مشاور وزارت دفاع اوکرایین و عضو بلندپایه حزب زلینسکی: اگر ما عضویت در ناتو را فراموش می کردیم، روسیه آماده صلح بود، ولی بوریس جانسون گفت: بجنگید

image_printچاپ

منبع:defenddemocracy.press

در روزهای آغاز درگیری روسیه در اوکرایین نخست وزیر قبلی اسرائیل و وزیر خارجه  ترکیه گفتند که اگر اوکرایین قول بدهد که به ناتو نمی پیوندد، روسیه آماده است که نیروهای خود را به مرزهای قبلی برگرداند.

مقامات آمریکایی و اوکراینی در ان زمان این سخنان را ادعاهای بی پایه خواندند. هم اکنون رهبر مذاکره کننده اوکراینی این حرفها را تایید می کند.

داوید آراخامیا، یکی از اعضای بلندپایه حزب سیاسی خدمتگزار مردم به رهبری ولودیمیر زلنسکی، گفت که کی‌یف اگر با نپیوستن به ناتو موافقت می‌کرد، می‌توانست پس از یک ماه به جنگ با روسیه پایان دهد. این مقام گفت که مسکو فقط می‌خواهد کیف با بی‌طرفی موافقت کند.

آراخامیا در مصاحبه ای با کانال تلویزیونی 1+1، اوکراینی، گزارش قبلی مبنی بر اینکه مسکو و کیف تقریباً برای پایان دادن به جنگ در مارس ۲۰۲۲ به توافق رسیده بودند را تأیید کرد.

اراخامیه گفت: «آنها واقعاً تا آخرین لحظه امیدوار بودند که ما را مجبور به امضای چنین توافقی کنند، تا بی‌طرف شویم. آنها آماده بودند که به جنگ پایان دهند، اگر ما متعهد می شدیم که به ناتو نخواهیم پیوست». این مقام عالی رتبه گفت که «وقتی از استانبول برگشتیم، بوریس جانسون به کیف آمد و گفت که ما اصلاً با آنها قرارداد نمی‌بندیم و بیایید فقط بجنگیم». آراخامیا در این مصاحبه گفت: «[حامیان غربی کیف] در واقع به ما توصیه کردند که وارد ضمانت‌های امنیتی زودگذر نشویم ». سخنان او گزارش از مقامات دیگر – روسی، ترک و آمریکایی – را تأیید می کند که در روزهای آغازین جنگ، کرملین پیشنهادی برای خروج نیروهای روسیه به خطوط قبل از جنگ در ازای قول نپیوستن کیف به ناتو پیشنهاد کرد.  

امپریالیسم امریکا و بریتانیا به رهبری جانسون برای حفظ منافع خود از صلح جلوگیری کردند و هزاران اوکراینی و روسی را به کشتن دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *