگی در بیمارستان جان باخت. 

پارس‌آباد مغان دومین شهر بزرگ استان اردبیل در شمال غربی ایران است. 

کارگر افغانستانی در چاه فرو رفت 

به گزارش فارس، رئیس ستاد فرماندهی آتش نشانی شهرستان فردیس گفت: یک کارگر مهاجر از تبعه افغانستان در پی ریزش یک چاه به داخل حفره فرو رفت و تاکنون نجات پیدا نکرده است. 

حسین عاشوری، رئیس ستاد فرماندهی آتش نشانی شهرستان فردیس امروز در گفت و گو با فارس از البرز گفت: ساعات گذشته یک فرد از تبعه افغانستان در پی ریزش یک چاه به داخل این حفره سقوط کرد. 

رئیس ستاد فرماندهی آتش نشانی شهرستان فردیس اظهار کرد: در پی وقوع حادثه دو اکیپ امداد به محل اعزام شدند و اکنون در حال انجام عملیات هستند. 

وی بیان کرد: شرایط یافتن فرد محبوس در چاله دشوار ارزیابی می شود و با وضعیت پیش آمده موجود ممکن است فرد جان خود را از دست بدهد. 

عاشوری با بیان اینکه امیدی به زنده ماندن فرد محبوس نیست، اذعان کرد: عملیات خاک برداری در حال انجام است و نتیجه پایانی اطلاع رسانی خواهد شد. 

مصدومیت دو کارگر 

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، ۲ کارگر یک مغازه اغذیه فروشی در یکی از خیابان های شهرستان ساوه که به علت فروریختن سقف دو باب مغازه در زیر آوار گرفتار شده بودند، با اقدام به موقع پلیس و دستگاه های امدادی نجات یافتند. 

سرهنگ “پرویز اسدی” فرمانده انتظامی شهرستان اراک در بیان جزئیات این خبر گفت: در ساعت ۲بامداد امروز گزارشی از فروریختن سقف ۲ باب مغازه اغذیه فروشی و داروخانه در خیابان شریعتی به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اعلام شد و بلافاصله تیم های امدادی و انتظامی به محل اعزام شدند. 

سرهنگ اسدی در ادامه افزود: با اقدام به موقع پلیس و تلاش آتش نشانان، ۲ کارگر اغذیه فروشی که در زیر آوار مدفون شده بودند از زیر آوار بیرون کشیده شدند و بلافاصله توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. 

وی با بیان اینکه حال عمومی مصدومان این سانحه رضایت بخش اعلام شده است گفت:‌ برابر بررسی های به عمل آمده علت تخریب ، انجام تعمیرات و بنایی غیر صحیح بوده که منجر به ریزش سقف شده است. 

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر در صحن دانشگاه 

به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، دیروز ۲۳ اردیبهشت ماه، تعدادی از دانشجویان دانشگاه خلیج فارس در اعتراض به بازداشت‌های پی‌درپی کارگران و دانشجویان و همچنین اضافه شدن بند “برخورد با تخلفات دانشجویان در شبکه های مجازی” به آیین نامه‌ی انضباطی دانشگاه‌ها، در صحن دانشگاه دست به تجمع زدند.  




گزیده اخبار و رویدادهای کارگری طی روز گذشته

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
سه‌شنبه  ۲۴ ارديبهشت ۱٣۹٨ –  ۱۴ می ۲۰۱۹

افزایش فشار بر کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه 

در ادامه احضار و بازداشت روزهای گذشته کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه، روز جاری یکی دیگر از کارگران این مجتمع به نام حسین انصاری، پس از احضار به پلیس امنیت بازداشت شد. به تازگی نیز ۴ تن از کارگران این مجتمع برای چند روز توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند. دور جدید بازداشت و احضار این کارگران در پی تجمع اعتراضی روز ۱۹ اردیبهشت کارگران این مجتمع آغاز شده است. 

به نقل از سندیکای کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه، امروز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه ۹۸، حسین انصاری، یکی از کارگران این مجتمع بازداشت شد. 

بر اساس این گزارش بازداشت وی در پی احضار به پلیس امنیت صورت گرفته است. 
لازم به ذکر است پیش از این نیز طی روزهای گذشته چهار کارگر شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بودند. همزمان دستکم چهار تن دیگر به اسامی “محمد خنیفر، فیصل ثعالبی، عادل سماعی، رستم کثیر” به نهادهای قضایی و امنیتی احضار شده بودند. 

