روحانی: مقام رهبری موافق وزارت آقای ظریف در دولت یازدهم و دوازدهم و مخالف استعفا ایشان بودند!
برخی از کج اندیشان، بدون هیچ دلیلی مارکسیستی، آقای خامنه ای را رهبر “نگاه به شرقیان” که خط “ضدامپریالیستی” دارند معرفی می کنند.
این گروهها به جای یک تحلیل طبقاتی، زیر سایه بورژوازی نظامی قرار می گیرند و قبضه کردن کامل حاکمیت را در دست این لایه بورژوازی انگلی مثبت می دانند.
این دسته ها قبول نمی کنند که سرمایه داری با شیوه نئولیبرالیستی، خط اقتصادی همه ی لایه های بورژوازی انگلی در نظام سرمایه داری- دینی جمهوری اسلامی است.
این دسته ها پنداربافانه فقط بورژوازی بوروکراتیک به رهبری سیاسی روحانی را طرفدار غرب می دانند و آقای ظریف را به عنوان سردمدار آن معرفی می کنند. نظر ولی فقیه چیست؟
به گزارش خبرآنلاین، روحانی رییس جمهور پیشین در باره ی هماهنگی با ولی فقیه در باره ی انتخاب وزیرها گفت:
“من تمام وزرای دولت را بدون استثنا با ایشان چک کردم. درباره بعضی وزرا ایشان نظری نمیدادند اما مثلا از آقای حجتی در وزارت جهاد کشاورزی راضی بودند. دکتر روحانی در پاسخ به سؤالی راجع به دکتر ظریف گفت: در ابتدای دولتهای یازدهم و دوازدهم که وزرا را با رهبری چک کردم، ایشان موافق وزارت آقای ظریف بودند”. حتا (خامنه ای) «مقام عالیرتبه نظام طی مرقومهای کوتاه خطاب به ظریف استعفای او را به مصلحت کشور ندانسته است.»
سیاست خارجی کلی جمهوری اسلامی آشتی با امپریالیسم و توافق برجام و برداشتن تحریم ها است، به شرطی که این سازش چندان مانع سیاست بلندپروازانه آن در خاورمیانه نشود.
هیچ شکی نیست که هم اکنون بورژوازی نظامی با همکاری بورژوازی تجاری حاکمیت را قبضه کرده است. به گزارش خبرآنلاین موسوی لاری گفت: “در دولت رئیسی پروژههای اقتصادی به نهادهای نظامی و امنیتی واگذار میشود.”
دیگر لایه های بورژوازی انگلی با وجود مخالفتها در خط کلی داخلی و خارجی با این لایه ی بورژوازی موافق هستند.