۱۶ نفر دیگر از کارگران زندانی فولاد آزاد شدند 

در پی سه روز تجمع متوالی خانواده ها 

• به گفته ی قاضی مربوطه امروز دیگر کسی آزاد نخواهد شد و هفت کارگر زندانی تا روز شنبه همچنان در بازداشت خواهند ماند …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
چهارشنبه  ۵ دی ۱٣۹۷ –  ۲۶ دسامبر ۲۰۱٨

 


در پی سه روز تجمع متوالی خانواده های کارگران زندانی فولاد اهواز، طی دیروز و امروز ۱۶ نفر دیگر از این کارگران آزاد شدند.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، با پیگیریهایی که همکاران کارگران زندانی فولاد اهواز تا لحظه مخابره این خبر در مقابل دادگستری اهواز به عمل آورده اند قاضی مربوطه اعلام کرده است امروز دیگر کسی آزاد نخواهد شد و هفت کارگر زندانی تا روز شنبه همچنان در بازداشت خواهند ماند.
از هفت کارگر فولاد که تحت بازداشت مانده اند اقایان میثم علی قنواتی و غریب حویزاوی در زندان شیبان (زندان مرکزی اهواز) محبوس اند و آقایان کریم سیاحی، میثم آل مهدی، مصطفی عبیات، طارق خلفی و بهزاد علیخانی در بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران زندانی هستند.




اعتراض به تایید حکم زندان و شلاق محمد حبیبی 

• شورای‌ هماهنگی‌ تشکلهای‌ صنفی فرهنگیان‌ ایران حکم ده سال و نیم زندان و شلاق محمد حبیبی معلم زندانی را به شدت محکوم نموده و خواهان توقف این احکام و تشکیل یک دادگاه قانونی شده است …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
سه‌شنبه  ۴ دی ۱٣۹۷ –  ۲۵ دسامبر ۲۰۱٨

 


اخبار روز: شورای هماهنگی تشکلهای صنفی‌ فرهنگیان ایران حکم شلاق و زندان محمد حبیبی عضو کانون صنفی معلمان تهران را به شدت محکوم کرده و در بیانیه ای خاطرنشان کرده است: بی شک این حکم ظالمانه زندان و شلاق که یادآور احکام قرون وسطایی است برای ارعاب و ترساندن فعالان صنفی صادر شده است اما شورای هماهنگی اعلام می دارد که تشکل های صنفی و فعالان صادق، مقهور این احکام نمی شوند و به حرکت مدنی خود بر محور مطالبات صنفی و آموزشی با قدرت بیشتر ادامه خواهند داد.
متن این بیانیه به شرح زیر است:

ملت‌ شریف‌ ایران
بیش از دو دهه است که معلمان آگاه و متعهد و دلسوز کشور از تمام روشهای قانونمند و مسالمت‌آمیز سعی نموده‌اند تا مسئولان و برنامه‌ریزان بلندپایه کشور را به این اصل مسلم آگاه کنند که راه حل ریشه‌ای مشکلات کشور توجه شایسته به آموزش و پرورش، جهت قرار گرفتن در مسیر صحیح توسعه و پیشرفت همه جانبه است.
اما پس از سالها بی‌توجهی به آموزش و پرورش و به حاشیه راندن این وزارتخانه توسط برخی از برنامه‌ریزان کلان کشور، اکنون که نمایندگان معلمان در شورای‌ هماهنگی تشکلهای‌ صنفی فرهنگیان ایران، راه مذاکره و گفتگو با مسئولان را دنبال می‌کنند، گروهی همچنان درصدند، از طریق پرونده‌سازی و بازداشت و زندانی کردن فعالان صنفی فرهنگیان فضای رعب و وحشت را بر جامعه فرهنگیان کشور حاکم کرده و به جای حل ریشه‌ای مسائل، صورت مساله را پاک کنند و با ایجاد جو نارضایتی در جامعه ملت را هر چه بیشتر از آرمانهای خود دور کنند.

