غارت ثروت مردم توسط بورژوازی تجاری با استفاده از امتیاز سوآپ نفت

آقای خمینی در سخن، کارگران را صاحب کشور می دانست، ولی در عمل یک راه رشد اقتصادی برگزید که چیزی بیشتر از سرمایه داری با رنگ و بوی اسلامی نبود. خمینی به بورژوازی تجاری به رهبری سیاسی هیئت موتلفه میدان داد تا به غارت زحمتکشان بپردازد. پس از آن بورژوازی تجاری، یکی از لایه های تاثیر گزار بورژوازی انگلی در حاکمیت جمهوری اسلامی شده است و هم اکنون با کمک بورژوازی نظامی حاکمیت را در دست خود قبضه کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده چندین دوره مجلس و استاد علوم سیاسی،  درباره تحریم‌ها و وزیر پیشین صادق محصولی گفت:

“تحریم به سود کاسبان تحریم است. وقتی اولین‌بار در مجلس از کاسبان تحریم نام بردم، این روزها را پیش‌بینی می‌کردم. در مجلس هشتم، در مخالفت با فردی صحبت کردم که می‌خواست وزیر کشور شود. گفتم آقای فلانی، یک‌ نفر را به غیر از خودت نام ببر که امتیاز سوآپ نفت داشته باشد. این مسئله ممنوع است و فقط شرکت ملی نفت به نمایندگی از دولت و ملت ایران می‌تواند این کار را انجام بدهد”.

وی افزود: “این شخص امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که ما برای کشور عراق که تحریم بود، دل می‌سوزاندیم، او نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت. سپس امتیاز سوآپ گرفته و در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد. او تیلیاردر شده بود و الآن نیز یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی حکومتی است”.

“ما دلمان برای کشور عراق می‌سوخت اما ایران بدتر از آن شده است. یعنی دهان آقایان از نفت تحریم شده شیرین شده است، شرکت درست کردند و نفت را می‌فروشند. چه غوغاهایی بر پا شده است برای اینکه نفت ایران را با تخفیف بیشتری بفروشند، بعد می‌گویند تحریم نعمت است. کجا تحریم نعمت است؟”