کشتار غیرنظامیان بخشی از استراتژی جنگی امپریالیسم امریکا

برخی از انسانهای صادق که درک علمی از امپریالیسم ندارند می پرسند که امریکا چرا جلوی قتل و عام غیرنظامیان در غزه توسط بورژوازی صهیونیسم را نمی گیرد. آنها نمی دانند که کشتار غیرنظامیان بخشی از استراتژی ارتش امریکا در طول تاریخ بوده است. کشتار آمریکایی های بومی، کشتار غیر نظامیان در ویتنام، لیبی، افغانستان، عراق ووو در تاریخ امپریالیسم امریکا ثبت شده است. مطلبی را که در زیر می خوانید گزارشی از یکی از جنایت های امریکا علیه غیرنظامیان ویتنام است.
منبع: uncensoredhistory.blogspot.com
عملیات ققنوس (Phoenix) با هدف اعلام شده برای خنثی کردن جبهه ازادیبخش ملی ویتنام جنوبی طراحی شده بود و از نفوذ، دستگیری، ترور، جاسوس سازی، یا کشتن برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کرد. بیش از ۸۰ هزار مظنون توسط ماموران فینیکس خنثی شدند و بیش از ۲۵ هزار ویتنامی کشته شدند و بقیه به دلیل شکنجه شدید معلول شدند.
کشتار مای لای (My Lai) یک جنایت جنگی بود که توسط پرسنل ارتش ایالات متحده در ۱۶ مارس ۱۹۶۸ انجام شد که شامل قتل عام غیرنظامیان غیرمسلح در منطقه Sơn Tịnh، ویتنام جنوبی، در طول جنگ ویتنام بود. بین ۳۴۷ تا ۵۰۴ غیرنظامی توسط ایالات متحده کشته شدند.
قربانیان شامل مردان، زنان، کودکان و نوزادان بودند. برخی از زنان مورد تجاوز گروهی قرار گرفتند و بدنشان مثله شد، و برخی از سربازان کودکانی را که ۱۲ سال داشتند مثله کردند و تجاوز کردند.
کاپیتان مدینه (Ernest Medina) به سربازان گفت که ساکنان دهکده در آن ساعت در بازار هستند، و هرکسی که باقی میماند هوادار ویتکنگ است. یکی از او پرسید که آیا این دستور شامل کشتن زنان و کودکان می شود؟ او گفت، بلی.
“هر کس که شبیه دشمن است، مردی که می دود، زنی که با تفنگ می دود، به او شلیک کنید.” “همه آنها ویتکنگ هستند، حالا بروید و آنها را بگیرید”