پس از صدور احکام ناعادلانه برای آقایان بداقی، باغانی، باقری, بهشتی لنگرودی، عبدی, اسدی, مردانی, قنبری و ده ها معلم متعهد دیگر که همگی از خوشنام ترین و پاکترین و دلسوزترین معلمان کشور هستند، اکنون با صدور رای قطعی ظالمانه و شقاوتمندانه ده‌سال‌و‌نیم زندان به همراه هفتادوچهارضربه شلاق و ممنوعیت فعالیت اجتماعی و خروج از کشور، برای معلم سرشناس و دلسوز و متعهد کشور جناب آقای محمدحبیبی، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران، این گروه قصد لاینحل نمودن مشکلات موجود در آموزش و پرورش و کشور را دارند.

بی شک این حکم ظالمانه زندان و شلاق که یادآور احکام قرون وسطایی است برای ارعاب و ترساندن فعالان صنفی صادر شده است اما شورای هماهنگی اعلام می دارد که تشکل های صنفی و فعالان صادق، مقهور این احکام نمی شوند و به حرکت مدنی خود بر محور مطالبات صنفی و آموزشی با قدرت بیشتر ادامه خواهند داد.

شورای‌ هماهنگی‌ تشکلهای‌ صنفی فرهنگیان‌ ایران این اقدام نابخردانه و ظالمانه قاضی سفارشی این پرونده و دستهای آلوده پشت پرده آن را به شدت محکوم نموده و خواهان صدور دستور توقف این احکام و تشکیل یک دادگاه قانونی و بازخوانی پرونده‌های تشکیل شده است.
شورای هماهنگی نسبت به شناسایی و مجازات عوامل پشت پرده و غرض‌آلودی که سعی در امنیتی کردن و سیاه‌نمایی فعالیتهای صنفی و حق طلبانه فرهنگیان کشور را دارند تاکید دارد و این احکام را مصداق اقدام علیه امنیت ملی می‌داند.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی‌ فرهنگیان ایران
۹۷/۱۰/۴




پیام سپیده قلیان در باره حوادث هفت تپه، فولاد و برای رهائی ایران 

• سپیده قلیان، دانشجو – کارگری که در جریان اعتصاب هفت تپه بازداشت و یک ماه در زندان نگاه داشته شد در پیامی تاکید کرده است: مقاومت ادامه دارد. برای آزادی همه. برای آزادی کارگران فولاد. برای رهایی ایران …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
دوشنبه  ٣ دی ۱٣۹۷ –  ۲۴ دسامبر ۲۰۱٨

 


هفت تپه یک اتفاق تاریخی در گذشته‌ای دور برای درس و عبرت سیاسی کارگران نیست. آنچه که در هفت‌تپه گذشت، آغاز سیاست‌ورزی طبقاتی کارگران به شکل عیان و تمام عیار بود. سرکوب کارگران هفت‌تپه هم با دستگیری‌ها، نه آغاز شد و نه پایان یافت! سرکوب در هفت‌تپه با حمله‌ی همه جانبه به معیشت کارگران، با تصویب حداقل حقوق‌های تحقیر آمیز، با روی کار آمدن سیاست هار خصوصی سازی آغاز شده بود و اکنون نیز به شدت تداوم دارد.
افراد، گروه‌ها و جریانات مختلفی به اشکال گوناگون به حمایت از کارگران هفت تپه پرداختند. کارگران، معلمان، وکلا، فعالان اجتماعی و سیاسی، دانشجویان، و هر آنکه دل در گروی آزادی و عدالت اجتماعی دارد از هفت‌تپه حمایت کردند.
من هم به عنوان یک دانشجو و کارگر، مانند صدها تن از مردم شوش، به سبب نزدیکی محل زندگیم، حمایت از اعتراضات هفت تپه را با حضور در کنار آنها به جای آوردم. و البته این به مذاق نهادهای امنیتی خوش نیامد و بازداشت شدم.
در طول سی روز بازجویی مداوم، اتهاماتی همچون عضویت در گروه‌های سیاسی و تلاش برای سیاسی کردن هفت تپه به من زده شد. و من نمی‌دانم چه چیزی سیاسی‌تر و جدی‌تر از شعارهای چند هزار کارگر هفت‌تپه بود که من بخواهم دخالتی در وقوعش داشته باشم؟
سی روزی که با ضرب و شتم شروع شد و با شکنجه‌های روانی ادامه پیدا کرد و با وثیقه‌ی پانصد ملیون تومانی، چنان که گویی من مرتکب جنایت شده‌ام پایان یافت. در حال زندگی همچنان ادامه دارد…
مخاطبان این متن از یک سو رفقا و عزیزانی هستند که نگران وضعیت من بودند. و از سوی دیگر آنانکه از تخریب و تحقیر من در این مدت سرخوش شدند. سرخوشی‌شان مدام باد.
مقاومت ادامه دارد. برای آزادی همه. برای آزادی کارگران فولاد. برای رهایی ایران
سپیده قلیان
٣ /۱۰/ ۹۷




