ویتنام  با موفقیت برنامه صنعتی شدن را برای پیاده کردن مدل ویتنامی سوسیالیسم به پیش می برد.

image_printچاپ

تامین شبانه روزی برق برای صنعتی شدن مهمتر از هر چیزی است.

منبع : hanoitimes.vn

سال گذشته، منطقه شمالی در نیمه دوم ماه مه و اوایل ژوئن کمبود برق را تجربه کرد که تاثیر قابل توجهی بر تولید و عملیات تجاری شرکت ها داشت. برخی از مناطق صنعتی در ان زمان 1-2 بار در هفته قطع برق برنامه ریزی شده را تجربه کردند.

نمایندگان شرکت های خارجی این موضوع را جدی دانستند و از دولت خواستند تا برنامه ای را برای اطمینان از عرضه برق طراحی کند. با استفاده از تجربه سال گذشته، وزارت صنعت و تجارت، همراه با گروه برق ویتنام (EVN)، برنامه های مدیریت برق خود را اصلاح کرده اند. این وزارتخانه همچنین طرح های تامین و منابع سوخت برای تولید برق، از جمله استراتژی های خاص برای فصل خشک برای اطمینان از عرضه کافی را مشخص کرده است.

EVN قصد دارد خرید برق زغال سنگ را حدود 145٪، انرژی باد را 25٪ و انرژی خورشیدی را 19٪ نسبت به سال گذشته افزایش دهد.

بر اساس گزارش وزارت صنعت و تجارت، تولید و توزیع برق در سه ماهه اول 11.97 درصد رشد داشته و از انتظارات پیشی گرفته است. با این حال، وقوع گسترده گرمای شدید ممکن است در ماه های اینده بر عرضه برق فشار وارد کند.

این وزارتخانه همچنین تقاضای مصرف برق، الگوهای اب و هوایی و هیدرولوژی را برای پاسخ به سناریوهای مختلف در سال 2024 به صورت سه ماهه و ماهانه نظارت می کند. علاوه بر این، مکانیسم هایی برای رسیدگی به مشکلات و ترویج سرمایه گذاری در انرژی های تجدید پذیر و همچنین مکانیسم های توافقنامه های خرید مستقیم برق (DPPAs) توسط این اژانس تسریع می شود.

هدف این است که تامین برق در هر شرایطی تضمین شود و از کمبود جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *