استقبال روحانی، پوتین و اردوغان از خروج آمریکا از سوریه 

 

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
پنج‌شنبه  ۲۵ بهمن ۱٣۹۷ –  ۱۴ فوريه ۲۰۱۹

 


ایران، روسیه و ترکیه بعد از پایان نشست یک روزه در سوچی، با انتشار بیانیه مشترکی از خروج احتمالی آمریکا از سوریه استقبال کردند.
در این بیانیه که ۱۴ بند دارد، سه کشور، خروج احتمالی آمریکا از سوریه را گامی در راستای ثبات و امنیت بیشتر در این کشور ارزیابی کردند.

به گزارش یورو نیوز، در بند ششم این بیانیه به وضعیت شهر ادلب پرداخته شد و سه کشور نگرانی خود را در ارتباط با تلاش‌های «گروه تروریستی» هیات تحریر شام برای گسترش کنترل بر این منطقه اعلام کردند. سه کشور همچنین بر عزم خود برای نابودی نهایی گروه‌هایی چون داعش، جبهه النصره و تمامی «افراد، گروه‌ها، تشکل‌ها که به داعش یا القاعده وابسته‌اند یا از سوی شورای امنیت سازمان ملل به عنوان گروه تروریستی شناخته شده‌اند» تصریح کردند.
روسای جمهور سه کشور پس از پایان نشست در کنفرانس خبری شرکت کردند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

حسن روحانی، رئیس جمهور اسلامی در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به اینکه نگرانی دولت ترکیه از آینده دولت سوریه نیست گفت: «همچنین این نگرانی به آینده کردها هم مربوط نمی‌شود، بلکه تنها نگرانی به آینده گروه‌های تروریستی مرتبط می‌شود. برای این کار هم باید گروه‌های تروریستی به صورت کامل از بین بروند و ما باید برخورد خود را با این گروه‌ها تشدید کنیم تا بتوانیم تمامیت ارزی سوریه را کاملا حفظ کنیم.»
روحانی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به موضوع بازگشت آوارگان سوری به کشورشان گفت: «باید توجه داشته باشیم که این آوارگان چرا کشور را ترک کردند؟ به خاطر ناامنی و تروریسم. در نتیجه ما باید این ریشه را حل کنیم. تا زمانی که نتوانیم تروریسم و ریشه‌هایش را به صورت کامل از سوریه پاک کنیم، سرمایه‌گذاران خارجی هم برای سرمایه‌گذاری و بازسازی سوریه پیش قدم نخواهند شد.»

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز در بخشی از صحبت‌هایش در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران با اشاره به عملی نشدن وعده‌های کشورهای اروپایی در خصوص کمک‌های مالی گفت: «اتحادیه اروپا و کشورهای حاشیه خلیج فارس در حرف زدن بسیار عالی هستند اما وقتی پای عمل می‌رسد خبری نیست. اتحادیه اروپا قرار بود ۶ میلیارد یورو برای بازسازی سوریه و تسهیل بازگشت آوارگان کمک مالی کند، این در حالیست که تا کنون ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو از سوی اروپا برای این امر تخصیص داده شده است. کشورهای خلیج فارس هم اگر مربوط به تسلیحات باشد، حسابی خرج می‌کنند، اما وقتی کار به بازسازی و کمک به آوارگان سوری می‌رسد هیچ گامی بر نمی‌دارند.»
اردوغان همچنین با اشاره به اینکه بیش از ۳ میلیون پناهنده سوری در ترکیه حضور دارند افزود: «از این تعداد تنها ۳۱۰ هزار نفر به کشورشان بازگشته‌اند. ضمن اینکه ما ۳۵ میلیون دلار از بودجه خودمان برای بازسازی سوریه اختصاص دادیم و برای اینکه بتوانیم بازگشت این آوارگان را به کشورشان تسهیل کنیم باید صلح و ثبات به این کشور بازگردد و همچنین مناطق کاهش تنش را افزایش دهیم.»