دومین روز تجمع کارگران بلبرینگ‌سازی تبریز برای معوقات مزدی 

 

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
دوشنبه  ٣ دی ۱٣۹۷ –  ۲۴ دسامبر ۲۰۱٨

 

اعتراض کارگران بلبرینگ‌سازی تبریز که از روز گذشته در واکنش به بی‌توجهی کارفرما به وضعیت پرداخت نشدن مطالبات مزدی آغاز شده بود، امروز نیز ادامه یافت.

فعالان صنفی کارگری شهرتبریز با اعلام خبر اعتراض صنفی دوباره کارگران بلبرینگ‌سازی مقابل ورودی کارخانه گفتند: امروز دومین روزی است که کارگران بلبرینگ‌سازی در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات صنفی‌شان، دست به اعتراض صنفی زدند.
به گفتهٔ کارگران، آنان تا پرداخت نشدن حداقل بخشی از مطالبات چهار ماهه‌شان، به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.
کارگران تصریح کردند: با وجود آنکه مدیریت کارخانه بلبرینگ‌سازی از حدود ۱۴ ماه پیش به دلیل افزایش مشکلات کارخانه از بخش خصوصی به هیات حمایت از صنایع سپرده شده است، اما همچنان در روند آغاز فعالیت تولیدی کارخانه اتفاق خاصی مشاهده نشده و مشکلات صنفی کارگران همچنان به قوت خود باقی است.

به گزارش ایلنا، روز یکشنبه نیز کارگران کارخانه «بلبرینگ‌سازی تبریز» در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود دست از کار کشیده و تجمع کردند.

کارگران علت برپایی این اعتراض صنفی خود را چهار ماه معوقات مزدی اعلام کرده‌اند.

این کارگران می‌گویند: “با وجود آنکه این واحد صنعتی از آبان ماه سال گذشته از بخش خصوصی به هیات حمایت از صنایع واگذار شده، ما هنوز بابت ۴ ماه مزد معوقه طلبکاریم”.

معترضان می‌‌گویند: “در طول ۱۴ ماه گذشته که این کارخانه تحت مسئولیت هیات حمایت از صنایع قرار گرفته، اتفاق خاصی در روند آغاز فعالیت تولیدی کارخانه مشاهده نشده و مشکلات مالی کارخانه همچنان به قوت خود باقی است”.

به گفته آنان؛ پیش از این بلبرینگ‌سازی به مدت یک دهه به بخش خصوصی واگذار شده بود که در نتیجه اجرای غلط قانون خصوصی‌سازی با مشکل کمبود نقدینگی مواجه شد و مطالبات مزدی‌ کارگران تا ۸ ماه به تاخیر افتاد.

به گفته کارگران کارخانه بلبرینگ‌سازی تبریز، این واحد یکی از موفق ترین واحدهای صنعتی استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود که تا پیش از سال ۹۱ محصولات آن به صورت پیش‌فروشی عرضه می‌شد اما در حال حاضر دچار رکود در تولید شده است.




تجمع خانواده های کارگران زندانی فولاد اهواز مقابل استانداری 

• امروز، دوشنبه سوم دی ماه خانواده‌های کارگران زندانی فولاد اهواز در اعتراض به ادامه ی بازداشت کارگران در مقابل استانداری در شهر اهواز تجمع کردند …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
دوشنبه  ٣ دی ۱٣۹۷ –  ۲۴ دسامبر ۲۰۱٨

 


امروز، دوشنبه سوم دی ماه خانواده‌های کارگران زندانی فولاد اهواز در اعتراض به ادامه ی بازداشت کارگران در مقابل استانداری در شهر اهواز تجمع کردند.