بازداشت شدگان با اسامی “صاحب ظهیری، ناصر نعامی، امید آزادی و کیانی نژاد” عصر روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت‌ماه آزاد شدند. 
اطلاعیه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در این خصوص در زیر آمده است: 

بازداشت کارگران هفت‌تپه همچنان ادامه دارد! 

بر اساس آخرین خبر های دریافت شده امروز شش نفر دیگر از کارگران نیشکر هفت‌تپه، توسط پلیس اطلاعات امنیت بازداشت و به زندان دزفول انتقال داده شده اند. 

اسامی تعدادی از بازداشت شده گان‌ به قرار زیر است : 

۱ فیصل تعالبی 
۳ سید اسماعیل جعاوله 
۳ عادل سماعی 
۴ رستم کثیر 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه خواهان آن است که به احضار ،تهدید، بازداشت و زندانی کردن کارگران هفت‌تپه خاتمه داده شود و کلیه کارگران زندانی سریعا آزاد گردند. 

به جای زندانی کردن و ایجاد رعب و وحشت بهتر است جوابگوی خواست و مطالبه کارگران باشید. جای کارگر در زندان نیست! 

مطالبات کشاورزان چغندرکار از کارخانه قند نقده 

روز گذشته نماینده نقده در مجلس از عدم پرداخت مطالبات کشاورزان چغندرکار نقده، پیرانشهر، اشنویه، بوکان و مهاباد خبر داد. به گفته سلمان قدرتی، رییس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی آذربایجان غربی جلساتی که بین کشاورزان و مسئولان کارخانه برگزار کرده است، نتیجه‌ای در بر نداشته است. در خبری دیگر عضو شورای اسلامی شهرداری مهاباد از معوقات مزدی پرسنل شهرداری این شهر خبر داد. 
کشاورزان چغندرکار شهرهای نقده، پیرانشهر، اشنویه، بوکان و مهاباد که محصول خود را به کارخانه قند نقده تحویل می‌دهند، هنوز بهای محصول سال ۹۷ خود را دریافت نکرده‌اند. عدم پرداخت کامل مطالبات، آن‌ها را با مشکلات اقتصادی روبرو کرده است. 

چغندر کارانی که محصولشان را تحویل شرکت آذرقند نقده دادند، همچنان ۳۵ درصد از مطالباتشان را از پاییز ۹۷ تاکنون دریافت نکرده‌اند. این مساله موجبات اعتراض آنها را فراهم آورده است. در این میان مدیران شهری می‌گویند: قرار است تسهیلات بانکی‌ به شرکت داده شود. این موضوع در حال نهایی شدن است و امید می‌رود که طی هفته‌های آتی، تسهیلات؛ اعطا شده و متعاقبا مطالبات چغندر کاران تسویه شود. 

طی هفته‌های اخیر، کشاورزان چغندرکار نقده، پیرانشهر، اشنویه، بوکان و مهاباد به عدم تسویه کامل مطالباتشان از سوی کارخانه آذرقند نقده اعتراض کردند. 

رییس هیات مدیره نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان غربی در این رابطه، اشاره کرد: با توجه به تورم و گرانی‌های موجود، کشاورزانی که مطالباتشان را کامل نتوانستند دریافت کنند این روزها در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی بسیار زیادی هستند. در کنار این مسائل البته، برفِ بهاره امسال نیز موجب بروز خساراتی برای باغداران منطقه شده است. 

سعید دیلمقانی (عضو شورای شهر نقده، نماینده شهرستان نقده در شورای اسلامی استان آذربایجان غربی، نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها و نماینده شورای عالی استان‌ها در کمیسیون‌های اقتصادی دولت و مجلس) نیز، در توضیح مشکلات چغندر کاران معترض به شرکت آذرقند نقده، گفت: مسائل و مشکلات این شرکت، ناشی از اختلافات بین مدیرعامل و یک شخص حقیقی بوده است؛ اختلافاتی که موجب شد بخشی از تولیدات و درآمدهای شرکت توقیف شود.وی ادامه داد: اکنون کارخانه توانسته تا حدودی بر این مشکلات غلبه کرده و اصلاحاتی در فعالیت‌هایش صورت دهد. این در حالی‌ ست که هنوز از مجموع مطالبات کشاورزان، تقریبا ۳۰ درصد آنها باقی مانده است. 

معوقات مزدی کارگران کاشی کوثر یزد و معدن زغال سنگ البرز شرقی 

کارگران کاشی کوثر در ابرکوه یزد، از معوقات مزدی خود خبر دادند و گفتند حداقل سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده داریم و در عین حال نگران امنیت شغلی و آینده خود نیز هستیم، بنا بر گزارشی دیگر، کارگران معدن زغال سنگ البرز شرقی از حذف اضافه‌ کاری‌ها از اردیبهشت ماه و کاهش درآمد خود خبر دادند. 

