
متاسفانه برخی ها به نام چپ، دولت را در دست “نگاه به شرقیان” می دانند وامیدوارند که دولت رئیسی بتواند در راستای تضمین منافع کارگران کار کند. انتظاری که فرسنگها از واقعیت به دور است.
مرتضوی، وزیر کار نئولیبرال یک بار دیگر افزایش حقوق بازنشستگان را رد کرد. شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت مجلس هم دادش از “نگاه مخرب اقتصادی دولت به سلامت مردم”، یعنی گسترش خصوصی سازی و اجرای نئولیبرالیسم در بخش بهداشت در آمد.
انتخاب: “وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در واکنش به مصوبه مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان با رد “مطالبات صندوق ها” به عنوان منبع پیش بینی شده گفت: مطالبات صندوق ها [..]امکان اجرایی ندارد. از سوی دیگر ما اینقدر طلب از دولت نداریم. چنانچه مجلس منابع این طرح را پیش بینی کرده باشد قطعا اجرا می کنیم اما گر منابعی در این خصوص پیش بینی نکرده باشد قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد”.
به گزارش تسنیم، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نامهای به رئیسی، رئیس جمهور نوشت: “اقدامات دو سال گذشته دولت و مجلس در تغییرات نرخ ارز،[..]، نه تنها موجب ایجاد تسهیلات و امکانات بیشتر برای جامعه هدف نگردید، بلکه افزایش پرداختی از جیب آنان را تا حدود ۶۰ درصد افزایش داد.
چگونه می توان این ماجرای به شدت آزار دهنده که موجب هزینه های سرسام آور برای تعداد قابل توجهی از بیماران شده را زیبنده دولتی چون دولت مردمی جنابعالی دانست؟
جناب آقای رئیس جمهور [..]، مباشرین امر و مسئولین محترم به دلیل دید اقتصادی به حوزه سلامت عملکرد مطلوبی از خود نشان نداده[..]،. نگاه اقتصادی مخربترین احتمالی است که باید یک بار و برای همیشه از سبد سلامت کشور حذف گردد”.
دو نمونه آشکار خط اقتصادی نئولیبرالیستی دولت، یعنی خصوصی سازی بخش بهداشت و ریاضت کشی بازنشستگان را ما دیدیم.

دیدگاهتان را بنویسید