حمله ترویستی اسراییل به سفارت ایران که موجب خوشحالی اپوزیسیون طرفدار امپریالیسم شد، تنش در خاورمیانه را بیشتر کرده است.
بورژوازی نظامی برای زنده ماندن به تنش با بورژوازی صهیونیستی احتیاج دارد، ولی آنقدر احمق نیست که مستقیم با یک نیروی اتمی درگیر شود. ولی پایگاه اجتماعی بورژوازی نظامی، خرده بورژوازی مذهبی که با دشمنی با اسراییل بزرگ شده اند خواهان انتقامگیری هستند.
بورژوازی نظامی برای حل این تناقض نیروهای بزرگ و کوچک خود را به میدان فرستاده است تا با گنده گویی پایگاه اجتماعی خود را آرام کنند، بدون آنکه صحبتی از “انتقام فوری” بکنند.
حتا برخی از امامان جمعه گفتند که دشمن خواهان انتقام فوری است!!!
علیرضا پناهیان روحانی مشهور در برنامه تلویزیونی گفت: صداوسیما باید آموزش و پرورش را محاکمه کند که چرا هیچ چیزی از نقش یهود در تاریخ اسلام گفته نمی شود. تا وقتی یهود به دانش آموز معرفی نشود، حجاب به همین شکل خواهد بود!!
امام جمعه اردبیل گفت: ما در خصوص انتقام از اسرائیل از سر احساس تصمیم نگیریم. تردیدی در وجوب انتقام حتی شدیدترین انتقام نیست اما باید بر اساس یک فکر جامع الاطراف محقق شود و قطعاً مسئولین ارشد جمهوری اسلامی ایران هوشمندانه عمل خواهند کرد.
سپاه گفت:« پاسخ به مطالبه ملی برای مجازات پشیمانکننده دشمن جنایتکار صهیونیستی، به فضل الهی تحقق خواهد یافت».
سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون، گفت که به مقامات جمهوری اسلامی گفته شد امریکا هیچ دخالتی در این حمله هوایی نداشته و در این باره نیز اطلاعاتی در اختیار ندارد.
وزیر خارجه هم راهی مسقط عمان شده است. او به ظاهر برای گفت و گو با مقامات عمان به آنجا رفته است، ولی گفت و گوهای مخفی جمهروی اسلامی با امریکا همیشه در عمان و یا قطر انجام می شود.
احتمالا امتیازگیری جمهوری اسلامی برای خویشتنداری خود، رفع برخی از تحریم ها است.

دیدگاهتان را بنویسید