به گزارش ایلنا، کارگران کاشی کوثر در ابرکوه یزد، روز گذشته به فرمانداری ابرکوه مراجعه کردند و خواستار پادرمیانی مسئولان محلی برای حل مشکل خود شدند. 

کارگران کاشی کوثر از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود انتقاد کردند. 

این کارگران می‌گویند: حداقل سه ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده داریم و در عین حال نگران امنیت شغلی و آینده خود نیز هستیم. 

کارگران روز گذشته به فرمانداری ابرکوه مراجعه کردند و خواستار پادرمیانی مسئولان محلی برای حل مشکل خود شدند. 

در پی مراجعه این کارگران به فرمانداری، فرماندار ابرکوه با تاکید بر اینکه مطالبات مزدی کارگران به زودی پرداخت می‌شود، گفت: جلسه‌ای برای رفع مسائل و مشکلات کارخانه کاشی کوثر با حضور مسئولان استان و سهامداران تشکیل و مقرر شد در راستای ارتقای بیش از پیش و استفاده حداکثری از ظرفیت کارخانه همچنین رونق تولید، اقدامات لازم توسط سهامداران عمده، هیئت مدیره و مدیرعامل این شرکت با همکاری بانک صنعت و معدن و دستگاه‌های اجرایی صورت گیرد. 

یکی از کارگران این مجتمع کاشی در استان یزد می‌گوید: در شرایط اقتصادی فعلی، وقتی معوقات مزدی کارگران پرداخت نشود، چطور انتظار دارند کارگران بتوانند امورات خود و خانواده خود را بگذرانند؟

کارخانه کاشی کوثر در استان یزد، ابرکوه کیلومتر ۱۰ جاده ابرکوه –سورمق واقع شده و در حال حاضر حدود ۱۰۰ کارگر در آن مشغول به کار هستند. 

تجمع پیمانکاران شهرداری جلوی ساختمان بهشت در تهران 

صبح امروز تعداد زیادی از پیمانکاران منطقه ۲۲ شهرداری تهران که با گذشت سال ها هنوز طلب شان را از قسمت مالی شهرداری دریافت نکرده اند در جلوی ساختمان شهرداری در خیابان بهشت تجمع کردند. 

این پیمانکاران باگذشت سالها هنوز طلب شان را از شهرداری دریافت نکرده‌اند و این برای چندمین بار است که پیمانکاران در جلوی ساختمان بهشت تجمع کرده‌اند. 

تجمع اعتراضی کارگران کاشی کوثر در ابرکوه 

دیروز ۲۳ اردیبهشت ماه، کارگران کاشی کوثر که دست‌کم سه ماه حقوق نگرفته‌اند و نگران امنیت شغلی خود هستند، مقابل فرمانداری ابرکوه تجمع کردند. 

این چندمین تجمع کارگران کاشی کوثر مقابل فرمانداری ابرکوه بود که باز با وعده‌های فرماندار مواجه شد. فرماندار ابرکوه درپی اجتماع روز گذشته کارگران از تشکیل جلسه‌ای با حضور مسئولان استان و سهامداران کارخانه وعده داد مشکلات کارخانه با دریافت وام برطرف و مطالبات کارگران پرداخت شود.

کارخانه کاشی کوثر واقع در ابرکوه استان یزد ۱۵۰ کارگر داشت که از اسفند گذشته به‌رغم اعتراضات کارگران، در دو نوبت ۲۰ و ۴۰ نفر از کارگران آن اخراج شده‌اند و باقی آنها نیز در آستانه اخراج قرار دارند. 

مرگ و مصدومیت ۶ کارگر در سایه فقدان ایمنی کار 

طی ۲۴ ساعت اخیر، در سایه فقدان ایمنی محیط کار دو کارگر طی حوادثی جداگانه جان خود را از دست دادند، دو کارگر در همین زمان مصدوم شدند و کارگر چاه کن دیگری پس از ریزش چاه مفقود شده است، با گذشت زمان و ناکامی تیم جستجو احتمال فوت وی نیز قوت می گیرد. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است. 

امروز سه شنبه، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان شرقی گفت: برق گرفتگی در یک شرکت چاپ دو کشته و مصدوم بر جای گذاشت. 

وحید شادی نیا اظهار داشت: شب گذشته گزارش برق گرفتگی و کاهش هوشیاری دو نفر در یک شرکت چاپ در محدوده پلیس راه تبریز – میانه به مرکز اورژانس ۱۱۵ اطلاع و سریعا دو دستگاه آمبولانس اورژانس از پایگاه‌های باسمنج و شیبلی روانه محل شد. 

وی افزود: کارشناسان اعزامی اورژانس پس از بررسی وضعیت مصدومان فوت مرد ۵۵ ساله را تایید کردند و جوان ۳۷ساله تحت اقدامات اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع ) انتقال یافت. 
مرگ کارگر 

سرهنگ “حسین بهمنی” اظهار داشت: به دنبال اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ “پارس آباد” مبنی بر حادثه برق گرفتگی در بخش ۵ شرکت کشت و صنعت مغان، بلافاصله ماموران انتظامی پاسگاه شهرک شهید “غفاری” به محل مورد اعزام شدند. 

وی افزود: با بررسی های پلیس مشخص شد یکی از کارگران کشت و صنعت مغان هنگام تخلیه کود از کامیون، به علت اتصال برق به بدنه کامیون دچار برق گرفتگی شده است. 

فرمانده انتظامی شهرستان “پارس آباد” با اشاره به انتقال مصدوم به بیمارستان امام “خمینی”(ره) این شهرستان گفت: کارگر نگون بخت به علت شدت سوختگی در بیمارستان جان باخت. 

پارس‌آباد مغان دومین شهر بزرگ استان اردبیل در شمال غربی ایران است. 

کارگر افغانستانی در چاه فرو رفت 

به گزارش فارس، رئیس ستاد فرماندهی آتش نشانی شهرستان فردیس گفت: یک کارگر مهاجر از تبعه افغانستان در پی ریزش یک چاه به داخل حفره فرو رفت و تاکنون نجات پیدا نکرده است. 

حسین عاشوری، رئیس ستاد فرماندهی آتش نشانی شهرستان فردیس امروز در گفت و گو با فارس از البرز گفت: ساعات گذشته یک فرد از تبعه افغانستان در پی ریزش یک چاه به داخل این حفره سقوط کرد. 

رئیس ستاد فرماندهی آتش نشانی شهرستان فردیس اظهار کرد: در پی وقوع حادثه دو اکیپ امداد به محل اعزام شدند و اکنون در حال انجام عملیات هستند. 

وی بیان کرد: شرایط یافتن فرد محبوس در چاله دشوار ارزیابی می شود و با وضعیت پیش آمده موجود ممکن است فرد جان خود را از دست بدهد. 

عاشوری با بیان اینکه امیدی به زنده ماندن فرد محبوس نیست، اذعان کرد: عملیات خاک برداری در حال انجام است و نتیجه پایانی اطلاع رسانی خواهد شد. 

مصدومیت دو کارگر 

به گزارش رکنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، ۲ کارگر یک مغازه اغذیه فروشی در یکی از خیابان های شهرستان ساوه که به علت فروریختن سقف دو باب مغازه در زیر آوار گرفتار شده بودند، با اقدام به موقع پلیس و دستگاه های امدادی نجات یافتند. 

سرهنگ “پرویز اسدی” فرمانده انتظامی شهرستان اراک در بیان جزئیات این خبر گفت: در ساعت ۲بامداد امروز گزارشی از فروریختن سقف ۲ باب مغازه اغذیه فروشی و داروخانه در خیابان شریعتی به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اعلام شد و بلافاصله تیم های امدادی و انتظامی به محل اعزام شدند. 

سرهنگ اسدی در ادامه افزود: با اقدام به موقع پلیس و تلاش آتش نشانان، ۲ کارگر اغذیه فروشی که در زیر آوار مدفون شده بودند از زیر آوار بیرون کشیده شدند و بلافاصله توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. 

وی با بیان اینکه حال عمومی مصدومان این سانحه رضایت بخش اعلام شده است گفت:‌ برابر بررسی های به عمل آمده علت تخریب ، انجام تعمیرات و بنایی غیر صحیح بوده که منجر به ریزش سقف شده است. 

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر در صحن دانشگاه 

به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشور، دیروز ۲۳ اردیبهشت ماه، تعدادی از دانشجویان دانشگاه خلیج فارس در اعتراض به بازداشت‌های پی‌درپی کارگران و دانشجویان و همچنین اضافه شدن بند “برخورد با تخلفات دانشجویان در شبکه های مجازی” به آیین نامه‌ی انضباطی دانشگاه‌ها، در صحن دانشگاه دست به تجمع زدند.  