همچنین در حاشیه این نشست روسای جمهور سه کشور دیدارهای دوجانبه‌ای هم باهم داشتند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در دیدار با روحانی با ابراز همدردی در رابطه با حمله زاهدان – خاش، به ایران و خانواده‌های قربانیان تسلیت گفت.
پوتین با اشاره به اینکه تمام مسائل بین ایران و ترکیه و روسیه در خصوص سوریه حل نشده است اظهار داشت که برگزاری این نشست‌ها می‌تواند ضمن تقویت روابط دوجانبه زمینه را برای حل اختلافات در موضوع سوریه هموار کند.
رئیس جمهوری روسیه در دیدار با حسن روحانی با یادآوری اینکه مبادلات بازرگانی بین دو کشور از ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۱۸ به میزان ۷.۵ درصد افزایش یافته و به رقم یک و نیم میلیارد دلار رسیده است گفت: «قابل توجه است که واردات از ایران به روسیه بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است. طرح‌های مشترک ما در زمینه انرژی هسته‌ای، نفت و گاز و دیگر عرصه‌ها در حال توسعه و با موفقیت در حال تحقق هستند. ما از این مساله بسیار خوشحالیم و امیدواریم که نشست امروز ما انگیزه مضاعفی برای توسعه روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها به وجود آورد.»‎
حسن روحانی هم با استقبال از بهبود روابط دو کشور افزود: «روابط ما و روسیه به سمت راهبردی شدن در حرکت است. ما رایزنی‌های سازنده‌ای در زمینه مسائل مهم دستورکار بین المللی و دستورکار منطقه‌ای، از جمله درباره سوریه و همکاری‌های ما در حل و فصل مشکلات این کشور داریم که با موفقیت پیش می‌روند.»
روحانی همچنین اظهار داشت: «البته مسلما لازم است تا اقدامات دیگری در جهت حل و فصل مسائل سوریه صورت بگیرد تا آینده این کشور و همچنین تمامیت ارضی آن که اهمیت زیادی برای ما دارد، تامین شود. من امیدوارم که گام‌های جدیدی در جریان نشست سران کنونی برداشته شود.»

دیدار پوتین و اردوغان
در حاشیه این نشست، رئیس جمهوری روسیه با همتای ترک خود نیز دیدار کرد. پوتین در این دیدار گفت که روسیه و ترکیه می‌توانند با همکاری یکدیگر به اهدافشان در سوریه دست یابند.
پوتین همچنین ابراز اطمینان کرد که نشست سران سه‌جانبه امروز در سوچی، انگیزه جدیدی برای حل و فصل اوضاع در سوریه به وجود خواهد آورد.
پوتین گفت: «امروز در سوچی چهارمین نشست سران سه‌جانبه کشورهای ضامن صلح در چارچوب مذاکرات آستانه برگزار می شود و من اطمینان دارم که ما می‌توانیم انگیزه جدیدی به عادی سازی اوضاع در سوریه، چه در عرصه زمینی و چه در چارچوب تلاش‌ها در جهت حل و فصل سیاسی-دیپلماتیک و از سرگیری گفت‌وگوها بین سوری‌ها بوجود آوریم.»
رئیس جمهوری ترکیه نیز در این دیدار تاکید کرد موانع در مسیر تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.
وی همچنین افزود: «خروج نیروهای آمریکا از سوریه آزمون بسیار مهمی خواهد بود. هر چند هنوز عدم قطعیتی درباره این موضوع وجود دارد».
رجب طیب اردوغان همچنین در این دیدار با حمایت از ایده منطقه حائل یا امن در شمال سوریه که آن را مرتبط با امنیت ملی ترکیه دانست، گفت: «روسیه نیز با نگاهی مثبت و سازنده این موضوع را دنبال می کند که از این بابت خرسندیم.»




تظاهرات اعتراضی معلمین در چندین شهر 

• امروز ۲۵ بهمن معلمان شاغل و بازنشسته در چندین شهر از جمله مشهد، ارومیه، اردبیل، سنندج، کرمانشاه و مریوان بار دیگر در برابر ادارات آموزش و پرورش تجمع های اعتراضی برپا کردند …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
پنج‌شنبه  ۲۵ بهمن ۱٣۹۷ –  ۱۴ فوريه ۲۰۱۹

 


امروز ٢٥ بهمن معلمان شاغل و بازنشسته در چندین شهر بار دیگر در برابر ادارات آموزش و پرورش تجمع های اعتراضی برپا کردند. این تجمع ها بنابر فراخوان هایی که از قبل منتشر شده بود صورت گرفت. بنابر گزارش ها، شهرهای مشهد، ارومیه، اردبیل، سنندج، کرمانشاه و مریوان از جمله شهرهایی بوده اند که معلمان در برابر ادارات آموزش و پرورش تجمع کردند.

