مجلس از ترس شورش مردم خشمگین لایه بودجه نئولیبرالیستی را رد کرد

لایحه بودجه دولت نئولیبرالیستی رئیسی آنقدر آغشته به ریاضت کشی بود که از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رد شد. گویا مجلس تصویری بهتری از خشم مردم دارد و از بروز دوباره اعتراض ها می ترسد. خیلی از نمایندگان از عدم همسان سازی حقوق بازنشستگان نگران هستند. دولت نئولیبرالیستی گفت که بودجه یک میلیارد دلاری برای تامین این کار را ندارد. یادآوری شود که همین دولت نزدیک به ۴ میلیارد دلار برای تقلب خرید چای به دوستان خود پیشکش کرد.

علاوه بر این، تصمیم به افزایش ۵۰ درصدی مالیات از مردم معمولی و نه از ابر سرمایه دران هم می تواند موجب آشوب عمومی و انفجار خشم مردمی شود. باز هم باید به یاد داشت که این فقط بودجه رسمی است که ۶ میلیارد کسری دارد. بودجه موازی دیگری نیز پنهان از چشم مردم توسط ولی فقیه و بورژوازی نظامی اداره می شود که هیچ کس از خرج و دخل آن خبر ندارد.

هیچ شکی نیست که حتا یک بودجه دیگر با کمی اصلاح نمی تواند مردم را آرام کند. گرانی، تورم و فساد حتا سفره های لایه های میانی را خالی کرده است. در ایران جمهوری اسلامی فقط بورژوازی انگلی و نهادهای سرکوب آن و کسانی که از سفره آنان نان می خورند راضی هستند. چهار دهه ریاضت کشی، تاراج سرمایه مردم شکاف طبقاتی را وحشتناک افزایش داده است.
دور نیست آنروزی که زحمتکشان به رهبری طبقه کارگر با هماهنگی خیزش خود با جنبش های اجتماعی زنان و روشنفکران و خلق های تحت ستم درس تلخی به این فاسدان دینی بدهند و بورژوازی انگلی را به زباله دان تاریخ بسپارند.