روی پلاکاردهائی که در دست کودکان و والدین کارگران به چشم می خورد، از جمله نوشته شده بود: «بابا منتظرت هستم»، «پدرم را آزاد کنید»، «پسرم را آزاد کنید»، «کارگر زندانی آزاد باید گردد» و «اقتصاد مقاومتی، کارگر زندانی»
همچنین بنابر گزارش ها، در اطلاعیه ای که امروز در شرکت فولاد اهواز پخش شد، از کارگران خواسته شد برای حمایت از خانواده های زندانیان به تجمع آن ها در برابر استانداری بپیوندند.

بیش از چهل و یک نفر از کارگران اعتصابی فولاد اهواز در جریان هجوم شبانه به خانه های آن ها در روزهای ۲۵ و ۲۶ آذر ماه بازداشت شدند. پانزده نفر از این کارگران به تدریج و با قرار وثیقه آزاد شدند، بیست و شش نفر از آن ها همچنان در بازداشت به سر می برند




استالین به آینده پیوست

 

اوضاع جهان متشنج و بغرنج می‌شود. تهدید روسیه و به مبارزه طلبی آن شدت می‌گیرد. اگر چنانچه میراثبجامانده از رفیق استالین نبود، آتش جنگ از مدتها پیش گُر گرفته بود.

مقدم بر همه، سخن از سپر موشکی- هسته‌ای در میان است. اما این موشکها و بمبهای اتمی فقط نوک کوه یخ هستند. جهش فوق‌العاده علمی و تأسیس کارخانه‌های منطبق با سطح علم، تربیت و آموزش دانشمندان و متخصصان متعهد آماده به کار که حاضر به فروش استعداد و تخصص خود به هیچ کس و به هیچ قیمتی نبودند، در کشور ویران شده در اثر جنگ الزامی بود.

همه تسلیحانت کنونی، از لیزرهای جنگی و روبات‌ها گرفته تا تفنگها و مهمات، ثمرات آن درختی هستند که رفیق استالین کاشت و بعمل آورد. استالین امروز در میان ما نیست. اما او ما را همچنانکه در همه این سالها از خطر برنامه‌های بمباران‌ اتمی آمریکا رهانید، نجات می‌دهد (اشاره است به برنامه‌های آمریکایی «طرح جامع» و «دراپشوت» در سالهای ١۹۴۵ و ١۹۴۹ برای بمباران اتمی ۲٠ شهر اتحاد شوروی. م.).

ثروت کشور به حساب کار و فقط کار، تولید ارزشهای مادی افزایش می‌یابد. تو گندم ‌کاشتی، من پارچه بافتم، ما محصول خود را مبادله کردیم و هر دو شکم سیر و لباس بر تن. این واقعیت را استالین در شیر مادر مستغرق کرد و به همین دلیل در دوره رهبری او کارخانه‌های جدید احداث گردیدند و کمباینهای تولیدی این کارخانه‌ها به کار در مزارع پرداختند، ثروت کشور افزوده گشت و قوی‌تر شد. و در عین حال، آنان که گندم کاشتند  و پارچه بافتند، به سوداگران و رباخواران، به سارقان دسترنج زحمتکشان تبدیل نگردیدند.

رویکرد علمی، برنامه‌ریزی، سازماندهی بهینه و همه‌جانبگی اقتصاد- این است مفهوم سوسیالیسم استالین. و چین کمونیستی دقیقا در سایه چنین رویکردی در طول ۴٠ سال اصلاحات، تولید ناخالص ملی خود را ۸٠ برابر افزایش داد، به ابرقدرت و کارگاه جهانی تبدیل گردید.

شارل دو‌گل، رئیس جمهور آینده فرانسه، در سرمای دسامبر سال ١۹۴۴ به دیدار استالین آمد. تا آن زمان کنفرانس تهران تشکیل شده بود که در آن استالین، روزولت و چرچیل سرنوشت جهان را تعیین کردند. جبهه دوم باز شد و چرچیل خطاب به دوگل اظهار داشت، که متحدین به کمک شما نیاز ندارند.

گفتگوی او با استالین پانزده ساعت بطول انجامید و استالین فرانسه را به لیست قدرتهای پیروز اضافه کرد. البته، نه با در نظرگرفتن خواهش، بلکه، با دوراندیشی برآورد نمود، که برای تضعیف موقعیت آنگلوساکسون‌ها لازم است.

دوگل از عظمت سیاسی استالین قدردانی کرد، و پس از درگذشت او این کلام زیبا را بر زبان راند: «استالین به گذشته نپیوست- استالین در آینده حل شد».

اما می‌دانیم، زمانی که محلول اشباع می‌شود، هنگامی که غلظت آن افزایش می‌یابد، رشد بلور‌ها آغاز می‌گردد. من مطمئن هستم، که در چنین فضای نفس‌گیر بطور قطع رهبر بلورین جدید، ذات نوین رفیق استالین ظهور خواهد کرد، که در شرایط کنونی باتکاء تجربه و دانش، بر اساس اصول سازماندهی سوسیالیستی جامعه و تولید، بار دیگر روسیه را در مسیر اقتدار و بزرگی، عدالت و شکوفایی هدایت خواهد کرد. و درک این واقعیت در حال رشد را که روسیه به استالین، به حاکمیت شورایی، به دوستی خلق‌ها و احترام به انسان کار نیاز دارد، هم آمارها و هم نظرسنجی‌ها بطور کامل ثابت می‌کنند.

پیام گنادی زیوگانوف صدر حزب کمونیست روسیه و رهبر فراکسیون کمونیستی در مجلس قانونگزاری (دوما)ی روسیه بمناسبت ١۴٠-مین سالروز تولد استالین

https://kprf.ru/party-live/cknews/181306.html

ا. م. شیری

https://eb1384.wordpress.com/2018/12/24

٣ دی- جدی ١٣۹۷




قدردانی اسماعیل بخشی از حمایت های مردمی 

مردم ایرانم، درود!

• یک روز بعد از گزارش های نگران کننده ای که از شکنجه ی اسماعیل بخشی نماینده ی کارگران هفت تپه در زندان منتشر شد، در نامه ای که از سوی او منتشر شده، اسماعیل بخشی از حمایت های گسترده ی مردمی از خود قدردانی کرده است …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
يکشنبه  ۲ دی ۱٣۹۷ –  ۲٣ دسامبر ۲۰۱٨

 


اخبار روز: یک روز بعد از گزارش های نگران کننده ای که از شکنجه ی اسماعیل بخشی نماینده ی کارگران هفت تپه در زندان منتشر شد، در نامه ای که از سوی او منتشر شده، اسماعیل بخشی از حمایت های گسترده ی مردمی از خود قدردانی کرده است. این نامه امروز – یکشنبه دوم دی – به طور گسترده ای در شبکه های اجتماعی همراه با عکس هایی از اسماعیل عبدی بعد از آزادی منعکس شده است. متن این نامه را در زیر می خوانید:

تقدیرنامه:
مردم ایرانم درود،
اسماعیل چگونه می‌تواند محبت سرشارتان را فراموش کند، چگونه می‌تواند در یادتان نباشد هنگامی که شما در سخت‌ترین لحظات زندگی ام به یادم بودید و مهرتان را بر من و خانواده ام باراندید،
در روزهای گذشته در شرایطی بودم که نه قلم یاری می‌کرد و نه ذهن و جانم، حتی واژه ها هم بامن بیگانه شده بودند، اما دیگر تاب این بار سنگین را ندارم، پس می‌کوشم با روح پریشانم، لکنت زبانم و قلم لرزانم، در ثنای قطره ای از مهرتان چیزی بنگارم.
ابتدا یاد میکنم از کارگران رنجدیده و با وفای هفت تپه و خانواده ی بزرگوارشان که تا روز آخر در کنار خانواده ام بودند و امروز که پس از گذشت چهل روز در محل کارم حاضر شده ام با اینکه دیگر معنای آزادی را نه میفهمم نه درک میکنم اندکی احساس آزادی کردم، ای آزاد دلان؛
یاد میکنم از تمام هم طبقه ای های کارگرم و از تمام تشکلات و سندیکاهای کارگری کشورم که حامی برادر کوچکشان بودند،
یاد میکنم از معلمان عزیزم، جامعه ی پزشکان و پرستاران مهربانم، بازاریان و تمام اصناف و انجمن هایی که مهروزانه برایم مهر ورزیدند،
یاد میکنم از هنرمندان و نویسندگان و شاعران خوش فکر و خوش ذوق کشورم،
و بسیار خاص و خیلی ویژه یاد میکنم از دانشجویان عزیزم، دانشجویان نازنینم، شاپرکان زیبایِ میهنم، فرزندان رعنایِ سرزمینم، دوستتان دارم!
و در آخر در جواب همه ی عزیزانم که در ایام بازداشت شعارِ «من هم اسماعیل بخشی هستم» را یا گفتند یا نوشتند تا هم مرا حامی باشند و هم خانواده ی غمگینم را دل آرام، پاسختان میدهم: «من هم فدایی شما هستم»

اسماعیل بخشی
۱۳۹۷/۱۰/۲




ادامه ی بازداشت ۲۹ کارگر گروه ملی صنعتی فولاد اهواز 

• ظهر امروز هیاتی از مقامات و ماموران امنیتی به گروه ملی فولاد اهواز رفتند و به کارگران اعلام کردند اکثر بازداشت شدگان به این زودیها آزاد نخواهند شد و نسبت به از سر گیری اعتراض به آنان هشدار دادند …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
شنبه  ۱ دی ۱٣۹۷ –  ۲۲ دسامبر ۲۰۱٨

 

ظهر امروز هیاتی مرکب از دادستان خوزستان، معاون سیاسی امنیتی استاندار و مدیر کل اطلاعات استان همراه با تعداد زیادی از مامورین امنیتی وارد گروه ملی فولاد اهواز شدند و ضمن بازدید کوتاهی از برخی خطوط تولیدی در حال اماده سازی، به کارگران حاضر در محل اعلام کردند اکثریت همکاران بازداشتی شما به این زودیها آزاد نخواهند شد و نسبت به ادامه اعتصاب و از سر گیری اعتراض به آنان هشدار دادند.

به گزارش اتحادیه ی آزاد کارگران ایران، پس از خروج دادستان و هیات همراه از شرکت، تعدادی از مامورین امنیتی که به اتفاق آنان وارد شرکت شده بودند به حضور خود در محل ادامه دادند و با تهدید کارگران نسبت به از سرگیری اعتراض از آنان خواستند تا مسائل مطروحه از سوی دادستانی مبنی بر ادامه حبس کارگران بازداشتی و هشدار به از سر گیری اعتراض را به اطلاع کارگران دیگر شیفتها نیز برسانند.
از سوی دیگر، صبح امروز خانواده های تعدادی از کارگران بازداشتی که طبق وعده قبلی قرار بود امروز آزاد شوند با مراجعه به دادگاه پیگیر ازادی عزیزانشان شدند اما قاضی مربوطه به وکیل آنان اعلام کرد من کاره ای نیستم و تا زمانی که اداره اطلاعات نخواهد نمیتوانم کسی را آزاد کنم.
حضور ظهر امروز دادستان خوزستان همراه با برخی مقامات بلند پایه امنیتی در گروه ملی صنعتی فولاد اهواز و تهدید کارگران و تاکید بر تداوم حبس کارگران بازداشتی از سوی ایشان در حالی صورت گرفته است که استاندار خوزستان امروز در یک فرافکنی رسانه ای اعلام کرد ۲۰ نفر از کارگران بازداشتی آزاد شده اند و قرار است مابقی آنان نیز آزاد شوند.
بنا بر اخرین خبرهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، بعد از ظهر امروز سه نفر دیگر از کارگران بازداشتی گروه ملی صنعتی فولاد به نامهای مجید جنادله، علی عقبی و آرش محمدپور آزاد شدند و در حال حاضر ۲۹ کارگر همچنان در بازداشت هستند.