آزادی فوری معلمان زندانی، تحصیل رایگان برای همه کودکان، لغو طرح معلم تمام وقت و درمان رایگان از جمله شعارها و خواست های معلمان بود. علاوه بر این مطالبات که گاه از سوی معلمان فریاد زده می شد و در بنرها و پارچه نوشته ها نیز به چشم می خورد، شعارهایی در مورد وضعیت نابسامان اقتصادی کشور، فقر و گرانی توسط معلمان سر داده شد.

به گزارش اتحادیه ی ازاد کارگران ایران شعارهای معملین در تجمع کرمانشاه عبارت بود از:
معلم زندانی أزاد باید گردد،
تا حق خود نگیریم از پا نمی نشینیم،
کارگر ، معلم، دانشجو اتحاد اتحاد،
نیاز ما این زمان معیشت است و درمان،
شاغل، بازنشسته اتحاد اتحاد،
آموزش رایگان حق مردم ایران،
بودجه ی همسان سازی تامین باید گردد،
تشکل، تجمع حق مسلم ماست،
کرمانشاه آواره حق جنگی نداره،
حقوق ما ریالیه اختلاسها دلاریه.




گزارشی از آخرین وضعیت اسماعیل بخشی و سپیده قلیان 

همچنان در انفرادی 

• اسماعیل بخشی و سپیده قلیان کماکان در بازداشت به سر می برند و برای تکذیب اظهاراتشان در مورد شکنجه تحت فشار قرار دارند …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
چهارشنبه  ۲۴ بهمن ۱٣۹۷ –  ۱٣ فوريه ۲۰۱۹

 


اسماعیل بخشی، فعال کارگری و سپیده قلیان فعال مدنی، که بدنبال پخش اعترافات اجباری ایشان در صداوسیما مجددا بازداشت شدند، کماکان در بازداشت به سر می برند. طبق گزارش ها آن ها تحت فشار شدید جهت اظهار ندامت از اعلام عمومی موضوع شکنجه خود هستند. یکی از اتهامات جدید اسماعیل بخشی نماینده کارگران نیشکر هفت تپه، «نشر اکاذیب» است که در شعبه چهار بازپرسی دزفول پرونده ای علیه او تشکیل شده و شاکی این پرونده محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، اسماعیل بخشی، فعال کارگری و سپیده قلیان، فعال مدنی که از ۳۰ دی ماه در بازداشت هستند، تحت فشار شدید قرار گرفته‌اند تا از افشاگری درباره شکنجه در دوران بازداشت قبلی خود اظهار ندامت کنند. آن ها در روزهای گذشته و در زمان بازداشت مجدد تحت فشار قرارگرفته اند تا به اجبار اعتراف کنند مبنی بر اینکه شکنجه ای در کار نبوده و چنین ادعایی توسط به اصطلاح معاندین و رسانه های مخالف نظام به آنها دیکته می شده است، و حتی این احتمال وجود دارد که اعترافات تلویزیونی جدیدی در راه باشد.

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان روز چهارشنبه ۳ بهمن ماه در اهواز با خانواده های خود ملاقات کردند. در این ملاقات کوتاه اجازه اطلاع رسانی در مورد محل نگهداری، اتهامات مطروحه و وضعیتشان به آنها داده نشده است. از طرفی یکی از بازداشت شدگان با علامت و اشاره از ضرب و شتم‌شان خبر داده است، اما ماموران اجازه نداده اند جزئیات این موضوع در ملاقات مطرح شود.

دادستان کشور محمدجعفر منتظری در خصوص آخرین وضعیت پرونده اسماعیل بخشی، گفته است: پرونده اعمال و کارهایی که این فرد انجام داده است، مفتوح و در حال رسیدگی است.
فرزانه زیلابی، وکیل دادگستری که وکالت اسماعیل بخشی را بر عهده دارد، به شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش احضار شده است. طبق بیانات خانم زیلابی ابلاغیه ارسالی مبنی بر این بوده است که ایشان به عنوان مطلع روز یکشنبه ۲۱ بهمن ماه در شعبه مذکور حضور یابد، وی گفته است چنین امری فشار بر وکیل پرونده محسوب شده و جمع دو عنوان وکیل و مطلع در یک پرونده صحیح نمی باشد.




