انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه: تهدید به اخراج مهاجرین افغانستانی باید متوقف گردد

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
آدينه  ۲۰ ارديبهشت ۱٣۹٨ –  ۱۰ می ۲۰۱۹

روز گذشته عباس عراقچی معاون وزیر خارجه اعلام کرد که در صورت اعمال تحریم های جدید علیه ایران، مهاجرین افغانستانی از ایران اخراج خواهند شد. 

مهاجرین افغانستانی در ایران که از جهنمی که توسط حکومت های متخاصم غربی و منطقه‌ای چه از نظر اقتصادی و چه از نظر سیاسی و فرهنگی برایشان ایجاد کرده اند، که نه می توانند کار و شغل برای امرار معاش پیدا کنند و نه قوانین، باورها و سنتهای ضد انسانی بویژه علیه زنان امانشان می دهند، به ناچار به ایران پناه برده اند و در بدترین و سخت ترین شرایط با نازلترین دستمزد تن به کار می دهند، اکنون نیز مورد ضد انسانی ترین تهدید توسط معاون ظریف قرار گرفته اند. 
مهاجرین افغانستانی ده ها سال است به خاطر غیر قابل تحمل بودن شرایط زندگی در افغانستان چه در دوران حاکمیت باندهای ارتجاعی و تروریستی مانند القاعده و طالبان و چه تحت حاکمیت چپاولگران کنونی، ناچار شدند محل زندگی و زادگاه خود را رها کرده و به امید یافتن شرایطی بهتر روانه ایران شوند، که طی این ده ها سال مدام مورد ستم و فشار برخوردهای نژاد پرستانه اعمال گشته از طرف حاکمیت قرار گرفته اند و همواره تلاش شده است تا گسترش فقر، بیکاری و گرانی ناشی از چپاول سازمان یافته در ارکان قدرت را متوجه کارگران مهاجر افغانستانی کنند. 
کارگران مهاجر افغانستانی بخشی از طبقه کارگر و بخشی از جامعه ایران هستند که با کار و زحمت خود در تولید ثروت اجتماعی شریک هستند و باید همانند هر شهروند ایرانی از حقوق شهروندی هم سطح با شهروندان ایرانی برخوردار گردند و به حقوق و شان انسانی شان احترام گذاشته شود. هیچ بهانه ضد انسانی و نژادپرستانه ای نمی تواند انسانهای کارگر و زحمتکش و شریف افغانستانی را سوژه زد و بند و معاملات کثیف و ضد انسانی قرار دهد. 
شاخ و شانه کشی حکومت های متخاصم هیچ ربطی به منافع و زندگی مردم در هیچ نقطه ای از جهان ندارد و تنها بر مبنای سهم خواهی های قدرت طلبانه طرف های درگیر شکل می گیرد. 
از این رو باید فورا به تهدید مهاجرین افغانستانی به اخراج از ایران پایان داده شود و به حقوق انسانی و شهروندی آنان به عنوان شهروندان متساوی الحقوق با شهروندان ایرانی احترام گذاشته شود. 

انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه 
۲۰ اریبهشت ۹٨




توطئه و جنگ روانی خبرگزاری امنیتی (فارس) علیه سندیکای کارگران شرکت واحد

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
آدينه  ۲۰ ارديبهشت ۱٣۹٨ –  ۱۰ می ۲۰۱۹

سندیکای کارگران شرکت واحد در اطلاعیه ای نوشته است: در توطئه جدید و البته نخ نما و در راستای تلاش برای تخریب سندیکای کارگران شرکت واحد، خبرگزاری امنیتی فارس خبر هدفداری را منتشر کرده که به این وسیله آن را محکوم و قویا تکذیب می کنیم. 