اعزام تحت الحفظ نرگس محمدی به بیمارستان/ مخالفت دادستانی با مرخصی استعلاجی این زندانی سیاسی

www.kaleme.com


سه شنبه, ۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۸

چکیده : نرگس محمدی از سال گذشته طبق نظر پزشکان متخصص ریه و زنان میبایست تحت عمل جراحی هیسترکتومی(خارج کردن رحم) قرار می گرفت. به همین دلیل خانواده و وکلای وی درخواست مرخصی استعلاجی جهت انجام عمل جراحی را داده بودند، اما با این وجود و با توجه به مسائل پیش آمده در اعزام های قبلی بازهم با مرخصی او مخالفت و تحت الحفظ نیروهای امنیتی و زندان به بیمارستان منتقل…

کلمه- گروه خبر: دادستانی تهران با مرخصی استعلاجی نرگس محمدی مخالفت و او را تحت الحفظ نیروهای امنیتی جهت انجام عمل جراحی به بیمارستان اعزام و بستری کرد.

به گزارش کلمه، نرگس محمدی از سال گذشته طبق نظر پزشکان متخصص ریه و زنان میبایست تحت عمل جراحی هیسترکتومی(خارج کردن رحم) قرار می گرفت. به همین دلیل خانواده و وکلای وی درخواست مرخصی استعلاجی جهت انجام عمل جراحی را داده بودند، اما با این وجود و با توجه به مسائل پیش آمده در اعزام های قبلی بازهم با مرخصی او مخالفت و تحت الحفظ نیروهای امنیتی و زندان به بیمارستان منتقل شد.

این در حالی است که وی در دوران حبس فقط از سه روز مرخصی بهره مند بوده و علی رغم درخواست مکرر وکلا و خانواده برای مرخصی استعلاجی جهت انجام عمل جراحی، دادستانی و نهادهای امنیتی با مرخصی استعلاجی وی مخالفت کرده اند .

نرگس محمدی طی سالهای در حبس، تا کنون سه بار تحت عمل جراحی قرار گرفته که هر سه بار نیز باهمراهی نیروهای امنیتی و سخت گیری های خارج از عرف و معمول این نیروها همراه بوده است به طوریکه کادر بیمارستان و دیگر بیماران و همراهانشان نیز دچار آزار شده و نهایتا به وخامت حال نرگس محمدی منجر شده بود.




نه به جنگ، که به همبستگی کارگران جهان نیاز داریم!

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
دوشنبه  ۲٣ ارديبهشت ۱٣۹٨ –  ۱٣ می ۲۰۱۹

رضا شهابی عضو سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و حومه، که در جریان تظاهرات اول ماه مه دستگیر و چند روز بعد آزاد شد، در پنجاه و دومین کنگره ی سندیکای ث ژ ت فرانسه شرکت کرد و در این کنگره سخنان کوتاهی ایراد کرد. این کنگره در شهر دیژون فرانسه برگزار شد. متن سخنان رضا شهابی در این کنگره در روز ۱۲ ماه می (۲۲ اردیبهشت) را در زیر می خوانید:

رفقا و دوستان
من رضا شهابی هستم. عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد تهران و از ایران در جمع شما حاضر شده ام. ابتدا باید اعلام کنم که از اینکه امروز در پنجاه دومین کنگره سندیکای شما شرکت می کنم افتخار می کنم و از طرف سندیکای خودمان برگزاری کنگره تان را به شما تبریک میگویم.

رفقا!
در حالی که از حضور در جمع شما خوشحالم اما نمیتوانم در جمع شما که دوستان من هستید از نگرانی ام نگویم. در این لحظه و این روزها من شدیدا نگران دوست و همکار سندیکاییم حسن سعیدی هستم که چند روز پیش با هم دستگیر شدیم اما او کماکان در زندان است. من شدیدا نگران دیگر دوستان و کارگران و دانشجویایی هستم که تنها به دلیل شرکت در تجمع مسالمت آمیز روز جهانی کارگر دستگیر شده اند.