شکایت به سازمان جهانی کار 

• اتحادیه آزاد کارگران ایران از سازمان جهانی کار خواسته است دستگیری جعفر عظیم زاده، پروین محمدی و دیگر فعالین کارگری در ایران را به عنوان نقض آشکار حقوق انسانی کارگران در ایران مدنظر قرار دهد …

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
چهارشنبه  ۲۴ بهمن ۱٣۹۷ –  ۱٣ فوريه ۲۰۱۹

 


اتحادیه ی آزاد کارگران ایران در نامه ای به دبیر کل سازمان جهانی کار، نسبت به دستگیری جعفر عظیم زاده و پروین محمدی دو تن از مسئولان این اتحادیه و نیز دیگر کارگران بازداشتی، خواهان دخالت این سازمان برای آزادی کارگران زندانی و تحت فشار گذاشتن حکومت ایران به منظور اجرای مقاوله نامه های این سازمان شده است.
در نامه ی اتحادیه ی آزاد کارگران ایران که روز ۲۴ بهمن منتشر شده و رونوشت آن به تمام اتحادیه های کارگری و نهادهای مدافع حقوق بشر ارسال شده، آمده است:

احتراماً به عرض می رساند:
جعفر عظیم زاده رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران روز ۲۹ ژانویه (نهم بهمن) با حمله نیروهای امنیتی دستگیر شده و لوازم شخصی و لب تاپ و گوشی های تلفن ایشان را نیز ضبط نموده اند. متعاقب با آن با حمله به منزل پروین محمدی نائب رئیس هیأت مدیره اتحادیه، ایشان را بازداشت و تمام لوازم شخصی ایشان را نیز ضبط کرده اند. جعفر عظیم زاده که بعد از دستگیری در سال ۲۰۱۴ (۱٣۹٣) بخاطر فعالیت های صنفی و کارگری به شش سال حبس محکوم شده بود و در اعتراض به امنیتی کردن فعالیت های صنفی توسط سیستم قضایی و نهادهای امنیتی در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده بود بعد از ۶٣ روز اعتصاب به مرخصی درمانی آمد که در نتیجه این اعتصاب غذای طولانی به صدمات جسمی شدیدی از قبیل ناراحتی قلبی و زخم معده دچار شده است. دستگیری جعفر عظیم زاده برای تحمل حکم حبس شش ساله صورت گرفته و هم اکنون در زندان اوین بسر میبرد. ضمن اینکه دستگیری پروین محمدی بدون ارائه هیچ نوع مدرک و دلیلی صورت گرفته و بعد از انتقال ایشان به زندان اوین تاکنون اجازه ملاقات و تلفن نداشته و خانواده ایشان نسبت به وضعیت پروین در بیخبری کامل بسر میبرند و مسئولین دادسرای مستقر در زندان اوین با بی اعتنایی به پیگیری های خانواده ایشان و دیگر اعضای اتحادیه از پاسخگویی نسبت به وضعیت پروین محمدی امتناع میکنند که با توجه به بیماری دیسک کمر و میگرن شدید پروین نگرانی خانواده ایشان مضاعف گشته است.
دستگیری این دو همکار ما همزمان با روند جدیدی از سرکوب کارگران در ایران اتفاق افتاده است. اخیراً و بدنبال اعتصاب کارگران شرکت هفت تپه و فولاد اهواز نهادهای امنیتی با دستگیری تعداد زیادی از کارگران هفت تپه از جمله اسماعیل بخشی و علی نجاتی و همچنین بیش از چهل نفر از کارگران فولاد اهواز به سرکوب خواست و مطالبات این کارگران اعتصابی پرداختند. این موارد در حالیست که برای تعداد زیاد دیگری نیز از کارگران، پرونده های قضایی تشکیل شده و احتمال صدور احکام حبس و زندان برایشان وجود دارد.
گستردگی نقض حقوق کارگران در گزارش های هرساله سازمان عفو بین الملل به تفصیل عنوان شده است.
این تعرض نیروهای امنیتی به کارگران در حالی صورت میگیرد که هر بار دولت ایران نمایندگان تشکل دولتی خانه کارگر را به نشست های ILO میفرستد و با ریاکاری وضعیت فلاکتبار ما کارگران را در گزارش هایش نزد سازمان جهانی کار لاپوشانی کرده و تصویر دیگری در این باره ارائه می دهد و در عوض کارگران را مورد سرکوب قرار داده و به جای پاسخگویی به خواست کارگران، آنان را دستگیر کرده و مورد آزار و اذیت قرار می دهد.