این در حالی است که خبرگزاری مزبور هیچ گاه خبری از تجمعات، بازداشت ها و مطالبات سندیکای کارگران شرکت واحد را منتشر نکرده است و در همین مورد اخیر نیز هیچ اطلاعی از سرکوب تجمع مسالمت آمیز روز جهانی کارگر۱۱ اردیبهشت، مقابل مجلس نداده است. با سواستفاده از خبر منتشر شده آزادی رضا شهابی در کانال سندیکا، اتهامی دروغین را به ایشان نسبت می دهد. 
در این شبه خبر امنیتی به دروغ ادعا شده که یکی از اعضای شناخته شده و فعال این سندیکا در بازداشت اخیر مقابل مجلس بهارستان، گویا به دلیل نوعی از همکاری در زمان بازجویی از زندان آزاد شده، حال آنکه رضا شهابی از اعضای هیئت مدیره به هیچ عنوان در این مدت مورد بازجویی قرار نگرفته و ضمنا پس از ضرب و شتم حین دستگیری در مرحله بعد با پرونده سازی امنیتی و سپس با تودیع قرار کفالت سنگین ۲۰۰ میلیون تومانی به طور موقت و تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده است که این از حقوق مکتسبه و ابتدایی هر متهمی می باشد. 
سندیکای واحد در ۱۴ سال اخیر بیش از ۴۰۰ مورد بازداشتی یا زندانی داشته است، که میتوان به بیش از ۶ سال زندانی شدن رضا شهابی، بیش از ۸ و نیم سال محکومیت زندان در دو مرحله برای ابراهیم مددی و ۵ سال زندان داود رضوی و بازداشت های سالهای گذشته و اخیر… اشاره کرد. 
سکوت خبرگزاری فارس و رسانه های دیگر در تمام این سال ها نشان می دهد که چه کسی با نهادهای امنیتی همکاری می کند. 
خاک پاشیدن به چشم جامعه زمانی ممکن می شود که حداقل اعتباری باقی مانده باشد ولی عملکرد فارس جای تردید برای هیچ فرد بی طرفی باقی نمی گذارد. 
به نظر می رسد بعد از سرکوب، بازداشت و زندانی کردن های مداوم نتیجه ای در بر نداشته، هم زمان سندیکاسازی جعلی را از طریق معدود افراد وابسته خود در شرکت واحد نیز در سال گذشته به جریان انداختند، که البته آن پروژه هم در همان آغاز با شکست مواجه شد و نهایتا تبدیل به یک پروژه سوخته شد. با نقش برآب شدن این توطئه ها تهمت و افترا را جایگزین کردند، قطعا تا مادامی که تورم و گرانی و فقر وجود دارد، اعتراضات کارگران و فرودستان هم وجود خواهد داشت. 
برای سندیکای کارگران شرکت واحد روشن است که هدف خبرگزاری فارس تخطئه فعالیتها و حیثیت شهابی نیست، بلکه آنها خواهان بی اعتمادی و اختلاف میان اعضای سندیکا، فعالان کارگری و دیگر نیروهای ترقیخواهی هستند که هدف خود را تقویت فعالیت کارگری و مبارزه طبقاتی می دانند. 
سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن محکوم کردن این «طراحی سوخته» و دست بردن به چنین سناریوهای نخ نما، حق خود دانسته است که از مجاری مختلف خبرگزاری فارس را به پاسخگویی و عذر خواهی وا دارد.




بیانیه ۲۰۰ نفر از فعالان جنبش زنان در حمایت از مبارزات کارگران

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
شنبه  ۲۱ ارديبهشت ۱٣۹٨ –  ۱۱ می ۲۰۱۹

روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، همزمان با روز جهانی کارگر، ده‌ها تن از شرکت کنندگان در تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس در پی ورود نیروهای امنیتی و به خشونت کشیده شدن این تجمع بازداشت شدند. عده ای از این بازداشت شدگان همچنان در بازداشت به سر می برند. بیش از دویست نفر از فعالان جنبش زنان با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی بی‌قید و شرط بازداشتی‌های روز جهانی کارگر و روز معلم شدند.

متن کامل بیانیه به همراه اسامی به شرح زیر است:

                                  هم‌پیمان علیه فقر و فساد، همراه با زندانیان

یازدهم اردیبهشت ۱۳۹۸، همزمان با اول ماه می (روز جهانی کارگر) گروهی از کارگران، بازنشستگان، دانشجویان و مزدبگیران در اعتراض به گرانی‌ها، فساد و خصوصی‌سازی و آنچه در قطعنامه مشترک جمعی از تشکل های کارگری وضعیت فلاکت‌بار معیشت خوانده شده در مقابل مجلس گرد هم آمدند و مطالبات‌شان برای یک زندگی شایسته انسانی را فریاد زدند.
اما این تجمع مسالمت‌آمیز با برخورد بسیار خشن نیروهای انتظامی و امنیتی مواجه شد و ضمن ضرب و شتم معترضان، حدود ۴۰ نفر از آنها بازداشت شدند. نیروهای سرکوب‌گر حتی پا را فراتر گذاشته و تعدادی از افرادی را که برای پیگیری دستگیرشدگان مراجعه کرده بودند نیز بازداشت کردند. مرضیه امیری خبرنگار گروه اقتصاد روزنامه شرق از جمله این افراد است.
علاوه بر این تعدادی از فعالان مدافع حقوق کارگر نیز چند روز پیش از روز جهانی کارگر در پارک جهان‌نما دستگیر و روانه زندان شدند و یک روز پس از روز جهانی کارگر، در روز دوازدهم اردیبهشت همزمان با روز معلم نیز تعدادی از معلمان معترض در تهران و دیگر شهرها مورد حمله و بازداشت قرار گرفتند.
طی یک هفته شماری از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر و روز معلم با صدور قرار کفالت از زندان آزاد شدند، اما تعدادی از آنان همچنان در زندان به سر می‌برند. هاله صفرزاده٬ علیرضا ثقفی و پروین محمدی از دستگیرشدگان پارک جهان نما، حسن سعیدی، سید رسول طالب مقدم، محسن سلیمانی‌نژاد، کیوان صمیمی، مرضیه امیری، ندا ناجی، عاطفه رنگریز، سعید رضایی٬ اکرم نصیریان، ناهید خداجو و نسرین خضر جوادی و فرهاد شیخی از دستگیر شدگان روز جهانی کارگر همچنان در بازداشت هستند.
به نظر می‌رسد در شرایطی که فساد سیستم روز به روز گسترده‌تر و وضعیت معیشتی مردم روز به روز فلاکت‌بارتر می‌شود، مرعوب کردن نیروهایی که صدای اعتراضشان را نسبت به این وضعیت بلند می‌کنند، تنها راه‌حلی است که به ذهن دستگاه سرکوب می‌رسد.
اما این صدای اعتراض خاموش شدنی نیست و ما جمعی از فعالان جنبش زنان ضمن درخواست آزادی بی‌قید و شرط و هر چه سریع‌تر تمام بازداشت شدگان، اعلام می‌داریم که خود را همراه کارگران، معلمان، بازنشستگان و دانشجویان می‌دانیم و بر مطالباتی که توسط آنان مطرح شده پای می‌فشاریم.

اسامی امضاکنندگان:

آتنا کامل، آذر آکنده، آزاده فرامرزیها، آزاده مولوی، آصفه قدیری، آلما بهمن‌پور، آمنه آشابی، آمنه زمانی، آناهیتا رضایی، آیدا جودکی، آیدا عمیدی، آیدین اخوان، اکبر مهدی، الناز انصاری، الناز محمدی، الهام صالحی، الهام اسدی، الهه محمدی، الهه میرزاپور، امیر یعقوبعلی، انیشا اسدالهی، اوختای حسینی، ایمان واقفی.
بابک ولی پور، بابک داشاب، باران قدرابادی، بریحه مسرور، بنت الهدی سبحانی، بنفشه جمالی، بیتا صمیمی زاد، بیژن افشار، پرستو بیرانوند ، پروانه اصانلو، پروانه قاسمیان، پروین اردلان، پروین ضرابی، پری مسعود، پریسا کاکایی، پریسا یزدی، پناه کاوه، پویش عزیزالدین، پیمان شمس، ترلان اسدزاده، تهمینه مفیدی، تینا آزموده، ثمین چراغی.
جادی میرانی، جلوه جواهری، جمال عاملی، حسام‌الدین اخلاق‌پور، حسن زهتاب، حکیمه جعفری، حمید حمیدی، حمید فراهانی، حنا رحیمی، دلارام علی، رضا خندان (مهابادی)، رضا ستاری، رها عسکری‌زاده، روزبه سوهانی، روژین مومن، زهرا آیت اللهی، زهرا احمدی، زهرا فیاض، زهره ارزنی، زهره اسدپور، ژاله شرقی.
سارا آرین مهر، سارا حسینی ، سامان اقایی، ساناز محسن‌پور، ساینا مقصودی، سپید قائمی، سپیده جدیری، سپیده کوتی، ستاره سجادی، ستاره هاشمی، سعیده کشاورز، سورنا عمیدی، سوزان کریمی، سیامک میرزاده، سیده سارا حسینی ، سیما شاه عباسی، سیما شهری، سیمین فروهر، شاداب علی بلندی، شادی انصاری، شادی خوشکار، شبنم آشوری، شبنم آشوری، شکیبا عسگرپور، شمیم شرافت، شهره شفیعی، شهلا سودی، شهلا هویدا، شهین نوائی، شیدا مولوی، شیرین احمدی، شیما شعاعی،شیما نعمت‌اللهی، صبری نجفی.
علی اسدالهی، علی امیدوار، علی طایفی ، علی قلی پور، علیرضا آدینه، غزال محسن پور ، غنچه قوامی، فائزه اثناعشری، فائزه جعفریان، فاطمه گفتاری، فتانه عبدالحسینی، فخری شادفر، فرحروز رنجبر، فرزاد صیفی‌کاران، فرزانه جلالی فر، فروزان ملکی، فروغ اکبری، فروغ رسولی، فروغ سمیع نیا، فروغ عزیزی، فیروزه مهاجر.
کامیار فکور، کاوه کرمانشاهی، لاله عنبری، لی لی الیکایی ، لیلا خدابخش، لیلا خدارحمی، م.کاز، مجید ملکی، محسن حکیمی، محسن هویدایی، محمد رضایی، مرتضی شمیری، مرضیه دانیالی، مریم رحمانی، مریم روستایی صفت، مریم زندی، مریم صدری، مسعود امینیان، معصومه زمانی، ملاحت مداحی، ملیحه ریاضی، منیژه عراقی، منیژه فروزنده، منیژه گازرانی، مهتاب محمودی، مهدی صابری، مهدیس پویا، مهدیه فراهانی، مهران بوالحسنی، مهسا اسداله نژاد، مهشید پوراسدی، مهشید سماوری ، مهناز پراکند، مینا ودودی ، مینا کوهی.
نازلی فرخی، ناهید جعفری، ناهید ایران پور، ناهید علیمحمدی، ناهید میرحاج، ندا خاتمی، ندا سلطانی، ندا عرب، نرگس طیبات، نسترن شامعلی‌نیا، نسیم بنی‌کمالی، نسیم خسروی، نسیم سلطان بیگی، نسیم کائدی، نغمه عباسی، نفیسه محمدپور، نفیسه موسوی، نوشین شاهینی، نوشین کشاورزنیا، نیدیا تبریزچی، نیلوفر ابطحی، نیلوفر حامدی، هدا امینیان، هما صابری، هنا حقانی، وحید علیزاده رزازی، ویدا بالیخانی، وحیده مولوی.




نرگس محمدی و سپیده قلیان: برگزاری تجمعات “حق” است نه “جرم”

سه شنبه, ۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۸

www.kaleme.com

چکیده :در شرایطی که معلمان و کارگران به دلیل عدم مدیریت و کارآمدی نظام و وجود فساد سیستماتیک در نظام جمهوری اسلامی ایران در بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی زندگی می کنند و اخبار تکان دهنده اختلاس های بی پایان و چپاول اموال ملت هر روز به گوش می رسد، حکومت به جای همدردی و همراهی با قشر زحمتکش و محترم جامعه و گوش سپردن به اعتراضات مدنی و آرام، تجمع کنندگان مسالمت جو را به زندان می افکند و راههای مسالمت آمیز و مدنی را هر روز بیش از پیش به روی فعالان مدنی می…

نرگس محمدی و سپیده قلیان که اینک در زندان اوین هستند با صدور اطلاعیه ای ضمن اعتراض به بازداشت فعالان کارگری و معلمان در روزهای اخیر اعلام کردند که برگزاری تجمعات حق است و نه جرم.

