بزرگترین، ددمنشانهترین و آدمکُشترین پیمان جنگی جهان ۷۵ ساله شد
ناتو ۷۵ ساله وارد عمیقترین بحران مشروعیت خود شد. ۷۵ سال، بارها شنیدهایم که “روس ها” – پیمان ورشو میآیند، کودکان را می کُشند و به زنان تجاوز میکنند.
اما نه پیمان ورشو و نه روسها بعد از بسته شدن پیمان ورشو، هرگز به ناتو یا یک کشور بیطرف در اروپا حمله نکردند.
در آرشیوهای پیمان ورشو پس از پایان جنگ سرد، هیچ مدرکی برای اثبات برنامه برای حمله و اشغال کشوری پیدا نشد، اما برنامههایی برای چگونگی دفع حمله ناتو وجود داشت.
پیمان ورشو همیشه یک پیمان دفاعی بود که در مقابل ناتو ساخته شد و تا آخرین روز به برنامه دفاعی خود وفادار بود.
پس از بسته شدن پیمان ورشو، ناتو هم میبایست درهای خود را تخته کند، ولی ناتو در یوگوسلاوی، سومالی، لیبی، عراق و افغانستان جنگ راه انداخت.
با این که دروغگوییهای ۷۵ سال ناتو و امپریالیسم امریکا در بارهی پیمان ورشو و روسها هیچ پایهی واقعی نداشتهاست، سیاستمداران خودفروخته اروپا زیر فشار امپریالیسم امریکا هنوز همان دروغها را با رنگ و بوی جدیدی تکرار میکنند.
انحصارهای اسلحهسازی امپریالیستی دولتها را مجبور به خرج تریلیونها دلار برای محافظت از خود در برابر یک تهدید خیالی که هرگز اتفاق نیافته است و نخواهد افتاد میکنند. بودجه نظامی روسیه ۸ درصد بودجه جنگی ناتو است. اگر روسیه و چین تهدید بزرگی هستند، چرا آن ها ۶۰۰ پایگاه نظامی در سراسر جهان مانند امپریالیسم امریکا ندارند؟
ناتو برای تامین منافع انحصارهای اسلحهسازی از همهی کشورهای عضو میخواهد که ۲٪ از تولید ناخالص داخلی را صرف خرید اسلحه کنند. دولتهای عضو ناتو از رفاه مردم خود میدزدند تا یک اقتصاد جنگی را بنیان گزاری کنند.
دلیل اصلی رشد میلیتاریسم در اروپا را باید مقابله بورژوازی اروپا زیر رهبری امپریالیسم امریکا با جهان چندقطبی دانست که هر روز با قوی شدن چین، هند، روسیه، آسیا و افریقا استوارتر می شود.