در ایران کارگران اجازه ایجاد تشکل خود را ندارند و کارگرانی که برای پیگیری خواست و مطالبات خود دست به ایجاد تشکل های کارگری خود میزنند با خشن ترین سرکوب ها مواجه میشوند و دولت ایران کوچکترین اعتنایی به حقوق کارگران ندارد و با ارائه گزارش های دروغین به مجامع بین المللی قصد دارد تا نگذارد صدای ما کارگران به شما برسد.

جناب آقای دبیرکل!
با وجودی که کشور ایران یکی از اولین کشورهایی بود که به سازمان جهانی کار پیوست و اولین مقاوله نامه را در سال ۱۹۵۷ امضا کرد، اکنون و پس از گذشت ۶۲ سال از این تاریخ، جمهوری اسلامی ایران کماکان از امضای تعداد زیادی از مقاوله نامه های این سازمان سرباز زده است، از جمله سه مقاوله نامه پایه ای سازمان جهانی کار (٨۷، ۹٨، ۱٣٨) که دو مقاوله نامه از آن ها (٨۷ و ۹٨) مربوط به حق تشکل یابی و سازمان دهی نشست ها و پیش برد مذاکرات جمعی است.
در واقع دولت ایران نه تنها از امضای این مقاوله نامه ها سر باز می زند، بلکه با تمام فعالان کارگری که کوچک ترین تلاشی در این جهت داشته باشند با شدت و خشونت برخورد می کند. نمونه جعفر عظیم زاده و پروین محمدی یکی از این موارد هستند.
اکنون این دو عضو اتحادیه ما در زندان بسر میبرند تنها به این دلیل که از خواست و مطالبه خود و هم طبقه ای هایشان دفاع کرده اند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با ارسال این نامه از شما درخواست می کند به سبب مسولیتی که برعهده دارید این موضوع را به عنوان یک مورد نقض آشکارحقوق انسانی کارگران در ایران مد نظر قرار داده و با توجه به بی گناهی جعفر عظیم زاده و پروین محمدی و دیگر کارگران زندانی موکداً از مقامات مسئول در ایران بخواهید حکم آزادی بی قید و شرط ایشان را صادر کنند و رفع منع قضایی از این کارگران صورت گیرد.




دیکتاتوری بیرحم مذهبی در ایران را محکوم کنید! 

سیمای مذهب ارتجاعی در پشت نقاب سیاه داعش “حکومت اسلامی” پنهان نیست. آشکار است. جای 12 ضربه ی سیم بر پشت کارگر گرسنه که برای دستمزد عقب افتاده اعتصاب می کند، و یا “محکوم” گرسنه ی دیگر آن را بر ملا می سازد

انقلاب بزرگ بهمن 57 مردم میهن ما را اسلام ارتجاعی مصادره کرد تا آن را با عنوان “انقلاب اسلامی” در خدمت نظام سرمایه داری وابسته به اقتصاد جهانی امپریالیستی قرار دهد با این هدف که حاکمان کنونی را به مالکین جان و مال مردم بدل سازد

به دیکتاتوری ولایی و نظام سرمایه داری وابسته پایان دهیم. به خصوصی سازی زندگی اجتماعی پایان دهیم. آزادی و عدالت اجتماعی را به ایران بازگردانیم

 

ا

 

 




طرح خروج کارگاه های زیر ۱۰ نفر در روستاها از شمول قانون کار 

نگاه شود همچنین به مقاله ی پرمظمون فروزان افشار در همین صفحه با عنوان تجاری سازی بیکاری

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
سه‌شنبه  ۲٣ بهمن ۱٣۹۷ –  ۱۲ فوريه ۲۰۱۹

 


طرح خروج کارگاه های زیر ۱۰ نفر در روستاها از شمول قانون کار دوباره در دستور مجلس قرار گرفته است. به نظر فعالین کارگری، این طرح گامی دیگر جهت استثمار بیشتر کارگران بوسیله مقررات زدایی از نیروی کار است.