نرگس محمدی، نایب رییس کانون مدافعان حقوق بشر اینک دوران محکومیت خود را در زندان می گذراند و سپیده قلیان، فعال مدنی مدتی پیش در پی تجمع کارگران در اهواز بازداشت و مدتی بعد به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، متن اطلاعیه نرگس محمدی و سپیده قلیان به شرح زیر است:

طبق اصول مصرح قانون اساسی، برگزاری تجمعات مسالمت آمیز و تشکیل انجمن ها و جمعیت ها، جزء حقوق اساسی ملت است. این در حالی است که طی چهل سال گذشته، حکومت این حقوق بنیادی را از “حق”به”جرم” تبدیل نموده و فعالان این عرصه را سرکوب می نماید.

متاسفانه طی روزهای گذشته دهها معلم و کارگر که از سوی انجمن های صنفی شان در تجمع شرکت کرده بودند، بازداشت و حتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. این شیوه برخورد با کارگران و معلمان، تنها تعرض به یک صنف یا گروه نمی باشد، بلکه نقض اصول قانون اساسی کشور و تعرض به حقوق ملت است که در راستای سرکوب جامعه مدنی است.

در شرایطی که معلمان و کارگران به دلیل عدم مدیریت و کارآمدی نظام و وجود فساد سیستماتیک در نظام جمهوری اسلامی ایران در بدترین شرایط اقتصادی و معیشتی زندگی می کنند و اخبار تکان دهنده اختلاس های بی پایان و چپاول اموال ملت هر روز به گوش می رسد، حکومت به جای همدردی و همراهی با قشر زحمتکش و محترم جامعه و گوش سپردن به اعتراضات مدنی و آرام، تجمع کنندگان مسالمت جو را به زندان می افکند و راههای مسالمت آمیز و مدنی را هر روز بیش از پیش به روی فعالان مدنی می بندد.

چه باید کرد؟ باید بر تحقق “حق” اصرار ورزید، حتی اگر حکومت آن را “جرم “تلقی کند. برگزاری تجمعات و تشکیل انجمن ها حق است. انتقاد و اعتراضات مدنی حق است.




اعتراض سندیکاهای فرانسوی به بازداشت کارگران در ایران

•  کلکتیوف سندیکای فرانسه، شامل پنج سندیکای عمده ی کارگری این کشور در نامه ای به حسن روحانی سرکوب و بازداشت کارگران ایران در روز اول ماه مه را محکوم کرده و خواهان آزادی فوری بازداشت شدگان شدند …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
چهارشنبه  ۱٨ ارديبهشت ۱٣۹٨ –  ٨ می ۲۰۱۹

 کلکتیوف سندیکای فرانسه، شامل پنج سندیکای عمده ی کارگری این کشور در نامه ای به حسن روحانی که رونوشت آن برای ابراهیم رئیسی رئیس قوه ی قضائیه ی جمهوری اسلامی ارسال شده، سرکوب و بازداشت کارگران ایران در روز اول ماه مه، روز جهانی کارگر را محکوم کرده و خواهان آزادی فوری بازداشت شدگان شدند.
به گزارش اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران و همبستگی سوسیالیستی کارگران – فرانسه، در این نامه که به امضای 
کنفدراسیون فرانسوی دموکراتیکِ کار (س اف دِ تِ)، کنفدراسیون عمومی کار (س ژِ تِ)، فدراسیون سندیکائی متحد (اِف اِس او – فرهنگیان)، اتحادیه سندیکائی برای همبستگی (سولیدر) و اتحادیه ملی سندیکاهای مستقل (اونسا) رسیده آمده است:

آقای حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران
روز چهارشنبه اول مه ۲۰۱۹، در جریان گردهم آئی آرام کارگران، دانشجویان، معلمان و … در مقابل مجلس شورای اسلامی، بیش از چهل نفر از تظاهرکنندگان مورد ضرب قرار گرفته، دستگیر شده و به زندان های مختلف از جمله اوین اعزام شدند. تاکنون، بخش بزرگی از دستگیرشدگان، عمدتا در مقابل وثیقه آزاد شده اند.
هفت نفر از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در میان دستگیرشدگان بودند که روز ۵ مه، چهارنفر از آنان با پرداخت وثیقه آزاد شدند. اما چند نفر از معلمان، اعضای کانون نویسندگان و سه نفر از اعضای سندیکای واحد (رضا شهابی، حسن سعیدی، و سید رسول طالب مقدم) هنوز زندانی اند و زیر فشارهای قضائی – امنیتی قرار دارند.
آقای رئیس جمهور! کشور شما کنوانسیون های بین اللملی، از جمله کنوانسیون های سازمان جهانی کار مبنی بر احترام بر حقوق افراد را امضا کرده است. مزدبگیران ایران با بزرگداشت اول ماه مه، بهبود شرایط اقتصادی خود را که اخیرا وخیم تر شده است، در چارچوب یادشده، مطالبه می کنند.
ما سازمان های سندیکائی فرانسه، با محکوم کردن قاطعانه اقدامات سرکوب، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تظاهرکنندگان دستگیرشده هستیم. باید آزادی تردد آن ها تضمین شود.
آقای رئیس جمهور، سلام های محترمانه ما را بپذیرید.

کنفدراسیون فرانسوی دموکراتیکِ کار (س اف دِ تِ)
کنفدراسیون عمومی کار (س ژِ تِ)
فدراسیون سندیکائی متحد (اِف اِس او – فرهنگیان)
اتحادیه سندیکائی برای همبستگی (سولیدر)
اتحادیه ملی سندیکاهای امستقل (اونسا)

پاریس، هفتم مه ۲۰۱۹




بازداشت و زندانی کردن کارگران و فعالین کارگری خللی در حق خواهی طبقه کارگر وارد نمی‌آورد!

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
سه‌شنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱٣۹٨ –  ۷ می ۲۰۱۹

طبقه‌ی کارگر، توده‌های مردم زحمتکش ایران! 
همانگونه که همگان مشاهده کردیم؛ روز جهانی کارگر امسال ( ۱۳۹۸ ) با استقبال گسترده‌ی کارگران و توده‌های مردم روبرو شد، بطوریکه در چندین شهر ایران با وجود جو پلیسی و امنیتی حاکم؛ کارگران در خیابان‌ها رژه‌ی اول ماه مه رفتند و مراسم‌های مستقل این روز را پر شورتر از گذشته گرامی داشتند. امسال در پیشواز اول ماه مه، فشار بر کارگران و فعالین جنبش کارگری از سوی نیروهای امنیتی افزایش یافت به نحوی در تهران تنی چند از فعالین کارگری را بازداشت کردند که از آن افراد هنوز پروین محمدی، هاله صفرزاده و علی ثقفی در بازداشت بسر می‌برند. 

در کردستان نیز کارگران و فعالین کارگری از سوی نهادهای امنیتی تهدید شدند تا از برگزاری مراسم‌های روز جهانی کارگر امتناع ورزند. اما کارگران و فعالین کارگری با بی اعتنایی به این تهدیدات؛ صبح روز ۱۱ اردیبهشت در تهران مراسم این روز، جلو مجلس که به فراخوان تشکل‌های مستقل کارگری که حمایت بازنشستگان و دانشجویان را بهمراه داشت ؛ برگزار گردید. متاسفانه این تجمع مسالمت‌آمیز با حمله‌ی نیروهای انتظامی و امنیتی بهم خورد و دهها تن از شرکت کنندگان از جمله تعدادی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران وحومه و تعدادی از دانشجویان بازداشت شدند. 

در شهرهای کردستان نیز کارگران و فعالین کارگری بنا به سنت هر ساله خیابان‌ها را به میدان رزم طبقاتی خود تبدیل کردند و مراسم‌های این روز را برپا داشتند. در جریان این مراسم‌ها، اسحاق روحی کارگر ساختمانی که قصد شرکت در یکی از مراسم‌های سنندج را داشت از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و کماکان در بازداشت‌گاه اداره‌ی اطلاعات سنندج بسر می‌برد. همچنین در تجمع معلمان که بمناسبت روز معلم در اکثر شهرهای ایران برگزار شد، تعدادی از معلمین معترض از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی بازداشت شدند. 

مراسم‌های روز کارگر و معلم به طور اخص و اعتراضات و اعتصابات طبقه‌ی کارگر بطور اعم در شرایطی مورد هجوم و حمله نیروهای انتظامی و امنیتی قرار می‌گیرند که فقر، گرانی، بیکاری و… گریبان‌ طبقه‌ی کارگر و توده‌های مردم را گرفته است. وجود دستمزدهای ناچیز و افزایش هر روزه‌ی قیمت کالاهای اساسی سفره‌ی کارگران زندگی مشقت باری را به توده‌های مردم زحمتکش تحمیل کرده است. 