رفقا!
سال پیش بنا به آمار رسمی در ایران ۱۷۰۰ اعتراص و اعتصاب کارگری و حقوق بگیران اتفاق افتاده است. یعنی بیش از چهار و نیم اعتراص و اعتصاب در روز؛ این اعتصابات در هفت تپه و اهواز و اراک و سایر نقاط کشور انعکاس گسترده ای در سراسر ایران داشته و از همبستگی بازنشستگان، معلمان و دیگر بخش های جنبش کارگری برخوردار شده بود.
امروزه مسئله داشتن تشکل های مستقل کارگری در ایران به امری فوری تبدیل شده است و مورد توجه پیشروان کارگران قرار گرفته است ولی حاکمیت ایران هرگونه اقدام کارگران برای تشکل یابی را مورد حمله و سرکوب قرار میدهد.
ستدیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بعنوان قدیمی ترین سندیکای موجود در این راه مبارزه ی جانانه ی را به پیش برده و اعضای ما هزینه های سنگین را برای آن پرداخته اتد. از جمله آقایان ابراهیم مددی و داود رضوی هر کدام به پنج سال زتدان محکوم شده اند. آقایان حسن سعیدی، ناصر محرم زاده، حسین کریمی و خانم فرحناز شیری بیش از ده سال است به خاطر تشکیل ستدیکا و حق خواهی از کار اخراج شده اند. 
من خودم بیش از شش سال از عمرم را در در بدترین شرایط در زتدان گذرانده ام و بیش از ده سال است که به علت فعالیت سندیکایی از کار اخراج شده ام. شاید باور نکردنی به نظر برسد اما در ایران و همین چند روز قبل ما به خاطر برگزاری تجمع بزرگداشت روز اول ماه مه به همراه بیش از ۳۰ نفر از دیگر کارگران و فرزتدان آنها که دانشجو بودند دستگیر شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفتیم و من تا پنج روز پیش در زندان بودم. الان نیز با تودیع کفالت ۲۰۰ میلیوتی آزاد و در کنار شما حاضر شده ام. همینطور لازم است اشاره کنم که دو تن از بازشداشت شدگان در اعتراضات کارگران هفت تپه در جنوب ایران به نام های آقای اسماعیل بخشی و خانم سپیده قلیان نیز کماکان در شرایط اسف باری محبوس هستند.

دوستان و رفقای حاضر در کنگره!
سندیکای شما نامی آشنا در جنبش کارگری و سندیکایی ایران است. ستدیکای شما با دستاوردهای بزرگ کارگران و حقوق بگیران فرانسه عجین شده است. سندیکای شما در عرصه همبستگی بین المللی نیز پیش قدم و موثر بوده است.
کلکتیو سندیکاهای فرانسه از جمله س ژ ت زحمات زیادی را برای دفاع از فعالان سندیکایی ایران از جمله حمایت از خود من متحمل شده است. این کلکتیو و نحوه همکاری رفیقانه آن با فعالان سندیکایی ایران تبدیل به مدلی برای دیگران شده است. ما به این همبستگی در سایر کشورها احتیاج داریم.
در پایان صحبتم اشاره ای هم به موضوعات جهانی و منطقه ای کنم: ما کارگران با جنگ افروزی های دولت های سرمایه داری در جهان و مخصوصا در خاورمیانه مخالفیم. تهدید نظامی و تحریم جز خراب تر کردن وضعیت زندگی کارگران و زحمتکشان ایران، عراق، افغانستان، سوریه، لبنان، فلسطین و… ندارد. ما کارگران به پشتیبانی هیچ یک از بلوک های سرمایه داری توهم نداریم بلکه به همبستگی کارگران و حقوق بگیران جهان احتیاج داریم.
و نهایتا آرزوی دارم که این کنگره و نتایجش در مبارزه شما نقشی مفید ایفا کند

زنده باد همبستگی بین المللی طبقه کارگر
با تشکر از شما




دانشجویان در دانشگاه تهران خواهان آزادی پوشش شدند

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
دوشنبه  ۲٣ ارديبهشت ۱٣۹٨ –  ۱٣ می ۲۰۱۹

امروز دوشنبه ۲٣ اردیبهشت ۱٣۹٨، جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به تذکرات حراست دانشگاه به پوشش دانشجویان دانشگاه تهران و فشارهای اعمال شده به این منظور، در محوطه این دانشگاه اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

دانشجویان معترض شعارهایی از جمله «آزادی انتخاب حق مسلم ماست»، «نان، کار، آزادی، حجاب اختیاری» و «دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد» سردادند. بعد از شروع این تجمع اعتراضی، دانشجویان بسیجی برای جلوگیری از ادامه ی اعتراض دانشجویان به آن ها حمله کردند. همچنین شوراهای صنفی دانشجویان کشور از برخورد نیرو های امنیتی خارج از دانشگاه با دانشجویان خبر داد.

 

در جریان این تجمع که در مقابل پردیس دانشکده ی هنرها صورت گرفت، مامورین امنیتی در دانشگاه حضور یافته و دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند. بسیجی ها و لباس شخصی ها مانع از صحبت کردن معاونت فرهنگی دانشگاه و پاسخگویی او به دانشجویان شدند.
تصاویر و ویدئو های منتشر شده در شبکه های اجتماعی حاکی از برخوردهای خشونت آمیز, ضرب و جرح و درگیری های تن به تن از سوی بسیجی ها, لباس شخصی ها و مامورین امنیتی با دانشجویان است.
با این حال دانشجویان موفق به حضور در سالن آمفی تئاتر دانشگاه شدند. در آن جا دانشجویان معتراض مجددا با یورش بسیجی ها و لباس شخصی ها مواجه شدند. دانشجویان موفق شدند نیروهای بسیجی را از سالن بیرون کرده و دسته جمعی به سرودخوانی و دادن شعار پرداختند.
به گزارش تشکلات صنفی دانشجویان حاضر در محل در عین حال درگیری ها در خارج از سالن برای جلوگیری از ورود مجدد مهاجمین به سالن ادامه داشته است.

معاونت فرهنگی دانشگاه در پاسخگویی به دانشجویان در سالن محل تجمع دانشجویان حاضر شد ولی بسیجی ها و لباس شخصی ها با یورش مجدد مانع از صحبت و پاسخگویی او به دانشجویان شدند.
دانشجویان دانشگاه تهران در پایان تجمع بیانیه ای علیه گشت ارشاد دانشگاهی و حجاب اجباری قرائت کردند که متن آن در زیر آمده است:

متن بیانیه:
دانشجویان دانشگاه تهران در روزهای گذشته شاهد حضور و استقرار نیروهای حفاظت فیزیکی زن در همراهی با مأموران حراست دانشگاه، به منظور دخالت در امر پوشش خود بوده‌اند. این اتفاق ناخوشایند با سخت‌گیری در ورود بانوان به دانشگاه به‌ علت نوع پوشش‌شان و تهدیدِ احضار به کمیته‌ی انضباطی و برخوردهای قهریِ این‌چنینی همراه شده که مایه‌ی تأسف است.

جناب آقای دکتر سرسنگی، برخوردهای انضباطی و حراستی با دانشجویان این دانشگاه با هدف تغییر اجباری پوشش، حتی اگر در لفافه‌ا‌ی به اسم نظام‌نامه‌ی اخلاق حرفه‌ای دانشجویان هم پیچیده شود، امری خارج از شأن و جایگاه این دانشگاه و دانشجویان آن است. این برخوردها ما را به یاد تلاش‌های بی‌سرانجام و محکوم‌به‌شکستِ حاکمیت‌ها در عصرهای مختلف این سرزمین می‌اندازد، حاکمانی که قصد دخالت در سبک زیست مردمان را داشته‌اند اما چیزی جز بدنامی تاریخی نصیب‌شان نشده است. در واقع طرح‌هایی مثل نظام‌نامه‌ی اخلاق حرفه‌ای دانشجویان باعث به وجود آمدن چنین دست‌درازی‌هایی به حریم دانشجویان شده و همان‌گونه که مستحضر هستید، این نوع برخوردهای قهری هیچ‌گاه جواب نخواهد داد چرا که دانشجویان بهتر از هر شخص دیگری به عرف دانشگاه و جامعه‌ی خود آگاه هستند. 

اجبار و تحمیل نوع خاصی از پوشش به دانشجویان، شکل واضحی از تعرض آشکار به حریم خصوصی دانشجویان، نقض مستقیم حقوق انسانی آنان و ستم عریان علیه زنان محصل است و مورد اعتراض جمع‌ها و محافل دانشجویی است. چنین برخوردهایی تنها موجب ایجاد تنش در فضای دانشگاه و برهم‌زدن بسترهای عقلانیت می‌شوند، آن هم در روزهایی که دانشگاه بیش از همیشه به آرامش و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز طیف‌های مختلف عقیدتی و سبک‌های مختلف زندگی نیاز دارد. 

نباید فراموش کرد اندک آزادی‌ای که دانشجویان این دانشگاه در امر پوشش خود داشته‌اند، نه مبنی بر لطف مدیران و مسئولان، که نتیجه و دست‌رنج مقاومت و پافشاری همیشگی دانشجویان بر حقوق بدیهی خود بوده است. دانشجویان این حق را برای خود قائل هستند که به مقابله با این‌گونه رفتارها پرداخته و از حقوق اساسی و اولیه‌ی خود دفاع کنند و اجازه ندهند کسی بیش از این به آن‌ها و دانشگاه‌شان هتک حرمت کند. 

بدین‌وسیله ما دانشجویان خواستار توقف برخوردهای دانشگاه در خصوص پوشش و عدم تداوم برخوردهای حراست در این رابطه هستیم.




سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه: شوراهای اسلامی کار، مدافعان راستین سرمایه داران

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
آدينه  ۲۰ ارديبهشت ۱٣۹٨ –  ۱۰ می ۲۰۱۹

اعتراض کارگران هفت تپه به حضور شورای اسلامی کار 

دلیل اعتراض کارگران هفت‌تپه: 
دیروز ۵ شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه جمعی از کارگران هفت تپه در اعتراض به ادامه کاری شورای اسلامی کار و باز گشت آقای کاظمی( قایم مقام شرکت ) و دریافت مطالبات معوقه دست به آعتراض زدند. 
بر اساس گزارش های رسیده، طی روز های گذشته نمایندگان شورای اسلامی کاردر هفت‌تپه، دیداری با نمایندگان سازمان جهانی کار در تهران داشته اند. 
برنامه ریزی برای انجام‌این ملاقات توسط کارفرمای شرکت آقای آسدبیکی صورت گرفته بود. 
بعد از خاتمه ملاقات، به هر کدام از افراد شورای اسلامی کار، یک گوشی موبایل از طرف آقای آسدبیکی بعنوان کادو!!! تحویل داده می شود. 
بعد از حضور این افراد (نمایندگان شورای اسلامی کار) به کارخانه ،آقای کاظمی، قائم مقام شرکت، از جریان باخبر می شود و تحت این عنوان که بودجه این کادو ها از کجا تامین شده و یا اینکه کارگران هنوز دستمزد فروردین را دریافت نکرده اند و یا اینکه در شرکت هیچ قانونی وجود ندارد … رسما استعفا می دهد و آقای مهندس بهاری که رئیس کارخانه بوده، فعلا بعنوان سرپرست شرکت تعیین شده است. 
طبق اخرین گزارشات دریافت شده از دیروز تا کنون بیش از ۲۰ نفر از کارگران هفت‌تپه به دلیل اعتراض و تجمع در روز پنج شنبه، از طرف مامورین، احضار و مورد تهدید قرار گرفته اند. 

کارگران! 
شورای اسلامی کار یک‌ تشکل کارگری نیست، این‌ تشکل، یک‌ تشکل کارفرمایی است که تنها در خدمت منافع کارفرما قرار دارد که برای رسیدن به منافع حقیر خود، منافع عمومی کارگران را فدای منافع کارفرماها می کنند. 
این نهاد دست ساخته دولت و کارفرما، ربطی به منافع مستقل کارگران ندارد، ما بارها اعلام داشته ایم، تشکل های کارگری باید مستقل از دولت و کارفرما تشکیل شوند تا بتوانند در خدمت منافع کارگران قرار گیرند. 
سندیکای کارگران هفت‌تپه که از دل مبارزه کارگران هفت‌تپه ایجاد شده است، باهویت طبقاتی و در دفاع از کارگران و مستقل از کارفرما و دولت به فعالیت خود ادامه داده است. 
سندیکای کارگران هفت‌تپه نه تنها با یک گوشی موبایل و یا دریافت وام دو میلیون تومانی در مقابل کارفرما و صاحبان سرمایه، تطمیع نشده و‌ نخواهد شد، بلکه اخراج و تهدید و زندان هم نتوانسته است به استقلال این‌تشکل خدشه ای وارد کند. 
این‌ از ویژگی تشکل های مستقل کارگری است (مستقل از دولت و کارفرما و دیگر نهادهای سرمایه سالار) که در مقابل هر گونه مماشات، تطمیع و منفعت های ضدکارگری ایستادگی می کند. 
آنچه برای ما بعنوان تشکل مستقل کارگری مهم است، منفعت طبقاتی کارگران در مقابل منفعت های حقیرانه و سود پرستانه و استثمارگرانه سرمایه داران بوده و هست و ما باور داریم نمایند گان واقعی کارگران منفعتی جدا از منفعت عمومی کارگران نداشته و کسانی که تحت عنوان نماینده کارگران برای رسیدن به منافع شخصی چاکر و مخلص کارفرمایان می شوند، لکه های ننگی هستند که دیر یا زود تاوان آن را پس خواهند داد. 
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه برای چندمین بار اعلام می دارد که شورای اسلامی کار، یک نهاد دولتی است که تنها در راستای منافع صاحبان سرمایه ایجاد شده تا منافع طبقاتی کارگران را قربانی منافع صاحبان سرمایه بکند. 

کارگران مبارزه و حق طلب در هفت تپه! 
نماینده واقعی شما، اسماعیل بخشی همچنان در زندان است، اجازه ندهید افرادی که در شورای اسلامی کار هستند خود را بعنوان نماینده شما معرفی کنند‌. 
نماینده واقعی شما در زندان است، صدای اسماعیل بخشی باشیم و خواستار شویم که اسماعیل بخشی فوری و بی قید و شرط آزاد شود. 

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه 
۲۰ اردیبهشت ۹۸