مطابق گزارش ۷ دی‌ماه خبرگزاری مهر: “تحت عنوان «بستهٔ حمایتی برای اشتغال در روستاها» قرار بود با الحاق یک تبصره به مادهٔ ۴۱ قانون کار، کارفرمایان مشاغل ایجاد شده در روستاها با کمتر از ۱۰ نفر کارگر، از شمول حداقل مزدی خارج شوند و پرداخت دستمزد، حق بیمه و سایر مزایای متعلقه کارگران این مشاغل در روستاها صرفاً بر اساس قرارداد بین کارگر و کارفرما تعیین شود.
بر اثر اعتراضات تشکل ها و فعالان کارگری این طرح مسکوت ماند و حالا دوباره بعد از چند ماه مطرح شده است. هر بار تحت عنوان ایجاد اشتغال و به بهانه ایجاد اشتغال، می خواهند از نیروی کار در روستاها کاملا مقررات زدایی کنند.
این تنها نیروی کار در روستا نیست که مشمول مقررات زدایی می شود. از شروع سال نود و هفت قرار شد بیست درصد سهم کارفرمایان برای کارگاههای زیر پنج نفر را دولت بپردازد اما طی پنج سال گذشته دولت گام به گام از انجام تعهدات خود شانه خالی کرده و هربار طرحی ارائه میدهد که هرچه بیشتر نیروی کار را از شمول قوانین جاری خارج و سرنوشت آن ها را به دست امیال و منافع کارفرمایان می سپارد.




مادر لطفی در کنار«انوش» ها آرام گرفت

نویدنو  23/11/1397 

سخنرانی دکتر زرافشان

 


 




فقر؛ سخنان روحانی و خودکشی مادر پس از به قتل رساندن دو فرزند خردسالش 

اخبار روز: www.akhbar-rooz.com 
دوشنبه  ۲۲ بهمن ۱٣۹۷ –  ۱۱ فوريه ۲۰۱۹

 

حسن روحانی امروز در مراسم سالگرد انقلاب بهمن در سخنرانی اش در ارتیاط با دستاوردهای انقلاب و حکومت اسلامی گفته است که در عرض چهل سال گذشته امید به زندگی در ایران ۲۰ سال افزایش داشته که این رقم در سایر کشورها ۱۰ سال بوده است
این در حالی است که روز گذشته یکی از اهالی روستای چغاجانعلی از توابع کرمانشاه به زندگی خود و دو فرزند خردسالش خاتمه داد. گفته می‌شود وی به دلیل فقر و تنگ دستی دست به این کار زده است.

روز یکشنبه ۲۱ بهمن‌ماه ۹۷، زهرا رحمتی، از اهالی روستای چغاجانعلی از توابع کرمانشاه، به زندگی خود و دو فرزند خردسالش خاتمه داد.
یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند گفته است: “وی دو فرزند خردسالش به نام‌های علیرضا ۶ ساله و امیرعباس ۳ ساله را به وسیله طناب دار کشته و نهایتاً به زندگی خود نیز پایان داده است. نزدیکان وی دلیل این کار را فقر و تنگدستی عنوان کرده‌اند”.

در مهرماه سال جاری نیز، یک شهروند اهل فیروزآباد استان فارس به دلیل فقر پس از قتل همسر و دختر ۹ ساله با شلیک اسلحه سوزنی، به زندگی خود نیز پایان داده بود.

همچنین در تاریخ ۱۵ شهریورماه سال جاری نیز زنی در استان ایلام بر اثر فقر و نداری اقدام به خوردن قرص برنج کرده و بعد از اعزام به بیمارستان و ناامید شدن پزشکان از بهبودی وی، مرد خانواده که طاقت این مصیبت را نداشته نیز اقدام به خوردن قرص برنج کرده و هر دو جان خود را از دست دادند.