از این طریق ما ضمن محکوم کردن بازداشت کارگران و فعالین کارگری خواهان آزادی فوری و بدون قید شرط همه‌ی بازداشت شدگان روز جهانی کارگر هستیم و اعلام می‌داریم شرکت در مراسم‌های اول ماه مه و تدارک اعتراض‌ها و اعتصابات نه تنها نمی‌تواند جرم تلقی شود بلکه حق بی چون و چرای طبقه‌ی کارگر است. از این طریق طبقه‌ی کارگر و توده‌های مردم زحمتکش را فرا می‌خوانیم، امر سازمان‌یابی طبقاتی را اوجب واجبات دانسته و برای دفاع از کرامت، انسانیت و بطور کل هستی و موجودیت خود در برابر هجوم سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی شده‌ی دولت بعنوان بزرگ‌ترین کارفرما و کارفرمایان به زیست و معیشت‌مان؛ برای ایجاد تشکل سراسری ، مستقل طبقاتی ـ توده‌ای گام‌هایمان را استوارتر برداریم و اقدام نماییم. 

پیش بسوی ایجاد تشکل سراسری کارگران 

کارگران و فعالین کارگری روز جهانی کارگر آزاد باید گردند 

اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ 

نجیبه صالح زاده 
محمود صالحی 
عثمان اسماعیلی 
فردین میرکی 
واله زمانی 
فواد فتحی 
اقبال شبانی 
یدی صمدی




بازداشت سعید رضایی فعال مدنی

یکشنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۳۹۸

www.kaleme.com

چکیده :سعید رضایی فعال مدنی حامی معلمان و کارگران که روز چهارشنبه یازدهم اردیبهشت در تجمع روز جهانی کارگر همراه چند از تن از فعالان کارگری در جلوی مجلس دستگیر شده بود، اینک به زندان فشافویه منتقل شده است. او پس از دستگیری ابتدا به زندان گیشا منتقل…

سعید رضایی فعال مدنی حامی معلمان و کارگران که روز چهارشنبه یازدهم اردیبهشت در تجمع روز جهانی کارگر همراه چند از تن از فعالان کارگری در جلوی مجلس دستگیر شده بود، اینک به زندان فشافویه منتقل شده است. او پس از دستگیری ابتدا به زندان گیشا منتقل شد.

انتقال سعید رضایی به زندان فشافویه موجی از نگرانی را در میان فعالان معلمی و کارگری ایجاد کرده، که سعید رضایی همواره مدافع جدی و همیشگیشان بوده است.

سعید رضایی فرزند سردار صادق رضایی از فرماندهان بلند پایه جنگ هشت ساله و مرضیه درود است. گفتنی است چندی پیش مرضیه درود مادر سعید رضایی که او هم از جانبازان جنگ تحمیلی است و اینک در بیماری به سر می برد، ضمن نوشتن نامه ای سرگشاده برای عزیز جعفری فرمانده پیشین سپاه انتقادات تندی نسبت به مواضعش اتخاذ کرد که بازتاب گسترده ای در فضای مجازی پیدا کرد.




اخراج ۸۷ تن از کارگران شرکت لوله سازی ماهشهر

یکشنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۳۹۸

/www.kaleme.com

چکیده :در زمستان سال گذشته نیز ۱۰۸ تن از کارگران این واحد تولیدی اخراج شدند. اما با اعتراض‌‌کارگران و دخالت فرماندار ماهشهر، در نهایت کارگران اخراجی توانستند به سر کار…

شرکت لوله‌سازی ماهشهر در استان خوزستان، ۸۷ تن از کارگران این شرکت را بدون هیچ توضیحی و به طور جمعی اخراج کرد

پایگاه خبری «عصر جنوب» در گزارشی، با ارجاع به اطلاعیه این واحد تولیدی، نوشته است که مسئولان شرکت هیچ دلیلی برای اخراج جمعی این شمار از کارگران ارائه نداده‌اند.⁣

در زمستان سال گذشته نیز ۱۰۸ تن از کارگران این واحد تولیدی اخراج شدند. اما با اعتراض‌‌کارگران و دخالت فرماندار ماهشهر، در نهایت کارگران اخراجی توانستند به سر کار برگردند.⁣