گنده گویی در باره ی امریکا، نبرد ضدامپریالیستی نیست

image_printچاپ

برخی از چپ ها در باره ی برنامه های نئوليبرالستی امپرياليستى‏، برداشت ژرفی ندارند. آن ها نبرد ضدامپریالیستی را تا به اندازه گنده گویی در باره ی امریکا کاهش دادند. برای همین، سیاستی سازش کار در برابر خط امپریالیستی- نئولیبرالیستی اقتصاد و نبرد طبقاتی در درون کشور پیشه کرده اند.

رژیم برای زنده ماندن خود و استوار کردن جای گاه لایه های بورژوازی انگلی، به سرکوب آزادی و پیاده کردن اقتصاد نئولیبرالیستی و سرکوب سندیکاهای مستقل در درون، سخن ورزی و گنده گویی در سياست برون مرزی و گفت و گوهای پنهانی می پردازد. هنگامی که رژیمی این چنین از ته دل، دل و جان را در خدمت پیاده کردن سفارش های نهادهای امپریالیستی  نسخه نئوليبرال در اقتصاد می پردازد، نمی توان به سخنان گنده آن در برابر امریکا سرشت ضد امپرياليستی داد.

در برابر اين دروغ گویی و فریب کاری چپ انقلابی باید نبرد ضدامپرياليستى‏ در شرايط كنونى‏ جهان را براى‏ توده‏ هاى‏ مردم روشن نمود.

براين پايه است، كه چپ انقلابى‏‏ باید شعار با برپايى‏‏ جبهه ضدديكتاتورى با ویژگی های آزادی خواهی، ضد امپرياليستى‏‏ و ضد نئولیبرالیستی برای به بار رساندن آماج های  ملى‏‏ و دموکراتیک انقلاب بهمن بكوشد و دورنماى‏‏ برپايى‏‏ جامعه سوسياليستى‏‏ در ايران نمایان کند.

وظیفه نیروهای چپ انقلابی تنها نبرد برای آزاد های دموکراتیک نیست، بل که نبرد سوسياليستى پا به پای آن باید در جنبش خودنمایی کند. گرايش سوسياليستى‏ در نبرد دمكراتيک و ملى‏ تنها پایندان (ضامن) پیروزی یک سمت گیری ضد سرمایه داری است. ازاين ‏رو نيز نقش روشن گرانه و ايدئولوژيک طبقه كارگر و پیش اهنگانش در این باره بسیار برجسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *