همکاری بورژوازی سوئد با امپریالیسم امریکا

پس از ترور نخست‌وزیر سوئد اولاف پالمه – مردی که برای هدف‌های سازمان ملل متحد برای جهانی بدون جنگ‌افزار، به ویژه هسته‌ای تلاش می‌کرد- سفیرهای امریکا نشست‌های پنهانی با عضوهای پارلمان سوئد داشته‌اند، تا پارلمان هوادار خط صلح پالمه نشود. امریکا یک جنگ روانی را برای ترساندن سوئد از اتحاد شوروی آغاز کرد. هدف از این کار این بود که سوئد دریابد که اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی یک خطر بزرگ برای سوئد است. بدترین چالش امنیتی سوئد در آن زمان زیردریایی روسی U 137 (S-363) بود.

پروفسور بازنشسته اولا تونندر در پژوهش‌های برجسته خود این جستار را به روشنی باز کرده است. او در کتاب تازه خود به نام “کارشناس ناوبری. چگونه سوئد به خود اجازه داد که از سوی U 137 فریب بخورد”“ نشان می‌دهد که سازمان‌های جاسوسی سوئد و امریکا به گل نشستن زیردریایی شوروی‌یایی را سازمان‌دهی کردند تا که امریکا بتواند سوئد را گام به گام به سوی سیاست‌های ضدکمونیستی و جنگ دوستی بکشاند.

تلویزیون سوئد 4 گزارش داد که فرمانده جنگ مایکل بین گفت: “همه شهروندان باید برای جنگ در سوئد اماده شوند.” بورژوازی سوئد ترس از یورش روسیه به کشورهای اروپا را پایه سیاست برون‌مرزی خود کرده‌است، تا وابستگی خود به امپریالیسم امریکا را افزایش دهد. هشدار وزارت جنگ به سوئدی‌ها برای آماده شدن در جنگ علیه روسیه را باید از این دیدگاه بررسی کرد.

بورژوازی با دروغ می‌گوید که ناتو یک پیمان دفاعی است، و چیزی در باره‌ی بمباران یوگسلاوی، لیبی و افغانستان از سوی ناتو نمی‌گوید. بورژوازی با ترساندن مردم از روسیه امنیت مردم و استقلال سوئد را رها کرد و هم‌بستگی بیش‌تری با ایالات متحده نشان داد. بورژوازی به دروغ به مردم گفته است که روسیه به جزیره گوتلند یورش خواهد کرد. ۷۰ سال است که ما شنیده‌ایم، که روسیه (شوروی) می‌خواهد این کار را انجام دهد.